روایت یک مسوول ایتالیایی از نمایشگاه کتاب تهران

قابلیت های ایران برای قدرتنمایی فرهنگی - بین‌المللی

عصر نمایشگاه- جمهوری اسلامی ایران از قابلیت‌های فراوانی برای حضور فعال در بازارهای فرهنگی بین‌المللی برخوردار است. من به عنوان یکی از مسئولان بخش بازرگانی سفارت ایتالیا می‌توانم درباره بازار فرهنگی نظر بدهم و اینکه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در بازار فرهنگی بین‌المللی حضور داشته باشد.

قابلیت های ایران برای قدرتنمایی فرهنگی - بین‌المللی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»،به نظر من بازار ایران، بازار خیلی خوبی است و می‌تواند خیلی پیشرفت کند و ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در ایران برای ما خیلی جذاب است و بسیار علاقه مندیم که رابطه بین ایران و ایتالیا در آینده، نزدیکتر و هرچه بهتر بشود.

    برای ما اهمیت زیادی دارد که جمهوری اسلامی ایران قانون جدیدی در زمینه 'کپی رایت' ایجاد و وضع کند تا رابطه درست و خوبی بین ناشران خارجی و ایرانی برقرار بشود.

    این نکته خیلی مهمی است و البته می‌دانیم طول می‌کشد تا به این نتیجه برسیم ولی سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حتما می‌تواند در موضوع کپی رایت نقطه آغاز مناسبی باشد.

    امسال دومین تجربه حضور ما در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود، سال گذشته ایتالیا در این نمایشگاه غرفه کوچکی داشت که البته در واقع یک پیشقدم و پیش زمینه برای حضور جدی تر و پر رنگ در نمایشگاه امسال بود.

    می دانیم که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های کتاب قاره آسیا است و بازار خیلی بزرگی دارد چراکه این نمایشگاه بیشتر از سه میلیون نفر بازدید‌کننده داشت. در نمایشگاه کتاب امسال، مهمان ویژه بودیم و غرفه خیلی بزرگی آماده کردیم که طراح غرفه هم لیلا راهیان معمار شناخته شده ایرانی است.

    تهران و رم قبل از توافق هسته‌ای روابط بسیار خوبی هم از نظر سیاسی و هم از نظر فرهنگی داشتند به طوریکه قبل از توافق هسته ای، چند هیات بزرگ ایتالیایی به ایران آمدند و بعد از توافق نیز چند هیات دیگر متشکل از شرکت‌های ایتالیایی به ایران سفر کردند و ما به آینده همکاری ایتالیا و ایران بسیار خوشبین هستیم.

    از لحاظ سیاسی نیز قدم‌های بسیار بزرگی بین ایتالیا و ایران برداشته شده است؛ دو کشور تفاهمنامه‌های همکاری امضا کرده‌اند و بین تک شرکت‌های ایتالیایی با ایران تفاهمنامه‌های زیادی به امضا رسیده است.

    پیام من برای همه مردم ایران این است که به تمام زمینه‌های فرهنگ ایتالیا توجه کنند و در نتیجه امیدوارم که ایرانیان هم به فرهنگ گذشته و هم به فرهنگ امروز ایتالیا علاقه‌مند شوند.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت