برنامه های متنوع در نمایشگاه قرآن

عصر نمایشگاه- بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم با برنامه های متنوع توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کرده است.

برنامه های متنوع در نمایشگاه قرآن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بامداد جمعه حجت الاسلام سیدحسن طیب حسینی گفت: در این دوره با 160 اثر جدید با محوریت قرآن، اخلاق، سبک زندگی در قالب نرم افزار، سایت، کتاب، مجلات و در موضوع هایی ازجمله خانواده، کودک، نوجوان، تربیت، انتظار، مهدویت، زن از منظر قرآن، سبک زندگی اسلامی ایرانی و معارف قرآنی آثار ارزشمندی را در معرض دید مخاطبان خود قرارداده ایم.
    وی افزود: امسال بخش حوزوی دوازدهمین حضور مستمر و پرافتخار خود را با حدود 40 موسسه و نهاد فاخر تجربه می کند.
    رئیس شورای روابط عمومی مراکز حوزوی اضافه کرد: این بخش هر سال با برنامه های متنوعی در نمایشگاه حضور پیدا می کند به طوری که هر یک از این غرفه های حاضر در بخش حوزوی آخرین دستاوردها و تلاش های یک ساله خود را به نمایش می گذارند.

    ** نشست های تخصصی برای گفتمان سازی قرآن در جامعه
    مرتضی خدمتکار معاون محتوایی نهاد و موسسات غیردولتی نمایشگاه قرآن گفت: یکی از بخش های موسسات برگزاری سلسله نشست های تخصصی تحت عنوان راهکار گفتمان سازی قرآن در جامعه است که در هر یک از نشست ها اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر طلاب، روحانیون، دانشجویان،مدیران و فعالان قرآنی کشور با حضور در سالن همایش های مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
    وی از فعالیت پنج گروه تخصصی در کمیته موسسات و نهادهای غیر دولتی نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: در بخش موسسات نمایشگاه امسال به دنبال یک تغییر رویه نسبت به سال گذشته بودیم و بر این اساس در ابتدای این دوره فعالیت موسسات قرآن در پنج گروه تخصصی از جمله حفظ قرآن، فهم و تدبر قرآن، کودک، قرائت، ترجمه و تفسیر تقسیم شده است و براین اساس هم موسسات شاخص در کشور را شناسایی و برای حضور در این نمایشگاه فراخوان دادیم.
    خدمتکار همچنین گفت: هدف ما در بخش موسسات قرآن در مرتبه اول الگو سازی و معرفی موسسات شاخص در حوزه های مختلف قرآنی و مراکز مردمی بوده است که به لطف خدا این اتفاق در نمایشگاه امسال انجام شده است.
    وی در خصوص موسسات موفق تشریح کرد: ما در نمایشگاه امسال با حضور موسسات قرآنی موفق از جمله دارالقرآن الکریم، بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، مهد قرآن تهران و مکتب قرآن میزبان آن ها هستیم.

    ** تقویت ناشران قرآنی با تعویض قرآن های مستعمل
    علی خواجه وند مسئول تعویض قرآن های مستعمل با قرآن های جدید در نمایشگاه قرآن گفت: چندین سال است که طرح تعویض قرآن های مستعمل با قرآن های جدید در این نمایشگاه انجام می شود
    به گفته خواجه وند، بازدیدکنندگان می توانند قرآن های مستعمل خود را به نمایشگاه قرآن آورده و در ازای آن قرآن های جدید دریافت کنند.
    وی افزود: این طرح دو استفاده دارد که یکی از آن ها جمع آوری قرآن های مستعمل است که آن ها را با احترام جمع آوری می کنیم و تبدیل به مقوا می شود و جلد های جدید از آن ها درست می شود و از طرف دیگر تعویض قرآن های مستعمل با قرآن های جدید که از ناشران نمایشگاه خریداری می شود، باعث تقویت بیشتر بخش ناشران قرآنی و دینی می شود که هر ساله با استقبال زیادی روبه روست.
    مدیر کمیته تشریفات درباره شرایط تعویض این قرآن ها اظهار کرد: این طرح صرفا برای خانواده هایی است که قرآن مستعمل در منزل دارند و برای تعویض آن به نمایشگاه مراجعه می کنند و تقاضا می شود قرآن های مساجد و حسینیه ها را برای تعویض نیاورند، زیرا با توجه به محدودیت های مالی نمی توانیم در روزهای آتی به سایر بازدید کنندگان قرآن اهدا کنیم.
    وی درباره تعداد قرآن هایی که هر روز برای تعویض در اختیار غرفه داران قرار می گیرد گفت: هر روز 300 نسخه پیش بینی شده و بازدید کنندگان می توانند با در دست داشتن قرآن های مستعمل خود قرآن های جدید را بدون پرداخت مبلغی دریافت کنند.
    خواجه وند همچنین گفت: با توجه به محدودیت های موجود به هرخانواده یک قرآن اهدا می شود و امیدواریم مراجعه کنندگان توقع تعویض مفاتیح و سایر کتاب های ادعیه را با قرآن نداشته باشند.

    ** سه برنامه ویژه به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(علیه السلام) در بخش کودک و نوجوان
    برنامه های میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) در غرفه کودک و نوجوانان بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کودک و نوجوان اعلام شد.
    جلیل صادقی زاده مدیر بخش کمیته کودک و نوجوان بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی در خصوص برپایی جشن میلاد امام حسن مجتبی(علیه السلام) گفت: بخش کودک و نوجوان در سه شب برنامه هایی ویژه برای کودک و نوجوان دارد تا کودکان و نوجوانان بتوانند در کنار هم این شب های عزیز را جشن بگیرند.
    وی گفت: در این سه شب که از ساعت 21 و 30 دقیقه آغاز می شود، از جمله شب جمعه با حضور مهمان ویژه علیرضا افشاری متخصص بازی های مفهومی قرآنی و مولف کتاب و شنبه شب میزبان مصطفی رحماندوست نویسنده حوزه کودک و نوجوان و یکشنبه شب میزبان حجت الاسلام راستگو چهره نام آشنای کودک و نوجوان خواهد بود.
    بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» تا ٢٦ خردادماه از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت