نمایشگاه بزرگ رمضان در اراک افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عرضه تولیدات و دستاوردهای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بوستان بزرگ ملت اراک برپا شد.

نمایشگاه بزرگ رمضان در اراک افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از دیار آفتاب؛ شامگاه گذشته همزمان با سالروز میلاد باسعادت کریم اهل بیت(ع) نمایشگاه بزرگ رمضان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیش از 40 غرفه در بوستان بزرگ ملت کلانشهر اراک با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی بازگشایی شد.

    این نمایشگاه در 26 غرفه، بخشی از توانمندی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی را در معرض دید عموم قرار داده است. غرفه‌هایی همچون پیکرتراشی، گپوبافی، بافتنی، قلم‌زنی، عطاری، لوازم تزئینی و کادویی، کلبه سبزیجات، جوراب بافی و ... به زنان سرپرست خانواری تعلق داشت که با تلاش و همت خویش امروز از زیر چتر کمیته امداد خارج شده و به عنوان کارآفرین مطرح هستند.

    همچنین تعدادی از غرفه‌ها با هدف معرفی اقدامات و فعالیت‌های کمیته امداد و با حضور شهرستان‌های محروم استان به منظور جذب حامی در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

    فیلی معاونت عمرانی استانداری مرکزی در مراسم افتتاح این نمایشگاه بر لزوم رعایت حرمت و کرامت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تاکید کرد و گفت: این نمایشگاه نشان از تلاش کمیته امداد در راستای حمایت از کارآفرینی و ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال روستایی دارد که خوشبختانه در این راستا گام‌های موثری را طی سال‌های اخیر برداشته است.

    وی برپایی این نمایشگاه را گامی موثر در راستای تولید و اشتغال برشمرد و گفت: توانمندسازی و پرداخت تسهیلات کارآفرینی به خانواده‌های نیازمندان علاوه بر اینکه زمینه فعالیت و اشتغال آنها را فراهم می‌کند، موجب می‌شود که این افراد به عنوان مولد در اقتصاد و تولید ملی نقش اساسی ایفا کنند.

    هدفگذاری بیش از 2هزار فرصت شغلی برای سال جاری در استان مرکزی

    قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه، با بیان اینکه این نمایشگاه تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های مخاطبان کمیته امداد است، عنوان کرد: هدف از افتتاح این نمایشگاه معرفی گوشه‌ای از دستاوردهای مخاطبین امداد است که با توجه به همت، توانایی و استعدادی که داشتند امروز توانمند شده و در جامعه نقش آفرین هستند.

    وی با تاکید بر این مسئله که مخاطبین این نهاد حمایتی، نه تنها سر بار جامعه نیستند که نقش اساسی در تولید جامعه دارند، یادآور شد: این نمایشگاه با بیش از 40 غرفه به منظور عرضه محصولات و توانمندی‌های مددجویان تحت حمایت از 14 به مدت یک هفته در ماه مبارک رمضان دایر است.

    موسی‌نژاد با اشاره به اهداف عمده برگزاری این نمایشگاه گفت: کمک به تولیدکنندگان با ایجاد بازار فروش و نیز ایجاد بستری مناسب برای معرفی خدمات امداد از جمله اهداف این نمایشگاه است.

    مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: کمیته امداد توانسته با ارائه تسهیلات قرض الحسنه در قالب تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی به مخاطبین خود هدف غایی این نهاد حمایتی را که توانمندسازی مخاطبین تحت پوشش است را عملیاتی سازد، به طوری که در سال گذشته بیش از 3 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد با همراهی بانک‌های عامل در استان مرکزی ایجاد شد که بخشی از این فرصت‌های شغلی در این بازارچه به نمایش گذاشته شده است.

    وی هدف امداد را کمک به تولید کشور و ایجاد بستر برای فعالیت های تولیدی مخاطبین دانست و گفت: حرکت در مسیری که مخاطبین از نظر اقتصادی مستقل و از چتر حمایتی این نهاد خارج شوند از جمله اهداف مهم برپایی بازارچه رمضان کمیته امداد است.

    موسی‌نژاد افزود: سال گذشته از محل تسهیلات خوداشتغالی بیش از 1600 خانوار تحت پوشش خودکفا شدند که امیدواریم امسال بتوانیم این آمار را با همکاری دستگاه‌های مرتبط با بحث اشتغال و همراهی بانک‌های عامل با  تحقق تسهیلات پیش‌بینی شده، عملیاتی سازیم.

    مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته از مجموع 3091 فرصت شغلی ایجاد شده با اعتباری بالغ بر 418 میلیارد ریال در استان، 60 درصد در بخش روستایی و با اعتباری بیش از 214 میلیارد ریال بود و امسال نیز در صورت همراهی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات پیش‌بینی ما ایجاد 2700 فرصت شغلی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت