مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران:

افزایش برگزاری نمایشگاه های بین المللی بازرگانی در ایران از نتایج برجام است

عصر نمایشگاه- نمایشگاه های بین المللی که در کشور برگزار می شود علاوه برآنکه می تواند توانمندیهای عظیم اقتصادی کشور به ویژه در بخش صادرات کالا و خدمات را به معرض نمایش قراردهد مکان مناسبی برای معرفی ماشین آلات صنعتی، فناوریهای پیشرفته و کالاها و خدمات کشورهایی است که علاقه مندند مناسبات اقتصادی و تجاری خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهند.

افزایش برگزاری نمایشگاه های بین المللی بازرگانی در ایران از نتایج برجام است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران، افزایش نمایشگاه های بین المللی ـ بازرگانی در سراسر کشور را از نتایج برنامه جامع اقدام مشترک بر صنعت نمایشگاهی عنوان کرد.

    حسین اسفهبدی درباره تاثیر برجام بر صنعت نمایشگاهی، افزود: پایان موفقیت آمیز مذاکرات هسته ای و اجرای برجام در همه بخش های اقتصادی کشور به ویژه بخش تجارت خارجی به تدریج اثرات مثبت خود را آشکار خواهد کرد.

    وی با اشاره به ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران، گفت: کشور ما به سبب برخورداری از ذخایرعظیم نفت و گاز، معادن گوناگون و موقعیت خاص جغرافیایی (همسایه بودن با 15 کشور و گذرگاه مهم برای ترانزیت کالا) امکانات وسیعی برای جذب سرمایه گذاریهای خارجی، توسعه تجارت و گسترش توریسم دارد.
    رئیس هیات مدیره نمایشگاه ها خاطرنشان کرد: نمایشگاه های بین المللی که در کشور برگزار می شود علاوه برآنکه می تواند توانمندیهای عظیم اقتصادی کشور به ویژه در بخش صادرات کالا و خدمات را به معرض نمایش قراردهد مکان مناسبی برای معرفی ماشین آلات صنعتی، فناوریهای پیشرفته و کالاها و خدمات کشورهایی است که علاقه مندند مناسبات اقتصادی و تجاری خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهند.
    به گفته وی لغو تحریمهای ظالمانه قدرتهای بزرگ و آزادشدن ذخایر ارزی بلوک شده ایران در بانک های خارج و برقراری مجدد ارتباط شبکه بانکی ایران با سوئیفت، بسیاری از کشورهای اروپایی، آسیایی، آمریکای لاتین و حتی قاره آفریقا را ترغیب کرده است که ضمن اعزام هیاتهای اقتصادی و بازرگانی خو به ایران، تمایل نسبت به حضور خود در نمایشگاههای بین المللی کشورما و در مواردی برپایی نمایشگاه های اختصاصی محصولات و خدمات خود در سایت نمایشگاهی تهران و سایر استانهای کشور نشان دهند.
    اسفهبدی تصریح کرد: با وجود شرایط مساعدی که برای توسعه همه جانبه تجارت خارجی کشور در دوره ی پسا تحریم ایجاد شده است شاهد افزایش تعداد نمایشگاههای بین المللی - بازرگانی در سراسر کشور هستیم.
    مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها بیان داشت: بخش قابل ملاحظه ای از این نمایشگاه ها به ویژه در دو سه سال اخیر و سال های آینده با نمایشگاه های سنتی متفاوت خواهند بود.
    وی اظهارداشت: نیاز کشور به دستیابی به فناوری های پیشرفته و آگاهی متخصصان ما از تحولاتی که در این زمینه در دنیا اتفاق افتاده است سبب شده که برپایی نمایشگاه هایی، نظیر زیست فناوری، صنایع مخابرات و اطلاع رسانی ( تلکام )، فناوری نانو، فناوری و نوآوری، ایمنی و محیط زیست، تکنولوژی های نوین ساختمانی، انرژی های نو، تجهیزات مهندسی، پتروشیمی و نظایر آن در کانون توجه دارندگان سایتهای نمایشگاهی در دوران پسا تحریم قرار گیرد.
    اسفهبدی با تاکید بر اینکه صنعت نمایشگاهی در کشور در در دوران پس از برجام متحول شده، گفت: بسیاری از محدودیت های مرتبط با تعامل فعال جامعه بین المللی و توسعه تجارت ایران از میان برداشته شده است و روند جدید توسعه و تحول کیفی در این حوزه آغاز شده است.
    وی اظهارداشت: صنعت نمایشگاهی به عنوان مهمترین ابزار بازاریابی برای توسعه صادرات و یکی از اهرم های عظیم موفقیت اقتصاد مقاومتی در بخش افزایش درآمدهای ارزی کشور و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی به حمایت قاطع نیازمند است. دارندگان سایتهای نمایشگاهی کشور صرفاً نمی توانند با افزایش هزینه اجاره سالنهای نمایشگاهی به عنوان تنها منبع درآمد خود موجبات تقویت صنعت نمایشگاهی در کشور و رشد کیفی و روزآمد کردن تأسیسات آن فراهم نمایند.
    به گفته مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها، ایجاد بسته حمایتی ویژه برای تقویت صنعت نمایشگاهی و به رسمیت شناختن نمایشگاه ها به عنوان یک صنعت پیشتاز در عرضه معرفی توانمندی های صنعتی و تجاری کشور، در دوران پس از برجام اهمیت زیادی دارد.
    وی بیان کرد: شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی به عنوان نهادی که نیم قرن در خدمت تجارت و صنعت کشور بوده و گنجینه ای از تجربیات و مهارت را کسب کرده است در دوران پس از برجام این آمادگی را دارد که از همه توان خود برای کمک به تحقق اهداف کلی خط مشیهای اقتصاد مقاومتی در بخش تجارت استفاده کند. 

     

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت