نمایشگاه صنایع دستی ایران در دانشگاه ملی نیکاراگوئه برپا شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه صنایع دستی ایرانی به همراه برنامه های فرهنگی به منظور معرفی فرهنگ غنی و تمدن ایران زمین از سوی سفارت کشورمان در نیکاراگوئه در دانشگاه ملی و مهندسی این کشور(دانشگاه یونی) برگزار شد. این نمایشگاه با حضور معاونین، مدیران، اساتید و جمعی از دانشجویان نیکارگوئه ای برگزار شد.

نمایشگاه صنایع دستی ایران در دانشگاه ملی نیکاراگوئه برپا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل ازایرنا  ؛ نمایشگاه صنایع دستی ایرانی به همراه برنامه های فرهنگی به منظور معرفی فرهنگ غنی و تمدن ایران زمین از سوی سفارت کشورمان در نیکاراگوئه در دانشگاه ملی و مهندسی این کشور(دانشگاه یونی) برگزار شد.

    این نمایشگاه با حضور معاونین، مدیران، اساتید و جمعی از دانشجویان نیکارگوئه ای برگزار شد.

    «دیه گو مونیوس» قائم مقام دانشگاه یونی نیکاراگوئه به جایگاه ایران به عنوان یک کشور با تمدن کهن تاریخی اشاره کرد و از برگزاری این رویداد از سوی سفارت کشورمان قدردانی کرد.

    وی همچنین از انقلاب ایران و نیکاراگوئه به عنوان دو انقلاب ارزشی که در سال 1357 به پیروزی رسیدند یاد کرد. مونیوس همچنین به پیشرفت های علمی ، فنی و پزشکی جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر اشاره کرد و خواستار برقراری روابط گسترده فرهنگی ، آموزشی و تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه های ایران شد.

    «سعید زارع» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیکاراگوئه نیز به تاریخ، فرهنگ و تمدن ایرانی اشاره کرد و گفت:تاریخ تمدن بشری بیانگر نقش ارزنده ایرانیان در پیشرفت علوم ،فناوری، هنر ،ادبیات و معماری جهان است.سرزمین ما از گذشته نه فقط سیاستمداران نامی و سلحشوران را در خود جای داده ، بلکه اندیشه ورزان و خردمندانی بس بزرگ از آن برخاسته اند.

    وی ادامه داد:ایران دارای قدمت فرهنگ و تمدن 7 هزار ساله بوده و پیشینه یکتاپرستی هزاران ساله دارد.ایران پس از قبول اسلام نیز چون گوهر درخشانی بر تارک کشورهای اسلامی درخشید و چراغ راه بشریت در ظلمت و تاریکی ها گردید. هنر عمده ایرانیان کسب علوم و معرفت و ارائه خلاقیت و دستاوردهای نوین به سایر اقوام و ملل بوده است.

    سفیر ایران در نیکاراگوئه تصریح کرد: ایران با برخورداری از مساحت و جمعیت زیاد ، طی چند دهه اخیر، نه تنها در زمینه فرهنگی بلکه در مسائل سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی نیز رشد چشمگیری داشته است. در دوران پس از استقرار نظام اسلامی در ایران ، ملت ما در زمینه مردم سالاری دینی ،برخورداری از دموکراسی و حق تعیین سرنوشت خود در جهان کم نظیر بلکه بی بدیل بوده است.

    وی همچنین به برپایی انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشورمان اشاره کرد و ادامه داد:در این رویداد با اهمیت بیش از 72 درصد از افراد واجد شرایط شرکت کردند که این روند نشان از بلوغ سیاسی جامعه و نقش تعیین کننده آرا مردم در سرنوشت کشور دارد.

     سعید زارع سفیر کشورمان در نیکاراگوئه همچنین درباره نقش زنان و جوانان در تحولات مختلف ایران گفت:جوانان و زنان ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از پیشرفت قابل ملاحظه ای در عرصه های سیاسی، اقتصادی ،علمی و آموزشی برخوردار شدند ، بطوری که اکنون 52 درصد از دانشجویان دانشگاه ها را دختران و 48 در صد از دانشجویان را پسران تشکیل می دهند. همچنین مشارکت زنان در حوزه های مختلف کار و اشتغال، بویژه در آموزش و پرورش ،بیمارستان ها و مراکز درمانی ،ادارات دولتی و بانک ها بسیار پررنگ است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت