افتتاح نمایشگاه و فروشگاه محصولات صادراتی ایران در عمان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات صادراتی جمهوری اسلامی ایران به همت سفارت کشورمان در مسقط امروز /شنبه/ افتتاح شد .

افتتاح نمایشگاه و فروشگاه محصولات صادراتی ایران در عمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»، نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات صادراتی جمهوری اسلامی ایران به همت سفارت کشورمان در مسقط امروز /شنبه/ افتتاح شد .

    در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که شامل تجهیزات رستوران و هتلداری می شود، محمد توتونچی معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان حضور داشت .

    راه اندازی این نمایشگاه اقدامی در جهت ارائه تسهیلات به صادر کنندگان ایرانی و تسهیل روند توسعه مبادلات تجاری میان دو کشور می باشد .

    توتونچی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حجم مبادلات تجاری میان ایران و عمان در سال 2016 به حدود یک میلیارد و 350 میلیون دلار رسید، در حالی که این رقم در سال 2015 حدود یک میلیارد دلار بود.

    توتونچی ادامه داد: این مبادلات در بخش های مختلف اقتصادی رخ داد که مهمترین آنها در زمینه صادرات آهن، فولاد، فرآورده های پتروشیمی، مواد غذایی و حیوانات زنده بود؛ همچنین تبادلات تجاری در تجهیزات صنعتی، خودروها، مصالح ساختمانی، فرش، محصولات کشاورزی، مواد شوینده، نفت و گاز، استخراج از معادن، فلزات و خدمات فنی و مهندسی صورت گرفت.

    وی دلیل اصلی گسترده شدن حجم تبادل تجاری میان ایران و عمان را ایجاد یک خط قوی کشتیرانی دریایی میان دو کشوروایجاد سفرهای دریایی مستقیم برای انتقال کالاها و محصولات میان دو کشور و همچنین تسهیل روند دریافت روادید دانست.

    توتونچی خاطرنشان کرد: درحال حاضر شهروندان ویژه ایرانی و عمانی که گذرنامه دیپلماتیک دارند نیاز به دریافت روادید ندارند.

    همچنین سفارت ایران در مسقط با حدود 15 آ‍ژانس مسافرتی در عمان رایزنی کرده است تا تمهیدات مربوط به روادید سفر به ایران را با سهولت بیشتری در اختیار شهروندان عمانی بگذارند.

    وی افزود: حتی برخی شهروندان عمانی موفق شده اند در عرض چند ساعت روادید خود را دریافت کنند و البته بررسی های بیشتری برای تسهیل بیشتر و حتی لغو روادید میان دو کشور در دست انجام است.

    این مسئول ایرانی درباره شمار شهروندان عمانی که در سال 2016 به ایران سفر کرده اند، گفت: «تعداد روادیدی که سفارت ایران از طریق آژانس های رسمی برای سفر به ایران اعطا کرده است در سال 2016 حدود 30 هزار مورد بوده است ولی علاوه بر این، گروهی با گذرنامه های دیپلماتیک به ایران سفر کرده اند و برخی از کشورهای دیگر به ایران سفر کرده اند و هنگام ورود روادید دریافت کرده اند، این بدان معناست که میزان سفرهای گردشگری به ایران بسیار بیشتر از این عدد بوده است».

    توتونچی انگیزه اصلی مردم عمان از سفر به ایران را گردشگری، گردشگری پزشکی، آموزش و بازرگانی دانست.

    وی درباره طرح های مشترک میان ایران وعمان گفت: «این طرح ها برقرار است و در حال پیگیری است و هیچ طرحی متوقف نشده است، از این جمله طرح شرکت ایران خودرو است که قراراست یک کارخانه تولید خودروهای ایرانی در عمان ایجاد کند، همچنین قرار است سه مرکز پزشکی ایرانی در عمان ایجاد شود که این طرح نیز در حال پیگیری است».

    توتونچی درباره خط گازی که قرار است میان ایران و عمان ایجاد شود، افزود: «این طرح ادامه دارد و در حال انجام است ولی هنوز مراحل اجرایی و عملی آن آغاز نشده است چرا که این طرح هنوز در مراحل فنی است و میان وزارت نفت دو کشور مذاکراتی در خصوص آن ادامه دارد».

    ایران و عمان مارس سال 2014 توافقنامه ای امضا کردند که بر اساس آن قرار شد ایران سالانه ده میلیارد متر مکعب گاز به عمان صادر کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت