رنگ و بوی سوم خرداد در نمایشگاه‌های تهران

عصر نمایشگاه- گالری‌های تهران در نخستین جمعه خردادماه میزبان ۲۹ افتتاحیه هستند، اغلب نمایشگاه‌های این هفته با حال و هوای عملیات بیت المقدس برگزار می‌شوند.

رنگ و بوی سوم خرداد در نمایشگاه‌های تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از خبر آنلاین ، نمایشگاه های اولین جمعه از خرداد سال 96 به دلیل همزمانی با ایام سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر حال و هوای حماسی دارد و هنرمندان با ارائه آثار گوناگون به تقدیر از رشادت رزمندگان آن دوران پرداخته‌اند.

    این هفته 40 نمایشگاه در گالری‌ها و نگارخانه‌های سطح تهران برپا خواهد بود که 29 نمایشگاه امروز، جمعه پنجم خرداد افتتاح می‌شوند.

    نمایشگاه‌های این هفته شامل هنرهای نقاشی، عکاسی، چیدمان، چاپ دستی و مجسمه سازی است. عکاسان این هفته با تعداد نمایشگاه بیشتری به استقبال مخاطبان می روند و در هنر چیدمان هم با افزایش تعداد نمایشگاه روبه رو هستیم.

    همچنین جمعه پنجم خردادماه مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز چهارمین دوره برگزیدگان عکس خیام در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود. در چهارمین دوره این جشنواره 21 هزار و 399 قطعه عکس از هنرمندان 55 کشور جهان به دبیرخانه ارسال شد. داورانی از فرانسه و ایران انتخاب آثار را به عهده داشتند.

    در ادامه با جزییات نمایشگاه هایی که این جمعه افتتاح می شوند بیشتر آشنا خواهید شد:

    گالری آران: نمایشگاه آثار آمتیس متولی با عنوان «مهوش، پریوش و دوستان» 5 تا 19 خرداد در گالری آران واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند شمالی کوچه دی پلاک 12 برپا می‌شود.

    گالری افرند: «ما مسافرین زمین هستیم. نه مزاحمین ...» نمایشگاه آثار گیتا مه پنجم تا 12 خرداد میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

    نگارخانه بهنام دهش‌پور: این نگارخانه در روز جمعه پنجم خرداد 1396 میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی جمعی از هنرمندان کشور با هدف حمایت از بیماران مبتلا به سرطان خواهد بود. این نمایشگاه شامل 344 اثر است که به کوشش محمدهادی فدوی گردآوری شده است. ف اخلاقی، صفورا اسماعیل‌نژاد، سیما امانی، فروغ خوشنویس، پروانه رزاقی، هیرو شیخ‌الاسلامی، مهین لطف‌محمدی، مهتا معینی، طاهره واحدی و شهلا همایونی آثار نقاشی خود را در قالب تکنیک‌های متفاوت در این نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.

    این نمایشگاه جمعه پنجم خرداد ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود و تا 10 خرداد از ساعت 12 تا 19 میزبان علاقه‌مندان است.

    گالری بیست و شش: نمایشگاه آثار هنرجویان آتلیه بابک اطمینانی با عنوان «ادراک، احساس، تجربه» پنجم تا 23 خرداد برگزار می‌شود.

    گالری ثالث: گالری ثالث پنجم تا 17 خرداد میزبان آثار بهروز پاک نهاد با عنوان «من هستم» است.

    گالری دلگشا: «تنبیه» نمایشگاه آثار رعنا دهقان است که پنجم تا 29 خرداد به تماشا در می‌آید.

    گالری دید: نقاشی چیدمان‌های سحر سیدنژاد با عنوان «شبحی بر جهان سایه افکنده است» پنجم تا 17 خرداد در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

    گالری زیرزمین دستان: نمایشگاه انفرادی اکریلیک روی مقوا امیر سقراطی با عنوان «بسامد سکوت» از پنجم تا 12 خرداد به نمایش در می‌آید.

    گالری ساربان:  نمایشگاه انفرادی چیدمان و مجسمه حمیدرضا فتوحی با عنوان «خاور نه چندان دور» پنجم تا 12 خرداد برقرار است.

    گالری سایه: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «سایه‌ها جلد 6» با ارائه آثاری از ابراهیم برفرازی، ابراهیم  گنجیان، آرزو سرورپور، بهروز امیری‌راد، ثمین امیدیزدانی، درسا فیاضی، ساحل طلیس‌چی، سعیده سعیدی، عسل حاذقی، فرناز شعار، عالیه عابدینی، کوشا موسوی، کیمیا رضایی، گلبرگ شعبانی، مرجان نعمتی، لیلا معظمی و هانی نجم برپا می‌شود.

    گالری سیحون دو:  نمایشگاه عکس‌های آرمان صداقت با عنوان «روشنی من، گل، درخت» پنجم تا 17 خرداد به نمایش در می‌آید.

    گالری شلمان: نمایشگاه آثار شهرام جانسوز با عنوان «روزگاری زندگی..» به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه پنجم تا 11 خرداد ادامه دارد.

    گالری شیرین: نمایشگاه عکس‌های عادل یراقی با عنوان «نخستین» پنجم تا 31 خرداد دایر است.

    گالری فردا: نمایشگاه آثار آزاده ساعتچی از پنجم تا 11 خرداد برپا است. علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 مراجعه کنند.

    گالری فرشته: نمایشگاه گروهی عکس و نقاشی با عنوان «روزنه»، جمعه پنجم خرداد بازگشایی می‌شود. مریم اشکانیان، پونه اوشیدری، حسین تمجید، نغمه جهانی، شیدا حسن‌پور، شب‌بو دژپور، امید شلمانی، فرشید شیوا، هاله کیامحسنی، پدرام لسانی، مینا محسنی، مهدی منصوری، سعید نودهی، جانان نوذری و آرشیا هوشمند هنرمندان حاضر در این مجموعه گروهی هستند. نمایشگاه «روزنه» تا 22 خرداد م از ساعت 12 تا 20 برقرار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت