برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی درمنطقه آزاد انزلی

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی، بنادر و دریانوردی و صنایع وابسته از ۲۴ تا ۲۷ مرداد ماه امسال در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی درمنطقه آزاد انزلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما ، نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی، بنادرو دریانوردی و صنایع وابسته از 24 تا 27 مرداد ماه امسال در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.
    شرکت رستاک پادویژن با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و شرکت سرمایه گذاری و توسعه انزلی متولی برگزار کننده این نمایشگاه است.
    شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و ارائه توانمندی‌ها و آخرین دستاوردهای صنایع دریایی، تأسیسات و سامانه‌های دریایی و بندری، شناسایی و گسترش مناسبات تجاری و ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری بین مراکز صنایع دریایی و دریانوردی از اهداف برپایی نمایشگاه مذکور است.

    بندر کیاشهر می‌تواند قطب گردشگری دریایی شمال کشور شود

    نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های موجود صیادی و مسافری در بندر کیاشهر اشاره کرد و گفت:: بندر کیاشهر می‌تواند قطب گردشگری دریایی شمال کشور شود.
    محمدحسین قربانی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) با اشاره به مصوبه دولت گذشته مبنی بر تبدیل کردن بندر کیاشهر به بندر تجاری اظهار کرد: با توجه به فضای موجود در بندر کیاشهر و قرار گرفتن در کنار پارک ملی بوجاق و مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست اجرایی کردن مصوبه مذکور امکانپذیر نیست.
    وی ادامه داد: مصوبه مذکور استعلام از تمام دستگاه‌های مربوطه را نداشت و جلسه‌هایی برای بازبینی مصوبه تبدیل شدن بندر کیاشهر به بندر تجاری در کمیته زیرساخت دولت برگزار شد و حتی دولت نسبت به این امر مخالفت کرد.
    نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی به وجود سه بندر آستارا، انزلی و منطقه آزاد انزلی در گیلان اشاره کرد و افزود: در مجموع سالانه 30 میلیون تن ظرفیت بنادر مذکور است و اکنون با کمتر از 10 درصد از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.
    قربانی با بیان اینکه تبدیل بندر کیاشهر به بندر تجاری مقرون به‌صرفه نیست، تصریح کرد: با وجود اختلاف نظر‌ها و مخالفت سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت راه و شهرسازی، بندر کیاشهر با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند تبدیل به بندر مسافری و صیادی شود.
    وی، فعالیت بندر کیاشهر را از ابتدا صیادی خواند و بیان کرد: بندر کیاشهر با توجه به مصوبه کامل و جامع و متناسب با مسائل زیست‌محیطی می‌تواند به تن‌ها بندر گردشگری و مسافری در شمال کشور تبدیل شود.
    نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از ظرفیت بندر کیاشهر تا،کید کرد و گفت: اگر از ظرفیت بندر کیاشهر به‌خوبی استفاده کنیم می‌تواند محور توسعه برای شمال کشور باشد.
    طرح پرورش ماهی در قفس نیازمند اسکله و مدیریت در دریا استقربانی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا در بندر کیاشهر، خاطرنشان کرد: اجرای طرح مذکور نیازمند اسکله و مدیریت در دریا است ضمن اینکه پرورش ماهی در قفس در راستای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ظرفیت بسیار خوبی در استان محسوب می‌شود.
    وی به ویژگی‌های دریای خزر اشاره کرد و یادآور شد: خزر دریای آرامی نیست و اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا با توجه به هزینه سنگین آن نیازمند بررسی کارشناسی‌تر و دقیق‌تر است تا بتوانیم طرح را اقتصادی‌تر کنیم.
    نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از تجهیزات با کیفیت نخستین موضوع در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا است، اظهار کرد: وجود راهبرد و مدیریت قاطع و میدانی توسط شیلات در اجرای طرح مذکور حائز اهمیت است.
    قربانی بر حمایت از سرمایه‌گذاران در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا تا،کید کرد و افزود: در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر و تالاب‌های بندر کیاشهر و انزلی ظرفیت بسیار خوبی برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
    وی همچنین با اشاره به وجود 37 کیلومتر ساحل در منطقه کیاشهر، بیان کرد: بسیاری از سواحل کیاشهر بکر و دست نخورده است و استعداد خوبی برای طرح‌های گردشگری دارد.
    نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، بسیاری از مناطق بندر کیاشهر را ناشناخته خواند و تصریح کرد: اگر بندر کیاشهر راه‌اندازی شود می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه این بندر را تبدیل به بالفعل کند.

    حضور ایران در کنفرانس و نمایشگاه بین المللی گردشگری دریایی آتن

    مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آغاز به کار چهارمین کنفرانس بین المللی گردشگری دریایی آتن یونان با حضور نمایندگانی از کشورهای پیشرو در زمینه توریسم دریایی خبر داد.
    عبدالرضا مهاجری نژاد در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) گفت:: این کنفرانس و نمایشگاه بین المللی در زمینه گردشگری دریایی با دو محوریت استراتژی رشد و توسعه صنعت گردشگری دریایی در شرق مدیترانه و نیز نیازهای رشد کشتی‌های کروز برگزار می‌شود.
    وی اظهار داشت: بنابراین با توجه به سیاست‌های دولت در زمینه توسعه گردشگری دریایی در کشور، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران جهت کسب تجارب در این زمینه و نیز بازاریابی به منظور جذب کشتی‌های کروز به آبهای ساحلی و جزایر ایران در این کنفرانس حضور یافته اند.
    به گفته مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در این کنفرانس بین المللی نمایندگانی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز سازمان بنادر و دریانوردی حضور یافته اند.
    مهاجری نژاد در ادامه گفته‌های خود در خصوص کنفرانس مذکور همچنین از حضور دفتر خدمات مسافرتی مارکوپولو در این کنفرانس بین المللی جهت رایزنی برای فعالیت در زمینه جذب گردشگران خارجی به کشور از طریق کشتی‌های کروز خبر داد.
    این مقام مسئول درسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: در پایان کنفرانس، نمایشگاه بین المللی گردشگری دریایی برگزار خواهد شد.
    وی یادآور شد: در این نمایشگاه بزرگترین شرکت‌های لندکروزدنیا جهت بازاریابی حضور دارند که یک رخداد بزرگ سالیانه در زمینه گردشگری دریایی محسوب می‌شود.
    مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اذعان داشت: کنفرانس و نمایشگاه بین المللی گردشگری دریایی با حمایت وزارت گردشگری یونان، وزارت امور دریایی یونان، اتاق بازرگانی یونان، انجمن بندری کروز مدیترانه، شرکت‌های کشتیرانی مسافری یونان، اتحادیه مالکین کروز یونان، اعضای جامعه دفاتر خدمات مسافرتی یونان و جمواع مالکین حرفه‌ای کشتی‌های کروز این کشور برگزار می‌شود.
    وی در ادامه گفته‌های خود از تهیه پکیج راه اندازی تور توریسم دریایی توسط کشتی کروز سانی در آبهای خلیج فارس خبر داد و گفت: بر این اساس قرار است کشتی سانی در مسیر نوار ساحلی از بندر چابهار تا بندر امام خمینی در استان خوزستان به گردشگران سرویس دهی کند.
    مهاجری نژاد خاطرنشان کرد: با ابلاغ این بسته گشت دریایی در خلیج فارس و دریای عمان به دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور، تبلیغات از سوی این دفاتر برای شروع به کار این خط گردشگری دریایی آغاز شده است.
    به گفته این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با راه اندازی این خط گردشگری دریایی شاهد آغاز تحولی بزرگ در زمینه توریسم دریایی کشور هستیم.
    وی اظهار داشت: از سوی دیگر افزایش ورود کشتی‌های کروز خارجی به آبهای ایران نیز می‌تواند زمینه ساز رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی در آبهای جنوبی کشور باشد.

    خط دو ریلی بندر شهید رجایی نوسازی شد


    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: با توجه به تغییر استانداردهای حمل ریلی، فرسودگی ریل‌ها و گذشت بیش از سه دهه از عمر خط دو ریلی بندر شهید رجایی، نوسازی این خطوط ضروری بود.
    اله مراد عفیفی پور درآئین بهره برداری از پروژه نوسازی خط دو ریلی بندر شهید رجایی از نوسازی خط دو ریلی بندر شهید رجایی پس از 30 سال و بهره برداری از این خط به منظور تسهیل جابجایی کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران خبر داد.
    وی افزود: سالانه در بندر شهید رجایی بیش از 80 میلیون تن کالا جابجا می‌شود که حمل بخشی از این کالا‌ها از طریق خطوط ریلی انجام می‌شود. بر همین اساس و با توجه به تغییر استانداردهای حمل ریلی، فرسودگی ریل‌ها و گذشت بیش از سه دهه از عمر آنها، نوسازی خطوط ضرورت داشت.
    عفیفی پور در این باره ادامه داد: پروژه خط ریلی شماره دو به طول دوهزار و 634 متر و شامل دو سوزن است که با استفاده از آن‌ها امکان تخلیه و بارگیری کالا از واگن به انبار و از کشتی به واگن وجود دارد.
    به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، این پروژه با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال طی مدت 16 ماه به انجام رسید که بخش زیادی از آن به خرید و اجرای خط ریل اختصاص دارد.
    وی طول مجموع شبکه ریلی داخلی بندر شهید رجایی را 54 کیلومتر با احتساب ریل جرثقیل‌ها اعلام کرد و گفت: با گذشت 30 سال از عمر این خطوط وهمچنین به دلیل تغییر استانداردهای جابجایی کالا، خطوط ریلی داخل بندر طی دو سال آینده و طبق برنامه زمانبندی نوسازی می‌شود که پیامدهای مثبتی در زمینه ارتقاء ایمنی و بهره وری حمل و نقل را به دنبال دارد.

    اواخر امسال؛ ورود کروزهای خارجی به ایران
     
    معاون مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: زمستان امسال شاهد ورود کروزهای خارجی به سواحل و جزایر ایران در خلیج فارس و دریای عمان خواهیم بود.
    حسین عباس نژاد در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) اظهار داشت: با توجه به نقش پررنگ سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه گردشگری دریایی کشور، نماینده این سازمان در چهارمین کنفراس و نمایشگاه بین المللی گردشگری دریایی که در تاریخ دوم و سوم خرداد ماه امسال در آتن یونان برگزار شد، حضور یافت.
    معاون مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: با حضور ایران در این کنفرانس بین المللی زمینه توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی کشور فراهم خواهد شد.
    این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در این کنفرانس بین المللی تمام متخصیص جهان در حوزه گردشگری دریایی از کشورهای پیشتاز در توریسم دریایی به ویژه فعالیت در زمینه کشتی‌های کروز حضور داشتند.
    وی همچنین به حضور مهمترین شرکت‌های کروز لنددنیا در چهارمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی گردشگری دریایی کشور جهت معرفی، تبلیغ و بازاریابی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه و کنفرانس بین المللی از اهمیت بسیار زیادی برای بازاریابی و معرفی شرکت‌های کروز لند برخوردار است.
    این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه گفت: محور اصلی این کنفرانس، توسعه خطوط کروز در شرق مدیترانه بود.
    عباس نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به مقالات ارائه شده در ماه‌های اخیر، برخی از بازارهای اصلی گردشگری دریایی برای کشتی‌های کروز خارجی در شرق مدیترانه از جمله لیبی، مصر، ترکیه و سوریه به دلیل مسائل سیاسی و جنگ از دست رفته است.
    به گفته وی، آبهای کشورهای مذکور در گذشته یکی از بازارهای اصلی کشتی‌های کروز اروپایی محسوب می‌شد.
    معاون مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: حضور نمایندگان ایران در چهارمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی گردشگری دریایی آتن فرصت بسیار خوبی برای ایران بود تا بتوانند نسبت جذب کروزهای خارجی در نبود برخی از بازارهای آنها، اقدام کنند.
    معاون مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: امید می‌رود زمستان امسال شاهد ورود کروزهای بسیاری به سواحل و جزایر ایران در خلیج فارس و دریای عمان باشیم.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت