نمایشگاه کتاب در دادگستری جیرفت گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه کتاب در حوزه حقوقی و قضایی در دادگستری جیرفت گشایش یافت.

نمایشگاه کتاب در دادگستری جیرفت گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت روز دوشنبه در حاشیه گشایش این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با 280 جلد کتاب در حوزه حقوق مدنی، جزایی، خانواده، ثبت و غیره به مدت یک ماه در مجموعه دادگستری جیرفت دایر است.
    احمدعلی انجم روز افزود: از جمله آسیب ها و تهدیداتی که امروز جامعه ما با آن روبروست عدم آگاهی مردم از مسائل حقوقی و قضایی است.

    وی خاطرنشان کرد: یکی از علل افزایش جرائم، خلل آگاهی‌های مردم به مسائل حقوقی می باشد که در همین راستا کلاهبرداران از ضعف حقوقی مردم سوء استفاده می‌کنند و دستگاه قضایی را با مردم مالباخته روبرو می سازند.

    وی گفت: این نمایشگاه هم به منظور ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی دایر شده تا مراجعه کنندگان با مطالعه کتاب های حقوقی سطح آگاهی خود را در این حوزه افزایش دهند.

    انجم روز با اشاره به فعالیت گسترده فضای مجازی در سطح جامعه تصریح کرد: امروز فضای مجازی به دلیل نبود آگاهی حقوقی مردم، بستر جرم را برای مجرمین فراهم کرده و همین امر موجب شده تا افراد مجرم از آن سوء استفاده کنند.

    وی افزود: آگاه سازی و آموزش‌های مردمی یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه در مقابله با تهدیدات فضای مجازی است و امید است مردم با مطالعه کتب حقوقی نسبت به این خطرات و تهدیدها آگاه شوند.

    رئیس دادگستری جیرفت با تاکید بر برگزاری این گونه نمایشگاه های تخصصی گفت: برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی به مردم باید علاوه بر دستگاه قضا همه ظرفیت های شهرستان پای کار بیایند.

    وی بیان کرد: علاوه بر برپایی نمایشگاه کتاب در حوزه حقوق، ارائه مشاوره حقوقی، آموزش های همگانی، استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان و آموزش از طریق آرای دادگاه ها می تواند موثر باشد.

    شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت