منتخب شورای پنجم تبریز مطرح کرد؛

باید تعداد نمایشگاه‌های صنایع دستی در تبریز ۲۰۱۸ افزایش یابد

عصر نمایشگاه- اشرف‌نیا بر لزوم ایجاد نمایشگاه‌های صنایع دستی در تبریز ۲۰۱۸ تاکید کرد و این امر را در رونق اشتغال شهری موثر دانست.

باید تعداد نمایشگاه‌های صنایع دستی در تبریز ۲۰۱۸ افزایش یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳:۰۰

    محمد اشرف نیا درباره برنامه‌ها و اهداف شورای شهر پنجم ابراز داشت: در سطح شهر و حومه باید مدیریت واحد شهری انجام گیرد زیرا امروزه با وجود دستگاه‌های مختلف و مدیریت جزیره‌ای هزینه زیادی به شهرداری تحمیل می‌شود و باید در جهت مدیریت واحد تلاش کنیم تا هزینه‌های شهری کاهش پیدا کند.

    وی ادامه داد: باید با ایجاد دفترهای خدمات پیشخوان مراجعه مردم به ادارات کاهش پیدا کند تا مشکلاتی مانند ترافیک، اتلاف زمان و مسئله‌ای مانند زیرمیزی کاهش پیدا نماید، همچنین توسعه حمل و نقل عمومی از طریق اتمام پروژه‌هایی مانند مترو، راه اندازی تراموا، انتقال مراکز و موسسات خدماتی در یک نقطه از شهر سبب کاهش چشمگیر در ترافیک شهری خواهد داشت.

    منتخب شورای شهر پنجم درباره توسعه شهری تبریز نیز بیان کرد: وضعیت جغرافیایی تبریز به صورت طولی است و باید طرح ویژه‌ای برای فضاسازی شهر با این موقعیت جغرافیایی انجام بگیرد که این طرح در زیباسازی شهر تاثیر به سزایی خواهد داشت، همچنین بحث ایمن سازی حاشیه شهر ها یکی دیگر از اولویت‌های شورای شهر است.

    وی خاطرنشان ساخت: وظیفه شورای شهر تنها محدود به شهر تبریز نیست و باید به عنوان منتخب مردم پیگیر مسائلی همچون قطار دو خطه میانه-تبریز از دولت باشیم زیرا این جزو مطالبات مردم است.

    اشرف نیا در پاسخ به این سوال که چه چیزهایی شورای پنجم را از شورای چهارم متمایز می‌کند، اظهار کرد: اعضای شورای پنجم از نظر سوابق و دیدگاه متشکل از افراد کاری و خدمتگزار می‌باشند و همت ما برای خدمت رسانی به مردم خواهد بود؛ متاسفانه در شورای چهارم اتفاقاتی افتاد و مردم نارضایتی‌هایی داشتند اما این اتفاقات در این دوره تکرار نخواهد شد.

    وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه شوراها نباید محل مناقشات سیاسی باشند، تاکید داشت: این دعواهای سیاسی به ضرر مردم و شورا تمام خواهد شد، شورا محل خدمت به مردم است و نباید مسائل جناحی این خدمت رسانی را مختل کند، مردم اعضای شورا را به عنوان امانت‌دار انتخاب کرده‌اند و این امانات اموال، کارها و مشکلات مردم است و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد جناح بندی سیاسی در شورا اتفاق بیفتد و در روند خدمت رسانی به مردم مشکل ایجاد کند.

    محمد اشرف نیا در پاسخ به این سوال که در آستانه تبریز 2018 چه کارهایی باید انجام شود، تصریح کرد: با  توجه به زمان اندکی که برای تبریز 2018 باقی مانده است شورای پنجم نمی‌تواند تحولات عظیمی ایجاد کند اما باید تمام تمرکز ما برای جذب گردشگران از طریق معرفی هویت تاریخی و گذشته تبریز باشد زیرا این فرهنگ و گذشته غنی تبریز است که برای گردشگران خارجی جذابیت دارد.

    وی در پایان افزود: با ایجاد نمایشگاه‌های صنایع دستی مانند فرش و چرم می‌توان فضای بازرگانی-تجاری ایجاد کرد و از فرصت تبریز 2018 برای رشد اقتصادی شهر کمک گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت