مدیرکل ارشاد استان قم:

پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت در قم برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت در دو مکان مجتمع ناشران و مسجد مقدس جمکران در ماه مبارک رمضان خبر داد.

پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت در قم برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم ، سید موسی حسینی کاشانی امروز در نشست خبری که با موضوع برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد با تأکید بر تقویت چارت سازمانی این اداره کل اظهار داشت: همان‌طور که وعده شکل‌گیری معاونت مطبوعات را در آینده نزدیک داده‌ایم، سعی بر این است گروه قرآن و عترت را به‌عنوان یک بخش مستقل در این اداره‌کل داشته باشیم.

    وی با اشاره به دیدار مدیرکل ارشاد قم با مراجع عظام تقلید گفت: در استان قم 5 ظرفیت جدی داریم که بزرگان ازجمله مراجع عظام نیز بر آن صحه گذاشته‌اند، این حوزه‌ها شامل برنامه‌ها و مؤسسات قرآنی، تئاتر دینی، شعر آیینی، نشر کتاب و چاپ و هنرهای تجسمی به‌ویژه هنر خوشنویسی هستند که ظرفیت عظیمی را در سطح استان ایجاد می‌کنند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: درست است که در سال گذشته 8 هزار مجوز نشر داشته‌ایم، اما بسیاری از مجوزهای چاپ نیز از طریق سایر استان‌ها در قم انجام می‌شود، برنامه‌ریزی بر روی این 5 محور است اما با توجه به شاکله استان قم و ظرفیت‌هایی که در این 5 محور یا رویکرد را برای استان قم تعریف کرده‌ایم، یکی از این اولویت‌ها در زمینه قرآنی است.

    حسینی کاشانی بابیان اینکه مهم‌ترین و محوری‌ترین برنامه‌های امسال برپایی نمایشگاه‌های قرآن است، افزود: امسال برای نخستین بار به‌صورت هم‌زمان دو نمایشگاه قرآن یکی در مجتمع ناشران که با همراهی اتحادیه ناشران انجام می‌شود و دیگری در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

    وی بابیان اینکه این دو نمایشگاه خلأهای نمایشگاه قبل را پر می‌کند، ابراز کرد: در کنار این دو نمایشگاه، با هماهنگی‌های صورت گرفته مقررشده که نمایشگاه قرآن توسط کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد نیز در بخش‌های استان برگزار شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بابیان اینکه در قم 120 موسسه قرآنی داریم که از این تعداد 73 موسسه فعال است، خاطرنشان کرد: تعداد قابل‌توجهی از این مؤسسات فرا استانی هستند که موسسه قرآنی کربلایی کاظم در راستای ترجمه زبان‌های مختلف ازجمله این مؤسسات هستند.

    حسینی کاشانی عنوان کرد: در مجتمع ناشران غرفه‌های متعددی پیش‌بینی‌شده تا مراجع کنندگان به نمایشگاه آخرین دستاوردهای قرآنی را در این مکان در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهند، همچنین بن‌های خرید محصولات قرآنی با 40 درصد تخفیف به بازدیدکنندگان از نمایشگاه تعلق می‌گیرد تا محصولات قرآنی خریداری کنند.

    وی بابیان اینکه تعویض قرآن‌های فرسوده با قرآن‌های نو از دیگر ظرفیت‌هایی است که در نمایشگاه قرآن امسال انجام می‌شود، اظهار داشت: صنایع‌دستی، خوشنویسی، اجرای زنده هنری در مجموعه نمایشگاه، اجرای خیابانی، اجرای مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های قرآنی است که امسال در سطح استان خواهیم داشت.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم شعار نمایشگاه امسال را " اقتصاد مقاومتی و نهضت فهم قرآن" بیان کرد و افزود: برگزاری همایش ترجمه قرآن که 16 ماه رمضان یعنی 21 خرداد از دیگر برنامه‌هایی است که انجام خواهد شد و این همایش با حضور اساتید حوزه و مسئولان کشور برگزار می‌شود و در آن از فعالان رشته تجلیل به عمل خواهد آمد.

    حسینی کاشانی ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن در کل استان با همکاری کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و کرسی‌های تلاوت تحت عنوان مشق عشق از دیگر برنامه‌های محوری قرآنی این ماه است.

    وی خاطرنشان کرد: افتتاحیه رسمی نمایشگاه قرآن شنبه 13 خرداد مصادف با 8 رمضان ساعت 10 شب در مجتمع ناشران خواهد بود، این نمایشگاه از هشتم تا 17 رمضان برپا  و  مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان استانی انجام خواهد شد همچنین ده و نیم شب نیز در مسجد مقدس جمکران مراسم افتتاحیه خواهیم داشت.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به زمان بازدید از نمایشگاه قرآن گفت: این نمایشگاه هر شب از ساعت 9 و نیم تا 2 بامداد برگزار می‌شود و این نمایشگاه از 13 تا 22 خرداد خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت