آغاز ثبت نام برای نمایشگاه فرانکفورت

عصر نمایشگاه- کاهش ۱۶ درصدی شمارگان کتاب و افزایش ۲۳ درصدی قیمت نسبت به سال گذشته و همچنین انتشار فراخوان ثبت نام اهالی نشر برای شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت از خبرهای مهم حوزه کتاب در این هفته هستند.

آغاز ثبت نام برای نمایشگاه فرانکفورت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مهر ، گزارش «یک هفته با کتاب» این هفته 10 خبر دارد که 3 خبر از این تعداد، مربوط به خبرهای بین المللی حوزه کتاب هستند. 7 خبر دیگر مربوط به اخبار داخلی کتاب و ادبیات هستند که یک خبر از آن ها متاسفانه خبر درگذشت یک چهره فرهنگی است.

    بین خبرهای داخلی، 3 خبر درباره فراخوان های منتشر شده درباره نمایشگاه های کتاب و اعطای تسهیلات به کتابفروشی ها هستند. یکی از این خبرها هم که گزارش را با آن شروع می کنیم، مربوط به آماری است که خانه کتاب این هفته در مقام مقایسه شمارگان و قیمت کتاب نسبت به سال گذشته منتشر کرد.

    به این ترتیب، گزارش یک هفته با کتاب در بازه زمانی 20 تا 25 خرداد مرور می کنیم.

    کاهش 16 درصدی شمارگان کتاب و افزایش 23 درصدی قیمت

    طبق آماری که موسسه خانه کتاب سه شنبه این هفته منتشر کرد، در اردیبهشت ماه سال گذشته، 271 عنوان کتاب در حوزه کمک درسی منتشر شده که این آمار در مقایسه با اردیبهشت ماه سال جاری با 69 درصد افزایش به 457 عنوان رسیده است.

    در اردیبهشت ماه سال 95 در مجموع 5 هزار و 960 عنوان کتاب منتشر شده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال 96 با 27 درصد افزایش به 7 هزار و 575 عنوان رسیده است. از مجموع کل کتاب‌های منتشر شده در سال 95، 4 هزار و 835 عنوان به حوزه عمومی و 854 عنوان به حوزه کودک اختصاص پیدا کرده است که این آمار در سال 96 به ترتیب با 27 و 13 درصد افزایش روبه رو شده است.

    همچنین، شمارگان متوسط کتاب در اردیبهشت ماه سال 96 در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته با کاهش 16 درصدی رو به رو شده است. این در حالی است که قیمت متوسط کتاب در  اردیبهشت ماه سال 95 از 13 هزار و 944 تومان به 17 هزار و 208 تومان رسیده و افزایش 23 درصدی داشته است.

    انتشار فراخوان حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

    موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برای حضور ناشران ایرانی در غرفه کشورمان در این نمایشگاه، فراخوان داد. طبق این فراخوان، تشکل‌های نشر، ناشران و آژانس‌های ادبی می‌توانند به دو شکل «حضور مستقل» و یا «با ارسال آثار در نمایشگاه» حضور پیدا کنند. بر اساس فراخوان منتشر شده می‌توانند تا تاریخ 10 تیرماه به پایگاه الکترونیکی www.Icfi.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

    نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2017 از روز 19 تا 23 مهر 1396- 11 تا 15 اکتبر 2017 برپا خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت