اکسپو قزاقستان ۲۰۱۷

نمایش تمام پتانسیل های ایران با «پرده ای در باد»

عصر نمایشگاه- «پرده ای در باد» نام پاویون ایران در اکسپو قزاقستان ۲۰۱۷ است که از روز گذشته فعالیت خود را به صورت رسمی در محل برگزاری این نمایشگاه در شهر آستانه آغاز کرده است. ایران از سال گذشته درگیر ساخت و تجهیز این پاویون بوده است. حسین میرظفرجویان در گفتگو با گسترش اطلاعات جامعی در مورد این پاویون بیان کرده است.

نمایش تمام پتانسیل های ایران با «پرده ای در باد»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»،  حسین میرظفرجویان، معاونت فنی و مهندسی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در گفتگو با خبرنگار اعزامی گسترش به آستانه گفت: از زمانی که پروژه حضور در اکسپو 2017 توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به تصویب رسید و انعقاد قرارداد برای حضور در این رویداد انجام شد، حدود یک سال می‌گذرد. از همان ابتدا ستاد ملی اکسپو تشکیل شد و با نظرسنجی از کارشناسان حرفه‌ای و وزارتخانه‌های مختلف توانستیم به یک هدف جامع که «پرده‌ای در باد» است برسیم.

    وی در ادامه در مورد سبک طراحی و ایده های کلی این سازه اعلام کرد: در طراحی این پاویون 4 موضوع اصلی در زمینه انرژی‌های پاک را در نظر گرفته‌ایم که شامل آب، خاک، باد و نور است. با توجه به اینکه موضوع اصلی در اکسپو قزاقستان انرژی آینده و زیرمجموعه‌های مختلف آن است، ما هم بر اساس همین موضوع اصلی و البته با توجه به پیشینه بسیار خوبی که ایران در زمینه انرژی‌های پاک دارد تصمیم گرفتیم تا 4 اصلی آب، باد، خاک و نور را در «پرده‌ای در باد» در کنار یکدیگر داشته باشیم. برای رسیدن به یک دستاورد مناسب در این رویداد ما از کمک وزارت صنعت و همچنین وزارت نیرو استفاده کردیم تا بتوانیم موضوع انرژی پاک را به بهترین شکل ممکن پرورش بدهیم.

    میرظفرجویان در ادامه افزود: یکی از موضوعاتی که همیشه در زمان برگزاری اکسپوهای مختلف بیان می‌شود میزان جذب گردشگر و مخاطب برای کشور است. رویدادهای بزرگ از جمله اکسپو محلی برای نمایشگاه فرهنگ، جامعه و زیرساخت‌های اقتصادی است و فرصت مناسبی است تا ما خودمان را به دنیا معرفی کنیم. با توجه به اینکه 107 کشور در این دوره از اکسپو حضور پیدا کرده‌اند ما میتوانیم معرفی خوبی به جهانیان داشته باشیم و در ادامه جذب توریست مد نظر ما قرار گرفته است.

    معاون فنی و مهندسی شرکت سهامی نمایشگاه ها بیان کرد: برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد که نزدیک به 5 میلیون نفر در این اکسپو حضور پیدا خواهند کرد و حداقل 30 درصد از آنها از غرفه ایران نیز بازدید می‌کنند و برنامه هایی داریم تا بتوانیم استفاده حداکثری از این حضور داشته باشیم تا هم جذب سرمایه‌گذاران اقتصادی و هم جذب گردشگران خارجی داشته باشیم.

    وی در مورد جذب سرمایه گذار و ایده ای که برای ترغیب بازدیدکنندگان در پاویون ایجاد شده است گفت: در پاویون ایران یک راهرو برای آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی ایران در زمینه انرژی در نظر گرفته شده است که در ابتدای آن گذشته ایران و دستاوردهایی که پیشینیان ما در حوزه انرژی داشته‌اند نمایش خواهیم داد و سپس به زمان حال میرسیم که در این قسمت نگاهی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و پروژه‌های در حال اجرا داریم و بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از سیستم‌های مختلف از جمله صفحات لمسی و هوشمندی که تعبیه شده است با پروژه‌ها بیشتر آشنا شود و در ادامه بخش آینده سرمایه گذاری‌ها و همچنین برنامه‌های بعدی ایران در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر و پاک را معرفی خواهیم کرد.

    میرظفرحویان در ادامه به معرفی بخش های بخش‌های جانبی هم در پاویون ایران طراحی شده است که از جمله آنها می‌توانیم به بخش پخش فیلم اشاره کنیم که نمایش فیلم هایی از 5 گنج که 4 گنج آن آب، باد، خاک و نور هستند و گنج پنجم خرد را شامل می‌شود، خواهیم داشت. بخش تجاری نیز شامل اقلام صادراتی و سنتی ایران از جمله پسته، زعفران، فرش و گلیم می‌شود و محلی نیز برای مذاکرات با سرمایه‌گذاران و علاقمندان به ایران در نظر گرفته شده است.

    به گفته وی شاید برای برخی که قصد حضور در این نمایشگاه را دارند اهمیت داشته باشد که بدانند برای صدور ویزا مذاکراتی انجام شده است تا روند برای افرادی که قصد حضور در اکسپو را دارند تسهیل شود و همچنین از نظر پروازها نیز تمهیداتی برای افزایش پرواز به قزاقستان و همچنین پرواز از آلماتی به آستانه در نظر گرفته شده است.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت