برپایی نمایشگاه پوشش اسلامی - ایرانی در گذر زمان در مکزیک

عصر نمایشگاه- نمایشگاه پوشش ایرانی - اسلامی در گذر زمان با همکاری موزه فرهنگ ملل مکزیک و موسسه توسعه هنرهای معاصر روز دوشنبه در مکزیکو سیتی برگزار شده است.

برپایی نمایشگاه پوشش اسلامی - ایرانی در گذر زمان در مکزیک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  ایرنا ، این نمایشگاه با حضور مقامات مکزیکی، سفرا و دیپلمات ها و ایرانیان مقیم مکزیک و علاقه مندان به فرهنگ ایران گشایش یافته است.
    خانم «گلوریا آرتیز» رئیس موزه فرهنگ ملل در سخنرانی خود با اشاره به فرهنگ غنی ایران اظهار کرد که پس از انقلاب، اقدامات زیادی برای گسترش اسلام هراسی و تخریب چهره ایران صورت گرفت، در حالی که واقعیت های جامعه ایران یک کشور پر تنوع با نشاط و با گسترش ذوق هنری است.
    آرتیز ادامه داد :ما اینجا با همکاری سفارت ایران در مکزیک دری را برای نشان دادن چهره ای دیگر از ایران، فعالیتهای فرهنگی و جامعه هنرمندان ایرانی می گشاییم .
    وی از تلاش های سفارت ایران و همچنین موسسه توسعه هنرهای معاصر در برپایی چنین نمایشگاهی بی نظیر سپاسگزاری کرد.
    «محمد تقی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک نیز در سخنرانی خود ضمن قدردانی از شرکت کنندگان گفت که هنر و ذوق هنری یکی از مهم ترین ویژگی های جامعه ایران است و این شاخصه همواره مورد توجه مورخان و هنرشناسان قرار داشته است.
    وی ضمن اشاره به مساله ارتباط بین سنت و نوگرایی اظهار کردند که امروز در این موزه بخشی از این در هم آمیختگی سنت و مدرنیته در هنر ایرانی را ملاحظه خواهید کرد.
    سفیر کشورمان افزود که ما در حالی این مراسم را برگزار می کنیم که مردم بزرگ ایران در انتخابات 29 اردیبهشت با حضور گسترده خود و برگزاری انتخاباتی آرام و باشکوه یکی از جلوه های مهم مردم سالاری، رشد سیاسی و اراده آزاد خود را به نمایش گذاشتند.
    پس از سخنرانی سفیر، گروه موسیقی 'کالیوه' قطعاتی از موسیقی سنتی ایرانی را اجرا کرد..
    محصولات و طراحی لباس مهسا کشاورزی، محبوبه بلندی ، هدی فرهنگ و سید شهاب الدین شاه صفوی در این نمایشگاه عرضه شده است، هر یک از طراحان به صورت مختصر به معرفی مجموعه خود پرداخته و از نمادهای شرقی – ایرانی به کار رفته در آنها صحبت کردند.
    نمایشگاه پوشش اسلامی-ایرانی در گذر زمان در چارچوب نمایشگاه بین المللی فرهنگهای دوست تا 14 خرداد ادامه داشته و پس از آن نیز با موضوعی دیگر و تحت عنوان نمایشگاه موقت سه ماهه ی اقوام در محل موزه فرهنگ معاصر ادامه خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت