رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری جهاد دانشگاهی در اردبیل:

نمایشگاه دستاوردهای مراکز رشد جهاد دانشگاهی در سراسر کشور برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی گفت: نمایشگاه دستاوردهای مراکز رشد جهاد دانشگاهی در سراسر کشور برپا می‌شود.

نمایشگاه دستاوردهای مراکز رشد جهاد دانشگاهی در سراسر کشور برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»، از اردبیل، محمد صادق بیجندی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی برنامه‌های توسعه‌ای مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی  مؤلفه‌­هایی دارد که نخستین مؤلفه آن باور است و این نیازمند افراد تلاشگر، خلاق و متعهد است.

    وی با اشاره به این که در حال حاضر دولت میز خالی برای اشتغال ندارد، افزود: باید با بسترسازی و حمایت‌های لازم، خود و دیگران را برای فرآیند تولید، اشتغال و کارآفرینی، تشویق و زمینه رشد خلاقیت و شکوفایی استعدادهای آنان را فراهم کرد.

    رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش­‌آموختگان جهاددانشگاهی با بیان این که هم‌اکنون 22 مرکز رشد و 2 پارک علم و فناوری وابسته به جهاددانشگاهی در سراسر کشور فعالیت دارد، بیان کرد: از این تعداد 6 مرکز، مجوز خود را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرده که مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل به دلیل وجود ظرفیت‌های منطقه‌ای جزء این مراکز است.

    بیجندی با بیان این که اولویت نخست جهاددانشگاهی حمایت و توانمندسازی مراکز رشد استان­‌ها و مناطق توانمند است، تصریح کرد: با هم‌­افزایی و تیم‌­سازی واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد گیاهان دارویی استان اردبیل می‌توان از قابلیت‌ها و ظرفیت­‌های افراد با تخصص‌­های مختلف استفاده کرده و موفقیت­‌های زیادی به دست آورد.

    وی اظهار کرد: واحدهایی موفق خواهند بود که تیم‌ قوی با حضور افراد متخصص در رشته‌های مختلف و مورد نیاز برای کار تخصصی و بازاریابی محصول خود تشکیل دهند و توصیه من به شرکت‌های فناور این است که تیم‌سازی را بسیار جدی بگیرند و هدف خود را از ابتدا به منظور تجاری‌سازی تنظیم کنند.

    رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی از ایجاد دفتر تجاری‌سازی جهاددانشگاهی در اتاق بازرگانی خبر داد و افزود: این دفتر واسطه صنعت، دانشگاه و مرکز رشد برای سرمایه­‌گذاری ها خواهد بود.

    بیجندی از ایجاد دفتری در سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی برای هماهنگی جلسات و مذاکرات واحد­های فناور استان‌ها با سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: تلاش بر این است تا راهی برای ارتباط شرکت‌های مستقر در مراکز رشد جهاددانشگاهی با مراکز صنعتی و تولیدی برای ارائه تکنولوژی و فضایی برای ارائه دستاوردهای آن‌ها ایجاد کنیم تا فعالیت‌های واحدها با یکدیگر موازی­ نباشد و به هم‌افزایی منجر شود.

    وی از مذاکره برای ایجاد نمایشگاه بزرگی از دستاوردهای مراکز رشد جهاددانشگاهی سراسر کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر دنبال یک سری منابع مالی پایدار هستیم تا بتوانیم حمایت‌­های لازم را از ایده­‌های فناورانه داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت