برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد که در ماه مبارک رمضان اعلام شد

از تمدید نمایشگاه مشهد دوست داشتنی تا جشنواره غذاهای ملل

عصر نمایشگاه- معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد نیز با توجه به همین موضوع، برنامه‌های جامعی را برای استفاده هر چه‌ بهتر و مناسب‌تر شهروندان از فیوضات این ماه عزیز تدارک دیده است که به ‌نوعی جامع‌تر از سال‌های گذشته به حساب می‌آید.

از تمدید نمایشگاه مشهد دوست داشتنی تا جشنواره غذاهای ملل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»، این برنامه‌ها به‌گونه‌ای تدارک دیده شده که به وجهه معنوی ماه مبارک رمضان همچون حضور در جلسات قرآن و ویژه‌ برنامه‌های عبادی و صله ارحام خانواده‌ها خللی وارد نکند و در جهت ایجاد فضایی آرام و شاد، گام بردارد.

    تداوم نمایشگاه «مشهد دوست‌داشتنی»، برپایی ویژه‌برنامه‌های نسیم وحی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در تعداد زیادی از مساجد شهر ازجمله کارهای مهم فرهنگی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

    قائم‌ مقام معاونت فرهنگی و در همین‌ رابطه با تشریح برنامه‌های این مجموعه هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: نسیم وحی یکی از برنامه‌های مهم این معاونت در ایام ماه مبارک رمضان است که هر ساله به بهترین شکل ممکن برگزار می‌شود و در همین ‌راستا امسال نیز این برنامه در شش بوستان بزرگ شهر برگزار خواهد شد.
    میثم مرادی با اشاره به اسامی پارک‌هایی که برنامه نسیم وحی در آن اجرا می‌شود، اظهار کرد: بوستان بهار در منطقه ٣، بوستان کوهسنگی در منطقه ٨، بوستان وفا در منطقه ٩، بوستان بزرگ ملت در منطقه ١١، بوستان نیلوفر در منطقه 10و پیشخوان آرامگاه فردوسی در منطقه ١٢ در زمره این اماکن قرار دارد.
    وی با بیان اینکه امسال یک ابتکار جالب دیگر نیز برای ایام ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است، تصریح کرد: امسال با مشارکت شهرداری مشهد برنامه‌های مختلفی در 110 مسجد در نقاط مختلف شهر مشهد در طول 30روز، 30خدمت فرهنگی، اجتماعی و مذهبی بعد از افطار برگزار می‌شود.
    به گفته قائم ‌مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، اجرای طرح‌هایی همچون ایستگاه‌های سلامت، یک نذری ساده، مهدکودک مسجدی‌ها، قرائت‌خانه‌های جهادی، زکات علمی، تقدیر از نخبگان محله، برگزاری کلاس‌های تخصصی و فنی ‌و حرفه‌ای، کمک به آزادی زندانیان نیازمند و جرائم غیرعمد، جشن روزه ‌اولی‌ها، پخش فیلم‌های منتخب جشنواره عمار، دعوت از قاریان مطرح محلی، فراخوان برای نظافت مساجد، اکرام ایتام و نیازمندان، راه‌اندازی بازارچه‌های مشاغل خانگی در مساجد و اعزام سالمندان به حرم مطهر امام‌رضا(ع) ازجمله‌برنامه‌های فوق است.


    وی تصریح کرد: ساخت آدمک‌های ضداستکباری و همچنین کاردستی‌های نمدی در سطح مساجد شهر ویژه روز جهانی قدس و ارسال آن به شهرهای مختلف نیز از جمله ‌اقدامات دیگری است که در این ‌زمینه در نظر گرفته شده است.»

    مرادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تداوم برپایی شهرک نمایشگاهی مشهد دوست‌ داشتنی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: به ‌دلیل استقبال بیش‌ از حد شهروندان مشهدی و همچنین زائران بارگاه منور و ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع)، این نمایشگاه ویژه و خاص در 30روز ماه مبارک رمضان هم برگزار می‌شود و میزبان خیل عظیم زائران و مجاوران حریم نورانی امام‌رضا(ع) خواهد بود.

    وی با بیان اینکه شهرک نمایشگاهی مشهد دوست‌داشتنی با هدف ارتقای هویت انقلابی، دینی و تاریخی خراسان کهن و همچنین شهر مشهد راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان نیز این نمایشگاه با پرداختن به موضوعات مرتبط با ماه خدا همچون توجه ویژه به مباحث قرآنی برگزار خواهد شد.

    قائم ‌مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تشریح کرد: در همین ‌راستا غرفه‌های مختلفی در این ایام به موضوعاتی همچون هنرهای قرآنی، تذهیب، کتابت قرآن کریم و پرداختن به قصه‌های قرآنی و انبیاء و اهل‌بیت(ع) می‌پردازند.

    وی با اشاره به برپایی بازار مشاغل قدیمی و همچنین بازار و محله‌های دهه 6۰ در این نمایشگاه عنوان کرد: سعی کرده‌ایم که در شهرک نمایشگاهی مشهد دوست‌داشتنی در ماه مبارک رمضان به موضوعاتی همچون کسبه‌ها، رزق حلال و احکام، توجه خاصی داشته باشیم.

    مرادی همچنین از برگزاری جشنواره غذاهای ملل برای نخستین ‌بار در شهرک نمایشگاهی مشهد دوست‌داشتنی با مشارکت بیش از ده کشور جهان خبر داد و بیان کرد: در همین ‌راستا حضور هفت کشور از این تعداد قطعی شده که می‌توان از این کشورها به لبنان، سوریه، عراق و بحرین اشاره کرد.

    وی هدف از برگزاری این جشنواره غذایی را پرداختن به موضوع مهم لزوم توجه به وحدت اسلامی دانست و گفت: به ‌همین ‌منظور راسته تمدنی شهرک نمایشگاهی مشهد دوست‌داشتنی شامل ابنیه‌های مهم جهان اسلام همچون مسجدالاقصی، مسجد قیروان تونس و مسجدالحمرا نیز ساخته شده است.

    به گفته قائم ‌مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد شهرک نمایشگاهی مشهد دوست‌داشتنی در ایام ماه مبارک رمضان از بعد از افطار تا سحر، میزبان شهروندان و زائران بارگاه منور و ملکوتی امام ‌هشتم (ع) در انتهای بولوار کوثر خواهد بود.

    همچنین مرادی از اجرای نمایش قیام ١5خرداد و نیز برش‌هایی از سیره امام‌خمینی(ره) هم‌زمان با ایام ارتحال ایشان در نمایشگاه مشهد دوست‌داشتنی خبر داد.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت