برپایی نمایشگاه نقاشی خاکی و آسمانی در گالری شیرین

عصر نمایشگاه- تازه‌ترین آثار نقاشی مرتضی گودرزی دیباج در نمایشگاهی با عنوان «خاکی و آسمانی» به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، از روز جمعه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه در گالری شیرین به نمایش درخواهد آمد.

برپایی نمایشگاه نقاشی خاکی و آسمانی در گالری شیرین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  میزان، این نمایشگاه دربرگیرنده 17 اثر نقاشی از تازه ترین آثار گودرزی دیباج است که همگی زیبایی‌های اقلیم ایران زمین را به نمایش می‌گذارند. گودرزی دیباج نمایشگاه «خاکی و آسمانی» را این‌گونه توصیف می‌کند: در حالی که فضای آثار به ظاهر رئالیستی است و تلاشی است برای روایتی از زیبایی‌های اقلیم تاریخی و فرهنگی سرزمین‌مان ایران، اما در پس این رنگ‌ها دریافتی عمیق و معناگرایانه‌ نهفته است که شاید با چشم سر نتوان آن را مشاهده کرد. 

    همچنین احمدرضا دالوند، منتقد هنری، درباره این نمایشگاه می‌گوید: مرتضی گودرزی دیباج با توجه به پیشینه تحقیق و تدریس و با پشتکار مثال‌زدنی‌اش به عنوان نقاش، ما را به تماشای چشم‌انداز‌های ایران  می‌برد؛ نه فقط با توجه به زیبایی بصری مناظر این سرزمین، بلکه با شوری که در عمق کلبه‌ای، یا مناره‌ای سربرآورده از پیچ و خم تپه‌ای و یا با عبور مردمانی نجیب از کوره‌راهی روستایی....
     
    مرتضی گودرزی دیباج، نقاش، محقق و منتقد هنری، دارای فوق‌لیسانس نقاشی و دکتری فلسفه هنر با 35 سال سابقه کار هنری است. علاوه بر فعالیت‌های هنری مرتضی گودرزی از وی علاوه بر مقالات متعدد تخصصی در زمینه هنر، تاکنون بیش از 12 اثر تألیفی و پژوهشی منتشر شده است که از آن جمله می‌توان به: جست‌و‌جوی هویت در نقاشی معاصر ایران، هنر مدرن، تاریخ تطبیقی هنر در 4 جلد،  تاریخ نقاشی ایران از آغاز تا عصر حاضر، یک پرسش از هنر دینی و دغدغه‌های ناپیدا، آینه خیال، معرفت هنر معاصر، تجزیه و تحلیل آثار نقاشی کلاسیک و تجزیه و تحلیل آثار نقاشی مدرن اشاره کرد. دو سال پیش نیز جامعه هنری شاهد برپایی نمایشگاهی از آثار نقاشی گودرزی دیباج با عنوان «هجوم سکوت» در گالری ساربان بود. سردبیری مجله تخصصی بیناب، عضویت در گروه نقد هنر فرهنگستان هنر، عضویت در شورای پژوهش هنر کشور، تدریس در دانشگاه‌های علامه طباطبایی، شاهد، تهران و سوره از دیگر سوابق هنری است. 
         
    نمایشگاه خاکی و آسمانی از روز 29 اردیبهشت‌ماه تا 3 خردادماه در گالری شیرین به نشانی: خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره 5 از ساعت  16 تا 20 روز جمعه و 11 تا 20 شنبه تا چهارشنبه پذیرای علاقه‌مندان به هنر نقاشی است. گالری شیرین روزهای دوشنبه‌ تعطیل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت