افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و صنایع فلزکاری تهران

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و صنایع فلزکاری تهران (AMBIran۲۰۱۷) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و صنایع فلزکاری تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از   ایسنا، این نمایشگاه با مشارکت اتحادیه تولیدکنندگان ماشین‌ابزار و ماشین‌آلات فلزکاری آلمان (VDW) و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اشتوتگارت آلمان (مسه اشتوتگارت)، از دوم تا پنجم خرداد ماه 1396 در مجموعه نمایشگاهی بین‌المللی شهر آفتاب برگزار می‌شود.

    بیش از 200 عامل نمایشگاهی از 17 کشور دنیا از جمله آلمان، ایتالیا، فرانسه، اتریش، سوییس، اسپانیا، لوکزامبورگ، جمهوری چک، تایوان، کره، چین، ترکیه، ایران و برزیل در این رویداد شرکت دارند.

    بیشترین شرکت‌های حاضر در AMBIran2017 متعلق به کشور آلمان هستند به گونه‌ای که نمایندگان 70 شرکت معتبر آلمانی در قالب پاویون رسمی مورد حمایت وزارت اقتصاد دولت فدرال این  کشور به ایران سفر کرده‌اند.

    انواع دستگاه‌ها و ماشین‌های ‌ابزار از جمله ماشین‌آلات شکل دادن فلزات، ابزار دقیق، ابزار پردازش، قطعات، اجزا و متعلقات ماشین‌ابزار، سیستم‌های اندازه‌گیری و کنترل کیفیت، اتوماسیون و اجزای سیستم‌های کنترل حرکت، ماشین ابزار ویژه، فناوری‌های لیزری، نرم‌افزار، سیستم‌های کامپیوتری و دستگاه‌های جانبی، صنایع جوشکاری و برش، صنایع شکل‌دهی فلزات و دیگر فن‌آوری‌های تولیدی در AMBIran2017 نمایش داده شده‌اند.

    در حاشیه این رویداد، کنفرانس تخصصی در خصوص آخرین دست‌آوردها و فن‌آوری‌های نوین ماشین‌ابزار و اتوماسیون‌های صنعتی به همراه جلسه‌های B2B برگزار می‌شود.

    امکان تولید مشترک آلمان و ایران در درازمدت

    پس از افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و صنایع فلزکاری تهران توسط محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، نشست خبری‌ با حضور ویلفرد شافر، مدیر اجرایی اتحادیه تولیدکنندگان ماشین‌ابزار و ماشین‌آلات فلزکاری آلمان (VDW)، اولریخ کرومر، رییس شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اشتوتگارت آلمان (مسه اشتوتگارت) و فادی قدوره نماینده شرکت مسه اشتوتگارت در ایران و مدیرعامل شرکت نوژن‌پویان برگزار شد.هماهنگی برای سفر هیات‌های تجاری به آلمان

    در ادامه این نشست، کرومر، رییس شرکت مسه اشتوتگارت با اشاره به برگزاری AMBIran2017 با همکاری سه جانبه میان طرف‌های آلمانی و ایرانی گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود شش هزار  نفر از این نمایشگاه بازدید کنند.

    وی افزود: آمار دقیقی در مورد تعداد و ارزش مالی قراردادهای منعقد شده در دوره نخست AMBIran در دست نیست اما بدون شک، شرکت‌های آلمانی از دستاوردهای خود در مدت حضور در ایران رضایت داشته‌اند چرا که علاوه بر ثبت‌نام مجدد آنها در دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و صنایع فلزکاری تهران، گروه دیگری از شرکت‌ها نیز متقاضی حضور در این رویدادد بوده‌اند.

    کرومر بیان کرد: بعد از برگزاری موفق AMBIran2016، هیات تجاری‌ متشکل از حدود 40 فعال اقتصادی ایرانی برای بازدید از نمایشگاه اصلی AMB به اشتوتگارت سفر کردند و این آمادگی  وجود دارد که هماهنگی‌های لازم برای سفر هیات‌های تجاری دیگر به آلمان نیز انجام شود.

    برگزاری جلسه‌های B2B

    در بخش دیگری از این نشست خبری، قدوره، نماینده شرکت مسه اشتوتگارت در ایران و مدیرعامل شرکت نوژن‌پویان با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با تعدادی از شرکت‌های بزرگ صنعتی و همچنین اتحادیه‌ها و انجمن‌های مرتبط با ماشین‌آلات فلزی گفت: با حمایت‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌شود 866 نفر در قالب هیات‌های تجاری از شهرهای مختلف کشور برایی بازدید به این نمایشگاه تخصصی بیایند. 

    به گفته وی، علاوه بر شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی، نمایندگان تعدادی از اتحادیه‌ها و انجمن‌های اقتصادی و صنعتی نیز در AMBIran2017 حضور دارند.

    کدورا گفت: در حاشیه این نمایشگاه جلسه‌های B2B نیز برگزار می‌شود و فعالان اقتصادی می‌توانند با ثبت‌نام در این جلسه‌ها، شریکان احتمالی خارجی خود را بیابند و با آنها  مذاکره کنند.

    علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و صنایع فلزکاری تهران (AMBIran2017) از دوم تا پنجم خرداد ماه، از ساعت 10 تا 17 به مجموعه نمایشگاهی بین‌المللی شهر آفتاب مراجعه کنند.

    در این نشست شافر، مدیر اجرایی VDW با اشاره به حضور بیش از 200 شرکت از 17 کشور دنیا در AMBIran2017 گفت: چنین رویدادی از اهمیت ویژه‌ای برای صنایع ایرانی برخوردار است و افزایش اشتیاق شرکت‌های آلمانی برای حضور در این نمایشگاه، در کنار افزوده‌شدن شرکت‌هایی از دیگر کشورها به حاضران در AMBIran، نشان‌دهنده تقاضای بالای تولیدکنندگان ایرانی برای بهره‌گیری از تکنولوژی‌ها و ابزارآلات جدید است.

    وی افزود: اعضای VDW توجه ویژه‌ای به موضوع صادرات به کشورهای دیگر دارند و اتحادیه نیز از آنها حمایت می‌کند؛ یکی از اقداماتی که در این راستا انجام می‌شود همکاری با شرکت مسه  اشتوتگارت برای برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست است.

    مدیر اجرایی VDW ادامه داد: شرکت‌های آلمانی برای معرفی آخرین تکنولوژی‌هایی خود به ایران آماده‌اند و همچنین در AMBIran2017 توجه ویژه‌ای به بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صورت می‎‎گیرد؛ به گونه‌ای که بخشی از فضای نمایشگاه به این امر اختصاص یافته است.

    به گفته شافر شرکت‌های آلمانی به منظور حمایت از مشتریان خود بر آموزش مربیان فنی و حرفه‌ای در کشورهای هدف و همچنین بخش‌های آموزشی در شرکت‌های طرف قرارداد تمرکز دارند تا از این طریق آموزش‌های لازم به نیروی کار منتقل شود.

    وی با اشاره به حجم قابل توجه صادرات ماشین‌آلات آلمانی به ایران در گذشته گفت: این رقم در برخی سال‌ها از جمله 2015 با کاهش مواجه شد اما از سال گذشته میلادی روند افزایشی در این زمینه شکل گرفته است.

    مدیر اجرایی VDW افزود: در سال 2016 رقم صادرات ماشین‌آلات آلمانی به ایران با رشدی 64 درصدی به رقم 33 میلیون یورو رسید و آمار ثبت سفارش از سوی شرکت‌های ایرانی نیز 200  درصد افزایش داشت.

    به گفته شافر در سال جاری میلادی نیز این روند افزایشی ادامه داشته به گونه‌ای که در 4 ماهه نخست سال 2017، ثبت سفارش 400 درصد بیشتر شده است.

    وی با اشاره به حمایت VDW از گسترش روابط تجاری و شراکت بنگاه‌های اقتصادی دو کشور و اقدام آنها به تولید مشترک بیان کرد: شرکت‌های آلمانی باید با ارزیابی بازار ایران و سنجش  امکان برقراری رابطه پایدار با شریکان ایرانی، تصمیم نهایی را در این زمینه اخذ کنند. 

    مدیر اجرایی VDW افزود: بسیاری از شرکت‌های آلمانی به برقراری چنین روابطی با کشورهای هدف و تولید برخی قطعات به صورت مشترک علاقه دارند و در مورد ایران نیز این امر در  درازمدت امکان‌پذیر است.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت