در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد؛

نمایشگاه هفتگی کتاب روز جهانی محیط زیست برپا می شود

عصر نمایشگاه- نمایشگاه هفتگی کتاب روز جهانی محیط زیست در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد، برپا می شود.

نمایشگاه هفتگی کتاب روز جهانی محیط زیست برپا می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، در ادامه روند برگزاری نمایشگاه های موضوعی کتاب در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد، نمایشگاه هفتگی کتاب روز جهانی محیط زیست در این کتابخانه برپا می شود.

    پنجم ژوئن روزی است که توسط سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم برای نگهداری محیط زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌جانوری، به‌عنوان روز محیط زیست انتخاب شده است. تاریخچه روز جهانی محیط زیست به سال 1972 یعنی 44 سال پیش بر می‌گردد. در آن سال برای اولین بار، سازمان ملل متحد کنفرانسی را با موضوع انسان و محیط زیست در شهر استکهلم سوئد برگزار کرد.

    همزمان با برپایی این کنفرانس سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که منجر به تشکیل برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP) شد. در این روز در سراسر جهان مراسم ویژه‌ای از جمله راهپیمایی‌های خیابانی، همایش‌های دوچرخه سواری، نمایش، مسابقات نقاشی و مقاله نویسی در مدارس، درختکاری، ‌فعالیت‌های مربوط به بازیافت، پاکسازی و ... برگزار می شود.

    کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد هم با هدف پیوست به کتابخانه های سبز دنیا، پیشگام در انجام برنامه ها و طرح‌هایی است که با تاکید بر آگاهی سازی عمومی در راستای عمومی سازی و اطلاع رسانی مباحث محیط زیستی و در جهت ارتقائ سطح اطلاعات عمومی جامعه و نیز بیان اهمیت و وضعیت بحرانی زمین در حوزه های زیست محیطی با برگزاری نشست های علمی مرتبط، پیوستن به باشگاه اطلاعات سبز، برگزاری بازی های محیط زیستی برای کودکان و نوجوانان، برپایی نمایشگاه های موضوعی مرتبط و انجام طرح بهینه سازی مصرف انرژی در این راه گام نهاده است و این فعالیت ها از سال 90 تاکنون ادامه داشته است.

    به این ترتیب، این کتابخانه به منظور بزرگداشت این روز، نمایشگاهی از منابع موجود خود را از روز چهارشنبه 17 خرداد تا چهارشنبه 24 خرداد در ساعات کاری این کتابخانه، واقع در خیابان دکتر شریعتی برپا می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت