یک فعال اقتصادی: تفکیک تجارت از صنعت و معدن می تواند نتایج ارزشمند داشته باشد

عصر نمایشگاه- یک فعال اقتصادی گفت: تفکیک تجارت از صنعت و معدن در این وزارتخانه می تواند نتایج ارزشمند به همراه داشته باشد.

یک فعال اقتصادی: تفکیک تجارت از صنعت و معدن می تواند نتایج ارزشمند داشته باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، علی شریعتی مقدم روز دوشنبه در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی افرود: اگر ادغام یک وزارتخانه با وزارتخانه دیگر منجر به چابک تر شدن سیستم شود، مفید است اما اگر قرار باشد 2 وزارتخانه ادغام شوند و سپس در آینده ای نه چندان دور دوباره تفکیک شوند، کار درستی نیست.
    رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مشهد اظهار کرد: باید به سویی حرکت کرد که در ساختارهای دولتی فرایند چابک شدن دیده شود و بار مالی کشور سبک تر شود، هرچند تفکیک وزارتخانه مزبور می تواند به تخصصی تر شدن فعالیت ها کمک کند.
    وی گفت: تسهیل تجارت از جمله دستاوردهایی است که تفکیک وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت به همراه خواهد داشت.
    این فعال اقتصادی افزود: نمایشگاه های بین المللی در دنیا به صورت ویژه به موضوع نوآوری توجه می کنند و این موضوع باعث شده است برگزاری نمایشگاه های تخصصی اهمیت بسیار پیدا کنند.
    وی با بیان اینکه نمایشگاه های تخصصی نقش بسیار مهم در ایجاد فرصت های اقتصادی ایفا می کنند، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه غذا با رویکرد نوآورانه می تواند توسعه فعالیت های اقتصادی فعالین این عرصه را به همراه داشته باشد.
    رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مشهد گفت: سال گذشته نمایشگاه غذای مشهد 'آی فود' با حضور 295 شرکت کننده داخلی، 70 شرکت کننده خارجی و 600 بازدید کننده خارجی برگزار شد.
    شریعتی مقدم افزود: امیدواریم امسال نهادهای علمی و متولیان بخش نوآوری در صنعت غذا در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشته باشند.
    وی اظهار کرد: اتاق بازرگانی به عنوان متولی نخستین رخداد صنعت غذا، اطلاعات و کارآفرینی قرار است آخرین دستاوردهای صنعت غذا را در پنجمین نمایشگاه غذای مشهد عرضه کرده و آن را در معرض داوری قرار دهد.
    این فعال اقتصادی گفت: پنجمین دوره نمایشگاه های بین المللی غذا ' آی فود' با حضور 300 شرکت کننده داخلی و بیش از 400 مهمان خارجی شهریور ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار می شود.
    وی با بیان اینکه در حاشیه این نمایشگاه گردهمایی های تخصصی برگزار خواهد شد، افزود: کشورهایی از جمله آلمان، چین، ایتالیا در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و آخرین محصولات خود را در حوزه صنایع غذایی به نمایش خواهند گذاشت.
    وی ادامه داد: ایجاد فضای مناسب برای صادرات محصولات غذایی تولید کنندگان داخل کشور یکی از رویکردهای اصلی برگزاری این نمایشگاه در مشهد است.
    وی اظهار کرد: نمایشگاه غذای مشهد می تواند به عنوان یک برند در سطح منطقه شناخته شود و دستاورد های بسیار ارزشمند در حوزه بین المللی به همراه داشته باشد.
    پنجمین دوره نمایشگاه های آی فود و هیجدهمین دوره از نمایشگاه صنایع غذایی در مشهد دوم لغایت پنجم شهریور ماه در این شهر برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت