ایران میهمان افتخاری نمایشگاه بین‌المللی فرانسه

عصر نمایشگاه- همایش معرفی ایران به عنوان میهمان افتخاری نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و دام در فرانسه با حضور سفیر ایران در فرانسه، برخی سفرا و دیپلمات‌های مقیم فرانسه در پاریس برگزار شد.

ایران میهمان افتخاری نمایشگاه بین‌المللی فرانسه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  ایسنا، در ابتدای این همایش علی آهنی، سفیر کشورمان در فرانسه با تشکر از برگزارکنندگان نمایشگاه و حمایت دولت فرانسه برای دعوت از جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان افتخاری این نمایشگاه گفت: ایران از زیرساخت‌های اقتصادی خوبی در زمینه صنعت و کشاورزی و حمل و نقل برخوردار است و این ظرفیت‌ها می‌تواند عاملی در توسعه پایدار روابط دو کشور باشد.

    آهنی ادامه داد: تحولات و تحرکات چشمگیر در روابط بین دو کشور بعد از توافق هسته‌ای و رفت‌وآمدهای سطح بالا به ویژه سفر رئیس‌جمهور کشورمان به فرانسه و همچنین سفرهای متقابل وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر کشاورزی فرانسه و امضای یادداشت تفاهمات مشترک در زمینه کشاورزی، بستر توسعه همکاری‌ها در این بخش به خوبی فراهم کرده است.

    در ادامه مراسم خلج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور هم که در این همایش حضور داشت، در سخنانی ایران را در تامین مواد غذایی 80 میلیون جمعیت کشور تقریبا خودکفا اعلام کرد و گفت که ایران آماده همکاری با طرف فرانسوی در زمینه بهداشت دام که گذرگاه همکاری دامی دو کشور بوده، است.

    وی ادامه داد: جمعیت دامی کشور را حدود 72 میلیون راس اعلام است که حدود 65 میلیون گوسفند و بز و 8 میلیون گاو هستند و به عقیده من همکاری دو کشور ایران و فرانسه را در اصلاح‌نژاد دام مفید ارزیابی کرد.

    سپس آقای شازاله، رئیس نمایشگاه بین‌المللی دام از سفارت ایران در پاریس برای این که این فرصت را فراهم نمود تا چنین برنامه باشکوهی در محل اقامتگاه سفیر برگزار شود؛ تشکر و قدردانی کرد و افزود: ایران از پتانسیل‌های فراوانی در زمینه کشاورزی و دامپروری برخوردار است که زمینه توسعه روابط دو کشور در این بخش را فراهم می‌کند و در همین راستا از ایران به عنوان میهمان افتخاری نمایشگاه دعوت کرده‌ایم و غرفه‌ای در اختیار خواهیم گذاشت.

    وی افزود: وزیر کشاورزی فرانسه نیز از وزیر جهاد کشاورزی ایران دعوت کرده است تا میهمان افتخاری این نمایشگاه باشد و کمیته مشترک کشاورزی دو کشور برای اولین بار در سطح وزرای کشاورزی و در حاشیه نمایشگاه برگزار شود.

    وی در ادامه به معرفی نمایشگاه مذکور پرداخت و گفت که 26امین دور این نمایشگاه از تاریخ 4 الی 6 اکتبر 2017 در شهر کلر مون فران فرانسه برگزار خواهد شد و بالغ بر 1400شرکت فعال در حوزه دام از کشورهای مختلف جهان در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    در این همایش سفیر کشورمان به سوالات برخی خبرنگاران پاسخ داد.

    وی در پاسخ به سوالی در خصوص رشد تروریسم و تحرکات اخیر ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در منطقه اظهار کرد: بسیار باعث تاسف است که به جای مبارزه با تروریزم، صدها میلیارد دلار قرارداد با کسانی که منشاء ایدئولوژیکی تروریزم هستند، امضاء می‌کنند و در نتیجه عوامل مورد حمایت غیر مستقیم آنها که در اقصی نقاط جهان پراکنده هستند، با اقدامات تروریستی جان انسان‌های بیگناه را به خطر می‌اندازند که آخرین مورد آن اقدام تروریستی شب گذشته در منچستر بود که ضمن محکوم کردن آن با بازماندگان این جنایت ابراز همدردی می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت