ایران مهمان افتخاری نمایشگاه بین‌المللی دام فرانسه

عصر نمایشگاه- سفیر ایران در فرانسه اظهار داشت: ایران از زیر ساخت‌های اقتصادی خوبی در زمینه صنعت، کشاورزی و حمل و نقل برخوردار است و این ظرفیتها می‌تواند عاملی در توسعه پایدار روابط با فرانسه باشد.

ایران مهمان افتخاری نمایشگاه بین‌المللی دام فرانسه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، به ابتکار برگزار کنندگان نمایشگاه بین‌المللی دام و در هماهنگی با وزارت کشاوزی فرانسه و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس «همایش معرفی ایران به عنوان میهمان افتخاری نمایشگاه بین‌المللی دام در فرانسه» با حضور علی آهنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، مسئولین وزارت کشاورزی فرانسه، برگزار کنندگان نمایشگاه مذکور، برخی سفرا و دیپلماتهای مقیم پاریس، اصحاب رسانه و مسئولین انجمن‌های مهم دامی فرانسه در روز سه شنبه مورخ 2 خردادماه در اقامتگاه سفیر کشورمان در پاریس برگزار شد.

    در ابتدای این همایش سفیر ایران در فرانسه با تشکر از برگزار کنندگان نمایشگاه و حمایت دولت فرانسه برای دعوت از جمهری اسلامی ایران به عنوان میهمان افتخاری این نمایشگاه، اظهار داشت: ایران از زیر ساخت‌های اقتصادی خوبی در زمینه صنعت و کشاورزی و حمل و نقل برخوردار است و این ظرفیتها می‌تواند عاملی در توسعه پایدار روابط دو کشور باشد.

    آهنی با اشاره به تحولات و تحرکات چشمگیر در روابط بین دو کشور بعد از توافق هسته‌ای ورفت آمدهای سطح بالا به ویژه سفر رئیس جمهور کشورمان به فرانسه و همچنین سفرهای متقابل وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر کشاورزی فرانسه و امضاء یادداشت تفاهمات مشترک در زمینه کشاورزی، بستر توسعه همکاری‌ها در این بخش به خوبی فراهم شده است.

    در ادامه رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز که در این همایش حضور داشت طی سخنانی ایران را در تامین مواد غذایی 80 میلیون جمعیت کشور تقریباً خودکفا اعلام کرد و گفت که ایران آماده همکاری با طرف فرانسوی در زمینه بهداشت دام که گذرگاه همکاری دامی دو کشور است، می‌باشد.

    وی جمعیت دامی کشور را حدود 72 میلیون راس اعلام کرد که حدود 65 میلیون گوسفند و بز و 8 میلیون گاو می‌باشد و نیز همکاری دو کشور ایران و فرانسه را در اصلاح نژاد دام مفید ارزیابی کرد.

    سپس رئیس نمایشگاه بین‌المللی دام از سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس برای اینکه این فرصت را فراهم کرد تا چنین برنامه باشکوهی در محل اقامتگاه سفیر برگزار شود تشکر و قدردانی کرده و افزود: ایران از پتانسیل‌های فراوانی در زمینه کشاورزی و دامپروری برخودار است که زمینه توسعه روابط دو کشور در این بخش را فراهم می‌کند و در همین راستا از ایران به عنوان میهمان افتخاری نمایشگاه دعوت کرده‌ایم و غرفه‌ای در اختیار خواهیم گذاشت.

    وی افزود: وزیر کشاورزی فرانسه نیز از وزیر جهاد کشاورزی ایران دعوت کرده تا میهمان افتخاری این نمایشگاه باشد و کمیته مشترک کشاورزی دو کشور برای اولین بار در سطح وزرای کشاورزی و در حاشیه نمایشگاه برگزار شود.

    رئیس نمایشگاه بین‌المللی دام در ادامه به معرفی نمایشگاه مذکور پرداخت و گفت که 26 مین دور این نمایشگاه از تاریخ 4 الی 6 اکتبر 2017 در شهر کلر مون فران فرانسه برگزار خواهد شد و بالغ بر 1400 شرکت فعال در حوزه دام از کشورهای مختلف جهان در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت