افتتاح نمایشگاه عکس خیام و مرکز نمایشگاه‌های فیاپ در ایران

عصر نمایشگاه- مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد.

افتتاح نمایشگاه عکس خیام و مرکز نمایشگاه‌های فیاپ در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه » به نقل از ایسنا، مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز، رونمایی و توزیع کتاب و گواهی پذیرش روز پنجم خرداد ماه 96 از ساعت 17 با مشارکت خانه هنرمندان در محل خانه هنرمندان تهران آغاز خواهد شد.

    در این مراسم رئیس فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) از ایتالیا و مسئول جشنواره های فیاپ از لوگزامبورگ نیز حضور خواهند داشت.

    چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفتگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و نیز به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی در ایران (فیاپ) یعنی کلوپ عکس فوکوس - وابسته به موسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» - برگزار شد.

    در چهارمین دوره جشنواره 21 هزار و 399  قطعه عکس از هنرمندان 55 کشور جهان به دبیرخانه رسید. داورانی از فرانسه و ایران انتخاب آثار را برعهده داشتند. آثار برتر جشنواره در ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، چین، عمان، یونان، هنگ کنگ، آرژانتین، روسیه، عربستان، ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان، مقدونیه و شهرهای مختلف ایران و چندین شهر آفریقای جنوبی به نمایش گذاشته خواهد شد. برندگان جشنواره گواهی شرکت در نمایشگاه گروهی از برگزارکنندگان نمایشگاه جشنواره در هر کشور دریافت می کنند.

    این نمایشگاه 5 الی 12 خرداد 1396 در محل خانه هنرمندان برگزار می شود. ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.

    ***

    مرکز نمایشگاه های فیاپ در ایران توسط دکتر ریکاردو بوسی  و رومین نرو، مهمانانی از سفارت های مختلف و هنرمندان ایرانی شنبه 6 خرداد ماه ساعت 17 و 30 دقیقه الی 19:30 در محل گالری ایده پارسی واقع در تهران، خیابان شریعتی ، خیابان کلاهدوز (دولت)، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک 28 افتتاح خواهد شد.

    دکتر ریکاردو بوسی رئیس فیاپ از ایتالیا و رومین نرو، عضو هیات مدیره فیاپ و مسؤول جشنواره های فیاپ از لوگزامبورگ هستند.

    مراسم افتتاحیه با افتتاح رسمی نمایشگاه عکس های کوبا از رومین نرو آغاز شده و در ادامه، جوایز برندگان ایرانی جشنواره های نوروز تاجیکستان و ویکتور پولینسکی قرقیزستان اهدا می شود. ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.

    همچنین روز شنبه 6 خرداد رئیس فیاپ در یک نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران خواهد بود.

    فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ)، توسط دکتر وان دی ویجر (DR. M. Van de Wijer) بلژیکی در سال 1946 پایه گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه ای برای برقراری ارتباط بین مؤسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است. اولین کنگره این فدراسیون در سال 1950 در شهر برن سوئیس با شرکت 10 نماینده از کشورهای مختلف تشکیل شد. فیاپ تنها مؤسسه بین المللی در زمینه عکاسی است که از طرف یونسکو UNESCO به رسمیت شناخته شده است و پروژه هایی نیز بنا به درخواست این سازمان انجام داده است. این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با مؤسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از 85 مؤسسه ملی در 5 قاره می رسد؛ در حال حاضر تنها نماینده رسمی فیاپ در ایران کلوپ عکس فوکوس (FPC) است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت