غرفه ای برای ۱۷ هزار شهید ترور در نمایشگاه قرآن

عصر نمایشگاه- بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن غرفه ای را برای معرفی ١٧ هزار شهید ترور اختصاص داده است.

غرفه ای برای ۱۷ هزار شهید ترور در نمایشگاه قرآن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن بنیاد هابیلیان در نمایشگاه امسال بیش از40 تابلو دربردارنده اطلاعاتی درخصوص ترور، تروریست و خانواده شهدای کشور به صورت اینفوگرافی به نمایش گذاشته است چنانکه بازدیدکنندگان می توانند سیر شهدای ترور را طی سال های مختلف تماشا کنند.
    در این نمایشگاه که در بخش شرقی مصلای امام خمینی(ره) برپاست، به ١٧ هزار شهید مظلوم ترور اشاره شده و تصاویری از این شهدا به نمایش در آمده است تا موضوع قربانیان ترور در ایران را نشان دهد.
    یکی از نکات بارز این نمایشگاه طراحی اینفوگرافی آثار ارائه شده در نمایشگاه است که با تلفیقی از عکس، تصویر و متن، شهدای ترور را معرفی و سیر ترور در ایران توسط گروه های مختلف را نشان داده است.
    در حاشیه این بخش از نمایشگاه علاوه بر فروش کتاب و سی دی درباره مسئله ترور، مجموعه مقالات اولین کنگره ملی ١٧ هزار شهید ترور قابل استفاده بازدیدکنندگان است.

    ** جشنواره پایان نامه های قرآنی در نمایشگاه برگزار می شود
    رشید جعفرپور دبیر بخش دانشگاهی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: جشنواره پایان نامه های قرآنی با شرکت 560 اثر که از سراسر کشور جمع آوری شده در نمایشگاه امسال برگزار می شود و قرار است از 10 تن از برگزیدگان تقدیر به عمل آید.
    وی با اشاره به رونمایی از برخی تابلوهای نفیس در رابطه با مفاهیم قرآنی که توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی صورت می گیرد گفت: در این بخش همچنین از چند کتاب در زمینه ی مباحث دینی رونمایی می شود.
    جعفرپور درباره سازمان ها و نهادهای مرتبط با این بخش گفت: مدیریت بخش دانشگاهی با وزارت علوم است و تعداد ١٣ دانشگاه در نمایشگاه شرکت کرده اند و طی جلساتی که با دانشگاه های مختلف به خصوص دانشگاه تهران داشته ایم به این نتیجه رسیدیم که از دانشگاه ها و ستادهای خود نظیر دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی کاربردی و برخی نهادها و دانشگاه های دیگر نظیر دانشگاه دخترانه الزهرا (س)، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه مذاهب اسلامی و سازمان بسیج دانشجویی استفاده کنیم و قرار بر این شد که هر کدام غرفه مخصوص به خود را در نمایشگاه قرآن داشته باشند.
    دبیر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن در رابطه با آثار ارائه شده در این غرفه ها گفت: این آثار که در مجموع نزدیک به 400 اثر می شود، شامل محصولات و صنایع هنری نظیر تابلو نقاشی ها و کارهای معرق است که اساتید و دانشجویان دانشگاه های مختلف از جمله دانشکده های فنی حرفه ای با موضوع های قرآن و عترت تولید کرده اند که منتخبی از برگزیدگان این آثار در جشنواره های مختلف قرآنی به نمایش در آمده است.
    وی افزود: در برخی از غرفه ها کارگاه هایی تدارک دیده ایم که هنرمندان به صورت زنده به خلق آثار خود در زمینه های مختلف نقاشی، معرق و تذهیب می پردازند و بازدید کنندگان می توانند از نزدیک شاهد فرآیند هنری آن‌ها باشند.
    وی همچنین به بخش مشاوره دانشجویی اشاره کرد که در غرفه دانشگاه ها پیرامون موضوع هایی از قبیل پایان نامه های قرآنی و بحث های سبک زندگی برگزار می شود و استقبال بازدیدکنندگان از این حیطه را بسیار خوب دانست.
    جعفرپور با اشاره به برگزاری نشست های دانشگاهی یادآورد شد: هر کدام از این دانشگاه ها در حدود دو تا سه نشست تخصصی در حوزه قرآن و زندگی درباره اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی اسلامی با حضور تشکل های دانشگاهی مانند نهاد رهبری برگزار می کند.
    معاون دفتر امور فرهنگی وزارت علوم همچنین از برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن در برخی غرفه ها نظیر غرفه دانشگاه علامه طباطبایی خبرداد و گفت: ما قصد داریم میزگرد تخصصی با حضور مدیران و معاونین فرهنگی دانشگاه های سراسر تهران درباره آسیب شناسی برنامه های قرآنی در دانشگاه ها برگزار کنیم و به موجب آن راهکارهایی در جهت افزایش مخاطبان برنامه های قرآنی تببین نماییم.

    ** نمایشگاه قرآن به سبک روش های مدرن برگزار شود
    سید تقی کبیری عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از نمایشگاه قرآن گفت: اعتقاد من بر آن است که اگر بشود نمایشگاه را از حالت سنتی در آورده و به سمت روش های مدرن برد، طبیعتا با روحیات و علاقه جوان امروز ما همسوتر و متناسب تر خواهد بود.
    وی افزود: فضای نمایشگاه قرآن می تواند برای افراد در سنین مختلف جذاب باشد. جوانان به مفاهیم قرآنی علاقه دارند و لذا می توان مفاهیم قرآنی را همگام با تکنولوژی روز به جوانان ارائه داد که جذابیت این نمایشگاه را دو چندان می کند. البته بخشی از این کارها در نمایشگاه قرآن به صورت علمی و فنی اجرامی شود و تاثیرگذار خواهد بود.
    عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: قطعا نمایشگاه های تخصصی تاثیر خود را در عموم جامعه خواهند داشت
    نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: نمایشگاه قرآن در ابعاد متعدد نوشتاری، تصویری، کامپیوتری و ... برای نسل های جدید جزء ضروریات است.
    وی افزود: اعضای فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه قرآن بازدید کردند و طی این بازدید به اهمیت و جایگاه آن پی بردند. این امر سبب می شود تا در مجلس نسبت به قوانینی که در حوزه حمایت های مالی و اعتباری قرآنی وضع می شود، توجه بیشتری داشته باشند.
    نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: باید توجه داشت که نمایندگان عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز در مجلس شورای اسلامی از کمیسیونهای مختلف هستند و می توانند نسبت به اهمیت این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
    بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» تا ٢٦ خردادماه از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت