علی تن خبر داد:

۴ بخش هنری در نمایشگاه قرآن

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که از ۸ خرداد برپا شده است و تا ۲۶ خردادماه ادامه دارد، این روزها پذیرای آثار هنری قرآنی در غرفه هنری نمایشگاه است.

۴ بخش هنری در نمایشگاه قرآن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، این روزها بزرگترین نمایشگاه تجسمی با نمایش 340 اثر هنری در غرفه هنری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برپاست و یکی از فرصت های مناسب برای بازدید از آثار هنری با محوریت قرآن کریم، احادیث، اسلام و معنویت است.

    علی تن، معاون دفتر تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون کمیته هنری بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم درباره بخش هنری این دوره از نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: بخش هنری نمایشگاه قرآن کریم امسال در 4 بخش برگزار می شود که در بخش تجسمی و صنایع دستی 340 اثر درجه یک از هنرمندان تراز اول کشور در بخش های متنوعی چون نقاشی، کاریکاتور، خوشنویسی، نگارگری، آثار حجمی، صنایع دستی، عکاسی و... به نمایش درآمده است.

    وی با بیان اینکه امسال بخش هنری در مساحتی به وسعت 1800 مترمربع برپا می شود، بیان کرد: دسترسی به این بخش از درب شماره 18 شبستان به آسانی برای علاقمندان مهیاست و امسال با دکورهای سفید رنگ این بخش بیش از گذشته در نمایشگاه جلوه گری می کند.

    معاون کمیته هنری بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم همچنین از سفارش 8 المان حجمی به هنرمندان مجسمه ساز برای نصب در مصلا خبر داد و گفت: این المان ها هم اکنون در فضای بیرونی نمایشگاه نصب شده و بعد از اتمام زمان نمایشگاه قرار است در سطح شهر نصب شود. این المان ها با موضوع عترت و قرآن کریم و موضوعات دیگری چون شهدای مدافع حرم، نیایش و فرشته ها ساخته شده است.

    تن درباره انتخاب آثار هنرمندان نیز بیان کرد: با توجه به زمان کمی که در اختیار داشتیم نتوانستیم فراخوان بدهیم برای همین لیستی از هنرمندان درجه یک تهیه کرده و از آنها خواستیم از تولیدات جدید خود در سال 95 آثاری را ارائه بدهند.

     

    وی همچنین درباره اینکه سال های گذشته فضای مناسبی برای بخش هنری در نظر گرفته نشد و علیرغم استقبال از نمایشگاه قرآن کریم از بخش هنری استقبال نمی شد، بیان کرد: همه سال های گذشته به این صورت نبود اما سال گذشته به طور مثال این اتفاق افتاد که بخش هنری دیده نشد. امسال خوشبختانه اعتبار خوبی جذب کردیم و فضای خوبی را در اختیار گرفتیم و توانستیم فضای جذابی را ایجاد کنیم و به گفته برخی دوستان بهترین غرفه نمایشگاه است.

    تن همچنین درباره دیگر بخش های هنری نمایشگاه امسال اظهار کرد: هنرمندان در حوزه تئاتر در سه رشته تئاتر خیابانی، «مردان نقره ای» و «مردان سفید» برنامه دارند. در بخش فیلم در دو فضای شبستان هر شب دو فیلم بلند سینمایی پخش می شود و در کنارش نمایش فیلم انیمیشن، کوتاه داستانی و مستند هم داریم. یک بخش کارگاهی هم داریم که در این بخش هر شب 6 کارگاه هنری و صنایع دستی برگزار می شود و هنرمندان به خلق اثر می پردازند.

    تن همچنین از همکاری سه موزه ملک، امام علی(ع) و موزه ملی با بخش هنری نمایشگاه قرآن امسال خبر داد و گفت: ما امسال در نظر داشتیم با موزه ها همکاری حداکثری داشته باشیم و سه موزه به ما پاسخ مثبت دادند تا آثار کمتر دیده شده خود را در غرفه ای کنار غرفه هنری نمایشگاه به نمایش بگذارند و به هر کدام غرفه ای 80 تا 90 متری تعلق گرفت تا آثار خود را به نمایش بگذارند. ​

    وی در پایان گفت: در محل کمیته هنری نیز نشست های صمیمانه با هنرمندان پیشکسوت تجسمی و سینما در نظر گرفته ایم که در این روزها برخی از آنها برگزار شده و تا آخرین روز نمایشگاه  برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت