برگزاری شش نشست و کارگاه تخصصی شبکه‌سازی نوآوری در INOTEX ۲۰۱۷

عصر نمایشگاه- سومین دوره از نشست‌های شبکه سازی نوآوری در جریان نمایشگاه فناوری و نوآوری INOTEX ۲۰۱۷ با شش پنل و کارگاه تخصصی با هدف تبادل آخرین دستاوردها، ارائه تجارب موفق در حوزه‌های مختلف مدیریت نوآوری و انتقال فناوری برگزار خواهد شد.

برگزاری شش نشست و کارگاه تخصصی شبکه‌سازی نوآوری در INOTEX ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از دانشجو ، سومین دوره از نشست‌های شبکه سازی نوآوری در جریان نمایشگاه فناوری و نوآوری INOTEX 2017 با شش پنل و کارگاه تخصصی با هدف تبادل آخرین دستاوردها، ارائه تجارب موفق در حوزه‌های مختلف مدیریت نوآوری و انتقال فناوری برگزار خواهد شد. 

    این نشست ها در روزهای سوم و چهارم خرداد ماه با حضور 150 نفر از مخاطبان و 21 سخنران داخلی و خارجی از کشورهایی چون آمریکا، اتریش، آلمان و استرالیا خواهد بود.

    رمز موفقیت در فرآیند نوآوری، شبکه سازی است

    سید فرهنگ فصیحی، دبیر علمی نشست بین المللی شبکه‌سازی نوآوری و معاون صندوق نوآوری و شکوفایی درخصوص اهداف این برنامه گفت: فرایند نوآوری شبکه سازی یک فرایند چندبخشی است که عوامل متعددی چون پرورش ایده، کیفیت اجرا، تامین مالی، بازاریابی و تجاری سازی را شامل می شود و تا زمانی یک ایده به ثروت آفرینی منجر نشود نمی توان به آن صفت ایده نوآور و موفق را اطلاق کرد؛ اما در کشور ما مسائل مختلفی از جمله سیاست گذاری های اشتباه و عدم اشنایی و تسلط کارافرینان با شبکه نوآوری موجب رها شدن بسیاری ایده ها در میانه راه می شود. وی تصریح کرد: یکی از رموز موفقیت در فرآیند نوآوری، شبکه سازی است، یعنی نهاد و یا افراد مشخص با تخصص‌های گوناگون به صورت شبکه‌ای با هم کار کنند تا به یک ایده و یا محصول برای ارائه به بازار برسد از این رو قصد داریم با برگزاری این نشست ها سطح آشنایی و درک افراد از پدیده شبکه نوآوری را بالا ببریم.

    فصیحی در ادامه به توضیح پنل های این دوره پرداخت و گفت: این نشست ها با سرفصل های «نوآوری های برهم زننده کسب و کار» ، «تامین مالی در کسب وکارهای نوآورانه» ، «پزشکی هوشمند»، «صنایع فرهنگی و نرم»، «اینترنت اشیا» و «شهر هوشمند» از ساعت 10صبح تا 16 عصر با حضور سخنرانان و مدیران موفق از کشورهایی چون آمریکا، آلمان، استرالیا، اتریش و ایران برگزار خواهد شد.

    نشست های روز اول، سوم خرداد

    دبیر علمی نشست بین المللی شبکه‌سازی نوآوری توضیحات خود در مورد هر کدام از پنل های این دوره را اینگونه آغاز کرد: موضوع کسب و کارهای نو که موجب بر هم زدن بازارکسب و کارهای سنتی می شوند اولین نشست از این دوره نشست ها است که با وجود پیشرفت سریع کسب و کارهای نو در حوزه های حمل و نقل، بانکداری و ... در برخی بازارها توازن بین کسب و کارهای جدید و قدیمی بر هم می خورد و گاهی موجب حذف یک گروه می شود از این رو در این نشست در مورد این موضوع و تجربه های موفق و شیوه های نوین مدیریتی به تفصیل صحبت خواهد شد.

    فصیحی به موضوع مهم و حیاتی تامین مالی برای کسب و کارها اشاره کرد و گفت: دومین نشست این دوره مربوط به موضوع تامین مالی برای کسب و کارهای نو و استارتاپ ها است که با توجه به میزان بالای اهمیت تامین مالی برای کسب و کارها و بهره گیری از شیوه های نوین تامین مالی همچون فرشتگان سرمایه گذاری یا سرمایه گذاری خطرپذیر و جسورانه در این پنل بهترین شیوه های تامین مالی و چگونگی اقناع سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا تشریح می شود.

    وی تصریح کرد: اما آخرین پنل روز اول به حوزه مهندسی پزشکی مربوط می شود، در واقع با توجه به سرعت پیشرفت بالا در تشخیص و درمان بیماری ها و میزان نفوذ بالای تکنولوژی در حوزه پزشکی پنل سوم مربوط به پزشکی هوشمند در دنیای امروز است. در این پنل که اغلب مخاطبان آن مهندسان پزشکی و فعالان حوزه تشخیص بیماری هستند سه نفر از افراد موفق و با تجربه به ارائه تجارب خود در این زمینه می پردازند.

    نشست های روز دوم ، چهارم خرداد

    معاون صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه به تشریح سه پنل روز دوم پرداخت و در این خصوص گفت: اولین پنل روز دوم مربوط به صنایع نرم و فرهنگی است که با تشریح مدل های کسب و کارهای خدماتی و فرهنگی در این پنل نشان می دهیم چگونه نوآوری در عرصه فرهنگی و خدماتی می تواند ثروت آفرین باشد.در این پنل دو مجموعه نوآور تی وال و شرکت همراه اول تجربیات موفق خود در حوزه کسب و کارهای خدماتی را تشریح می کنند.

    فصیحی ادامه داد: دو پنل آخر هم که مربوط به حوزه اینترنت اشیا و شهر هوشمند هستند از نگاهی با هم در ارتباط اند، . اینترنت اشیا به زبان ساده،ارتباط سنسورها و دستگاه‌ها با شبکه‌ای است که از طریق آن می‌توانند با یکدیگر و با کاربرانشان تعامل کنند، این مفهوم می‌تواند به‌سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون بده و یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساخت‌های شهری و ترافیک باشد.

    وی تاکید کرد: در این دو پنل اساتیدی از کشورهای آلمان و اسپانیا آینده فناوری اینترنت اشیا را تشریح و مجری شهر هوشمند در ایران هم با توجه به آخرین نظریه های تکاملیافته مدیریت شهری بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات به شیوه های نوین و کسب و کارهای مربوطه در شهر هوشمند اشاره خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت