کمبود فضای نمایشگاه مطلوب در ایران

عصر نمایشگاه- رییس هیات مدیره انجمن نمایشگاه‌های کشور با اشاره به رشد تعداد نمایشگاه‌های بین‌المللی در سال‌های گذشته اظهار کرد: به تناسب تعداد نمایشگاه‌ها فضای استاندارد نمایشگاهی در کشور ایجاد نشده است.

کمبود فضای نمایشگاه مطلوب در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳:۰۰

     به گارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایسنا ؛ علی ابراهیم‌زاده ، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته در حوزه صنعت نمایشگاهی با توجه به ظرفیت‌های موجود و موقعیت استراتژیک ایران در منطقه تعداد نمایشگاه‌ها رشد قابل توجهی در قیاس با دهه‌های گذشته و به ویژه دهه 50 داشته است، اما متاسفانه همزمان با افزایش تعداد نمایشگاه‌های بین‌المللی زیرساخت‌های لازم برای این بخش مهیا نشده است.

    وی همچنین عنوان کرد: توسعه فضاهای نمایشگاهی با استانداردهای بین ‌المللی یکی از ضرورت‌های مهم فعلی به شمار می‌رود، چرا که در حال حاضر به طور معمول سایت‌های نمایشگاهی ما تمامی استانداردهای لازم برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی را ندارند.

    رییس هیات مدیره انجمن نمایشگاه‌های کشور ادامه داد: به عنوان مثال اکنون نمایشگاه بین المللی تهران که در میان نمایشگاه‌های فعلی کشور بهترین موقعیت را داراست در شرایطی قرار دارد که دسترسی به مترو برای آن وجود نداشته و حتی در مواقع عادی سال دارای ترافیک بالا به شمار می‌رود. طبیعی است که چنین نمایشگاهی در زمان برگزار برخی نمایشگاه‌های عمومی با ترافیک بیشتر در خیابان‌های اطراف مواجه خواهد شد و مشکلاتی را برای شهر ایجاد می‌کند.

    ابراهیم زاده بیان کرد: البته همان طور که اشاره شد وضعیت این نمایشگاه به مراتب بهتر از نمایشگاه‌هایی مانند شهر آفتاب است، چرا که نمایشگاهی مانند شهر آفتاب اکنون وسعت لازم را ندارد و در آن ما شاهد 10 تا 12 هزار متر فضای نمایشگاهی هستیم در حالی که در برخی نمایشگاه‌ها به فضایی بالغ بر 30 هزار متر نیاز است. متاسفانه این موضوع در طراحی‌های شهر آفتاب مورد توجه قرار نگرفته و اکنون ما امیدواریم که فضای این نمایشگاه 50 تا 60 هزار متر دیگر افزایش پیدا کند.

    وی همچنین به مصلای تهران اشاره کرد و یادآور شد: این محیط جزو فضای نمایشگاهی به شمار نمی‌رود اما با توجه به این که امکانات چندانی در حوزه نمایشگاهی وجود ندارد به واسطه فشارهای موجود گاه از این فضا یا مواردی مانند بوستان گفت و گو کمک گرفته می‌شود.

    رییس هیات مدیره انجمن نمایشگاه‌های کشور با بیان این که اکنون انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه‌های کشور علاقه بسیار زیادی به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این حوزه دارند، اظهار کرد: لازم است زیرساخت‌های نمایشگاهی مانند سایت، هتل، امکانات توریست به شکل مناسب تهیه شوند تا پتانسیل برگزاری نمایشگاه‌های بهتر در تهران وجود داشته باشد. اکنون ما امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم در حوزه طراحی نقشه و تاسیس سازمان نمایشگاهی کشور گام‌های موثری برداریم.

    ابراهیم زاده اضافه کرد: هر ساله حدود 31 هزار نمایشگاه بین المللی در دنیا برگزار شده و چهار تا پنج میلیون شرکت در این نمایشگاه ها حضور می‌یابند. از سوی دیگر 260 میلیون نفر در این رویدادها حاضر می‌شوند. چنین شرایطی گویای آن است که سرمایه‌گذاری در این حوزه قطعا علاوه بر آنکه می‌تواند از مزایای اقتصادی برخوردار باشد اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت.

    وی ادامه داد: اکنون در نمایشگاه تهران سالانه حدود 70 نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود و شاید حدود 70 تا 80 نمایشگاه دیگر در سایر سایت‌های خارج تهران و حدود 10 تا 20 نمایشگاه در شهرستان‌ها برگزار شوند. براین اساس می‌توان گفت که در مجموع تعداد نمایشگاه‌هایی که در کشور برگزار می‌شود قابل توجه است و جا دارد به این حوزه توجه بیشتری صورت بگیرد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت