نمایشگاه ملی خاص پردازی در صنایع دستی برگزار می شود

عصر نمایشگاه- معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، نمایشگاه ملی «خاص پردازی در صنایع دستی» را با ارائه ۱۶۰ اثر از ۸۰ هنرمند خاص پرداز در مرکزگالری مجموعه سعدآباد برگزار می کند.

نمایشگاه ملی خاص پردازی در صنایع دستی برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارشاقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا ، نخستین نمایشگاه ملی «خاص پردازی در صنایع دستی» در راستای برگزاری مسابقه بزرگ خاص پردازی در صنایع دستی از 27 خرداد تا سوم تیرماه در مرکز گالری مجموعه سعدآباد برگزار می شود.
    این نمایشگاه شامل 160 اثر از 80 هنرمند است که از میان صدها اثر شرکت کننده در مسابقه ملی خاص پردازی برگزیده شده اند و هدف از برگزاری آن معرفی آثار مسابقه و همچنین ترویج خاص پردازی در صنایع دستی است.
    تاکنون بیش از 30 رشته در مسابقه ملی خاص پردازی شرکت داشته اند که در این میان بیشترین آثار ارسالی مربوط به استان اصفهان؛ شهرستان شهرضا است.
    در مجموع برای مسابقه بزرگ خاص پردازی در صنایع دستی، آثار هنرمندان 14 استان کشور پذیرفته شده اند.
    «خاص پردازی» نام ایده ای است که به تازگی در صنایع دستی ایران ترویج داده شده است و بر اساس آن صنایع دستی نه تنها می تواند نقش های سابق خود را ایفا کند بلکه تبدیل به یک یادمان فردی، هدیه خاص فردی یا عینیت بخش به معانی خاص می شود.
    در خاص پردازی از طریق کتیبه نگاری، نقش، تصویر، حکاکی و یا ترکیبی از آنها ردی از زندگی افراد بر روی اثر ثبت می شود و از این طریق اثر مربوطه تبدیل به اثری خاص میشود.
    این نمایشگاه به همت معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و با همکاری مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد تدارک یافته است و علاقه مندان می توانند برای بازدید آثار نمایشگاه، از ساعت 9 تا 18 روزهای تعیین شده به میدان دربند، نگارخانه و مرکز هنری مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.
    این نمایشگاه، ساعت 17 روز شنبه 27 خردادماه با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، مدیران و معاونان سازمانی و جمعی از هنرمندان و علاقه مندان در محل نگارخانه و مرکز هنری مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افتتاح می شود.
    علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر با مقوله خاص پردازی به کانال تلگرامی @xaaspardaazi خاص پردازی مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت