سفیر ارمنستان در تهران بیان کرد

ارمنستان خواهان مشارکت در نمایشگاه‌های ایران

عصر نمایشگاه- سفیر ارمنستان در تهران در دیدار با رییس سازمان توسعه تجارت ضمن تأکید بر گسترش روابط تجاری دو کشور گفت: ما خواهان مشارکت در نمایشگاه‌های ایران و برگزاری نمایشگاه اختصاصی در تهران هستیم.

ارمنستان خواهان مشارکت در نمایشگاه‌های ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،آرتاشس تومانیان در این دیدار که در دفتر ریاست سازمان توسعه تجارت برگزار شد، گفت: در کمیسیون‌های مشترکی که دو کشور پیش از این برگزار کرده‌اند همواره بر افزایش مناسبات تجاری تاکید شده است، اکنون دولت ارمنستان در تلاش است تا ارتباط تجار، بازرگانان و بخش خصوصی ارمنستان را با همتایان ایرانیشان تقویت کند به همین دلیل در وهله اول ما خواهان برگزاری نمایشگاه‌اختصاصی ارمنستان در ایران و مشارکت در دیگر نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران هستیم.

    وی با بیان اینکه تقویم نمایشگاهی ایران را بررسی کرده است، گفت: ما این لیست را در اختیار اتاق‌های بازرگانی و تجار و بازرگانان ارمنستان گذاشته‌ایم و برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی ارمنستان در تهران که در نظر داریم آن را 2000 مترمربع با مشارکت 50 تا 70 بنگاه اقتصادی ارمنستانی برگزار کنیم، زمان پیشنهادی ما بین شهریور تا آبان‌ماه (سپتامبر و اکتبر) سال آینده است.

    تومانیان افزود: برگزاری همایش‌هایی با سرفصل‌های حمل‌و‌نقل، بانک و بیمه، فناوری اطلاعات، قوانین گمرکی و مالیاتی و ... از دیگر برنامه های مد نظر ما در حاشیه برگزاری این نمایشگاه است.

    در ادامه این دیدار ، ولی‌ الله ‌افخمی‌راد رییس سازمان توسعه تجارت به زمینه‌های همکاری بیشتر دو طرف اشاره کرد و گفت: ما در تلاشیم تا با راه‌اندازی خط جنوب به شمال کشور و اتصال آن به ارمنستان و سپس دریای مدیترانه یکی از مسیرهای جاده ابریشم را احیا کنیم.

    وی با استقبال از پیشنهاد سفیر ارمنستان در زمینه مشارکت دو کشور در برگزاری نمایشگاه‌، خاطرنشان کرد: ما تمهیدات لازم را برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه ارمنستان و یا مشارکت این کشور در نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران فراهم می‌کنیم و حتی حاضریم تخفیفاتی را قائل شویم.

    رئیس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر گسترش مناسبات تجاری دو کشور، افزود: پیش از این موافقت‌نامه‌هایی بین دو کشور به امضاء رسیده بود اما باید آنها را وارد فاز اجرایی کرد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توانمندی‌های ایران در زمینه صادرات خدمات فنی ـ مهندسی، اظهار داشت: پیشنهاد می کنیم که طرف ارمنی مناقصات و اطلاعات پروژه‌های خود و همچنین نحوه مشارکت شرکت‌های ایرانی را از مجاری دیپلماتیک برای ما ارسال کند.

    به گزارش  خبر گزاری صدا وسیما ،تراز تجاری ایران و ارمنستان همواره به نفع ایران مثبت بوده است به‌طوری‌که در 10 ماهه سال‌جاری نیز ایران، بیش از 90 میلیون دلار کالا به ارمنستان صادر و در ازای آن حدود 11 میلیون دلار کالا از این کشور وارد کرده است.

    گفتنی است سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور نیز اول تا سوم دی‌ماه سال جاری به ریاست وزارت نیرو در ایروان برگزار شد و در زمینه اجتناب از مالیات مضاعف، تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشترک، موافقتنامه بازرگانی دوجانبه و ... اسنادی به امضای مسئولان دو کشور رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت