مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران:

"جذب گردشگر و سرمایه‌گذار" هدف و" انرژی آینده" شعار اکسپوی ۲۰۱۷ قزاقستان است

عصر نمایشگاه- رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران با بیان اهداف و شعار اکسپوی قزاقستان گفت: جذب گردشگر و جذب سرمایه‌گذار دو هدف اصلی و" انرژی آینده و استفاده از سوخت های فسیلی " شعار اکسپوی ۲۰۱۷ قزاقستان است.

"جذب گردشگر و سرمایه‌گذار" هدف و" انرژی آینده" شعار اکسپوی ۲۰۱۷ قزاقستان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از شاتا ، دکتر  اسفهبدی افزود: سال گذشته بعد از امضا  توافقنامه اکسپو با کشور قزاقستان حضور ایران  رسمیت یافت و سپس  دو ستاد ملی و داخلی تشکیل شد.
    وی با اشاره به  نشست هایی با وزیر صنعت ، معدن و تجارت و استفاده از نقطه نظرات ایشان و افراد متخصص در طراحی نهایی پاویون ایران گفت :  امسال پاویون ایران در اکسپو روبروی پاویون ژاپن قرار گرفته است  ، لذا در امر طراحی نهایت دقت بعمل آمده است و در سبک طراحی و ایده کلی سازه تم " پرده ای در باد " در نظر گرفته شده است.

    اسفهبدی با بیان اینکه در طراحی این پاویون 4 موضوع اصلی در زمینه انرژی‌های پاک را در نظر گرفته‌ایم که شامل آب، خاک، باد و نور است. افزود: با توجه به اینکه موضوع اصلی در اکسپو قزاقستان انرژی آینده و زیرمجموعه‌های مختلف آن است، ما هم بر اساس همین موضوع اصلی و البته با توجه به پیشینه بسیار خوبی که ایران در زمینه انرژی‌های پاک دارد تصمیم گرفتیم تا 4 تم اصلی آب، باد، خاک و نور را در «پرده‌ای در باد» در کنار یکدیگر داشته باشیم.
    وی در ارتباط با تسهیل بازدید از اکسپو و چگونگی صدور ویزا گفت: کارمندان دولت می توانند با استفاده از  پاسپورت دولتی بروند وبه  ویزا احتیاج ندارند و برای تجار در اسرع وقت ویزا صادر می شود.
    رییس شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران  توصیه  کرد: دست‌اندرکاران مرتبط با تم اکسپوی امسال از اکسپوی قزاقستان دیدار نمایند و تاکید نمود: برای اخذ ویزا مشکلی وجود ندارد.
    اسفهبدی افزود: علاوه بر کاتالوک و کتابچه در محل غرفه ایران در سه ماه فیلم هایی به نمایش گذاشته می‌شود و خاطر نشان کرد : قبل از افتتاحیه اکسپو قزاقستان نشست های زیادی  با وزیر نیرو و سازمان‌های مرتبط با این وزارتخانه همچنین  تشکل‌های اتاق بازرگانی، سازمان محیط زیست، ریاست جمهوری، وزارت ارشاد، و دیگر دستگاه‌های عضو انجام شدکه ماحصل آنها  تهیه فیلم‌های استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر (آب، باد، خاک) از 2 هزار سال پیش وطی  سه دوره گذشته، حال و آینده درایران است و امکانات زیبای کشور برای جذب گردشگر به نمایش گذاشته می شود .
    اسفهبدی با اشاره به امکان ارتباط آنلاین شرکت‌های انرژی‌پذیر و ارتباط تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ افزود :  چنانچه در ایران مصوبه‌ای برای سرمایه‌گذار داخلی و یا خارجی در خصوص  انرژی‌های تجدید‌پذیر وجود داشته باشند آنها با همدیگر در ارتباط بوده و از این طریق در جریان قرار می گیرند.
    اسفهبدی درادامه با بیان اینکه تمام محصولات ارائه شده در نمایشگاه  ارگانیک است تصریح نمود: گوشه‌ای از پاویون ایران نیز به بخش تجاری تخصیص یافته و صنایع دستی فرش، زعفران و ... در معرض نمایش گذاشته شده است که هم به صادرات ما کمک می‌کند و هم طراحی و کیفیت محصولات ایرانی را به بهترین شکل نمایش می دهد.
    وی در مورد جذب سرمایه گذار و ایده ای که برای ترغیب بازدیدکنندگان در پاویون ایجاد شده است گفت: در پاویون ایران یک راهرو برای آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی ایران در زمینه انرژی در نظر گرفته شده است که در ابتدای آن گذشته ایران و دستاوردهایی که پیشینیان ما در حوزه انرژی داشته‌اند نمایش خواهیم داد و سپس به زمان حال میرسیم که در این قسمت نگاهی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و پروژه‌های در حال اجرا داریم و بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از سیستم‌های مختلف از جمله صفحات لمسی و هوشمندی که تعبیه شده است با پروژه‌ها بیشتر آشنا شود و در ادامه بخش آینده سرمایه گذاری‌ها و همچنین برنامه‌های بعدی ایران در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر و پاک را معرفی خواهیم کرد.
    وی در ادامه به معرفی بخش های بخش‌های جانبی هم در پاویون ایران طراحی شده است که از جمله آنها می‌توانیم به بخش پخش فیلم اشاره کنیم که نمایش فیلم هایی از 5 گنج که 4 گنج آن آب، باد، خاک و نور هستند و گنج پنجم خرد را شامل می‌شود، خواهیم داشت. بخش تجاری نیز شامل اقلام صادراتی و سنتی ایران از جمله پسته، زعفران، فرش و گلیم می‌شود و محلی نیز برای مذاکرات با سرمایه‌گذاران و علاقمندان به ایران در نظر گرفته شده است.
    وی خاطر نشان کرد : 113 کشور و 22 سازمان بین‌المللی مثل بانک جهانی، سازمان انرژی‌های نو و ...در اکسپوی قزاقستان حضور دارند و تأکید کرد هر جا اکسپو برگزار شود اقتصاد آن کشور متحول می‌گردد.
    رئیس شرکت نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران  افزود: ما از روی تجارب قبلی شرکت در اکسپوها برای رفاه شرکت‌کنندگان در نمایشگاه از قبل آپارتمان‌هایی اجاره کردیم که در صرفه‌جویی هزینه و وقت بازدید کنندگان از اکسپو قزاقستان بسیار مؤثر خواهد بود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت