«گلفود» ۲۰۱۶ ؛

آراسته شدن نمایشگاه صنایع غذایی «گلفود» دوبی به شعبه

عصر نمایشگاه- غذا و نوشیدنی گزینه‌های جدا نشدنی از زندگی انسان‌ها هستند و در طول روز هر فرد بیش از هر چیز دیگری سعی دارد برای سیر کردن شکمش هزینه کند.

آراسته شدن نمایشگاه صنایع غذایی «گلفود» دوبی به شعبه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، تعداد بسیار زیاد رستوران و فست‌فودها دلیل محکمی است که نشان می‌دهد، مردم برای پول خرج کردن هیچ اولویتی را بر غذا خوردن ترجیح نمی‌دهند. همین خرید و فروش در دنیای مواد غذایی باعث شده این صنعت تبدیل به یکی از پرسودترین تجارت‌های دنیا شود.

    تجارتی عظیم که در طول چندده سال اخیر به پیدایش سازمان‌های بین‌المللی غذا و دارو، همایش‌های مرتبط با صنعت غذا و البته برگزاری نمایشگاه‌های مختلف منجر شده است. چند روز پیش درباره نمایشگاه بزرگ سیال فرانسه صحبت کردیم که به نوعی بزرگترین نمایشگاه موادغذایی دنیا در سال‌های زوج است و اشاره کردیم این نمایشگاه چندین شعبه در کشورهای مختلف دارد که یکی از آنها نیز در دوبی کلید می‌خورد.

    اماراتی‌ها البته غیراز شعبه فرعی سیال یک رویداد درست‌وحسابی در این زمینه برای خود دارند که مخاطبانش شاید از سیال هم بیشتر باشد. در این گزارش قرار است درباره یکی دیگر از نمایشگاه‌های موادغذایی که به نوعی رقیب سرسختی برای شعبه آسیایی سیال هم شناخته می‌شود صحبت کنیم.

    «گلفود» عنوان رویداد بزرگ تجاری در دوبی است که سال‌های زیادی از برگزاری آن می‌گذرد و البته مهم‌ترین اتفاقات تجاری سال در زمینه مواد غذایی را با خود به همراه دارد. به جرات می‌توان این نمایشگاه را یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت موادغذایی در جهان نامید؛ نمایشگاهی که از سال 1995م آغاز به‌کار کرده و به‌طور مداوم در حال پیشرفت سطح برگزاری، تنوع و کیفیت است.

    این نمایشگاه هر سال در ماه فوریه یا ابتدای مارس برگزار می‌شود و حالا به محلی برای گردهمایی جهانی تولیدکنندگان انواع مواد غذایی، نوشیدنی‌های غیرالکلی، دسرها و مواد ارگانیک تبدیل شده است. در سال 2015م این نمایشگاه شاهد حضور 4800 غرفه‌دار از سراسر دنیا بوده که با بازدید 85 هزار نفر نیز همراه شد. نمایشگاه سال 2015 را یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های برگزار شده می‌دانند با این حال رویداد امسال با افزایش فضا و بالا بردن تعداد غرفه‌ها قرار است رکورد سال گذشته را شکسته و آماری خیره‌کننده از خود به جای بگذارد.

    در گلفود 2016 چه می‌گذرد؟
    سال 2016م بیست‌ویکمین دوره است که این نمایشگاه برپا می‌شود و از روز جمعه 26 فوریه (‌7 اسفند) کار خود را آغاز کرده و تا 2 مارس (12اسفند) ادامه خواهد داشت. در نمایشگاه امسال 5000 غرفه‌دار در قالب 120 پاویون ملی شرکت کرده‌اند که جلوه خاصی به نمایشگاه داده است. گفتنی است فضایی که برای این رویداد جهانی در نظر گرفته شده بیش از 120 هزار مترمربع بوده و محل اصلی برگزاری آن نیز «مرکز تجارت جهانی دوبی» است.

    از آنجایی که تنها دو روز از برگزاری این نمایشگاه می‌گذرد آماری از بازدید آن هنوز در دسترس نیست اما براساس پیش‌بینی‌ها بازدیدکنندگان امسال بیش از 90 هزار نفر از 156 کشور دنیا خواهند بود، چراکه فضای نمایشگاهی و تعداد غرفه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش خاصی داشته که همین امر می‌تواند انگیزه بازدید از این رویداد را افزایش دهد.

    نمایشگاه گلفود دوبی تنها به غرفه‌های موادغذایی و حضور شرکت‌های مختلف و بزرگ دنیا محدود نمی‌شود چرا که از دیگر نقاط مثبت این نمایشگاه برگزاری کنفرانس‌های جانبی از جمله سرمایه‌گذاری و تولید محصولات حلال، گردهمایی امنیت جهانی غذا، سمینار فرانشیز محصولات غذایی و همچنین جشنواره جهانی غذا است.

    بسیاری از کارشناسان حوزه مواد غذایی این کنفرانس‌ها را بهترین مکان برای پیشبرد اهداف این صنعت در دنیا در سال‌های آینده می‌دانند. برخی رسانه‌ها به صورت غیررسمی از احتمال برپایی شعبه‌های دیگری از این رویداد در کشورهای مختلف جهان خبر داده‌اند. هنوز مشخص نیست کدام کشورها به عنوان میزبان این رویداد انتخاب می‌شوند اما به‌طور مسلم گلفود برنامه‌های مهمی برای هرچه بیشتر بین‌المللی شدن دارد.

    حضور ایران در گلفود
    بیست‌ویکمین دوره نمایشگاه گلفود در حالی برگزار شد که بیش از 50 نشان(برند) برتر ایرانی در قالب پاویون ایران، حضور قدرتمند و یکپارچه‌ای را در این رویداد تجربه کرده و تنوعی از محصولات طبیعی، ارگانیک، سالم، حلال و با کیفیت ایرانی را به بازدیدکنندگان و خریدارانی از 156 کشور عرضه می‌کنند.

    خوشبختانه به دلیل شرایط پس از برجام، در دو روز نخست نمایشگاه پاویون ایران در گلفود 2016 شاهد حضور بیش از پیش تاجران و بازرگانان از کشورهای اروپایی و منطقه بوده است و این اتفاق مهم نوید شروع همکاری‌های بیشتر و توسعه فعالیت بخش خصوصی ایران را خواهد داد.
    پاویون ایران در سالن 9 با طراحی منحصربه‌فرد، همراه با تصاویری از طبیعت کشور زیبای‌مان برپا شده و بزرگترین نشان(برند)های شناخته شده صنایع غذایی ایرانی، گروه کالایی متنوعی اعم از پسته و خشکبار، زعفران، خرما، آب معدنی، آبمیوه طبیعی، سرکه و آبلیمو و انواع شور، کیک و کلوچه، لواشک و ترشی‌ها، چیپس و اسنک، پشمک، شیرینی و شکلات، ماکارونی، لبنیات، بستنی و غذاهای فوری را ارائه می‌کنند.

    نشان(برند)سازی و تبلیغات محیطی برای معرفی نشان(برند)های معتبر ایرانی در نقاط مهم نمایشگاه گلفود و همچنین توزیع کتابچه پاویون ایران در سطح نمایشگاه و در میان بازدیدکنندگان، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های پاویون ایران بوده که منجر به جذب خریداران بین‌المللی بیشتر برای بازدید ازپاویون ایران شده است.

    به گزارش صمت ،اگرچه در سال‌های گذشته تولیدکنندگان ایرانی به‌صورت پراکنده در این نمایشگاه حضور داشتند اما ایران از سال 2010 میلادی به‌صورت یک پاویون اختصاصی با متراژ 110 متر به طور جدی در این نمایشگاه مشارکت داشته و به سرعت تبدیل به یک پاویون بزرگ و توانمند در سال 2016 با متراژی برابر با 1100 متر مربع شده که نشان از اهمیت این نمایشگاه و جایگاه ویژه آن برای تولیدکنندگان ایرانی وموفقیت در دوره‌های گذشته دارد.

    پاویون اختصاصی ایران در این نمایشگاه سال‌های گذشته با درخواست‌های متعددی برای حضور شرکت‌ها روبه‌رو بوده که به دلیل نبود فضای بزرگتر برای تمامی شرکت‌ها امکان حضور در این رویداد بزرگ وحرفه‌ای فراهم نشده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت