چهارمین نمایشگاه بین‌المللی «سغد ۲۰۱۷» تاجیکستان

عصر نمایشگاه- چهارمین نمایشگاه بین‌المللی «سغد ۲۰۱۷» تاجیکستان با حضور فعال شرکت‌های داخلی و خارجی برپا شد.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی «سغد ۲۰۱۷» تاجیکستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از خبرگزاری فارس در دوشنبه، چهارمین نمایشگاه بین‌المللی «سغد 2017» تاجیکستان با حضور فعال شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار شد.

    در این نمایشگاه بیش از 200 شرکت داخلی و خارجی و همچنین مقامات سیاسی و اقتصادی تاجیکستان، سفرای کشورهای خارجی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مقیم این کشور حضور یافتند.

    «انور یعقوبی» معاون استاندار «سغد» در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: حضور بیش از 10 کشور خارجی از جمله روسیه، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، لیتوانی، لهستان، بلاروس، چین، مالزی، ژاپن، هند و صربستان زمینه برای تعاملات و نشست‌های کارشناسی و انعقاد قراردادهای همکاری‌های اقتصادی و تجاری را فراهم کرده است.

    «ویکتور کارابلین» رئیس نمایندگی تجاری روسیه در تاجیکستان در سخنانی برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی «سغد 2017» را برای معرفی ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی تاجیکستان مهم دانست و به علاقه‌مندی نهادها و شرکت‌های مربوطه کشورش برای همکاری با طرف‌های تاجیک اشاره کرد.

    «فیض الله مامون‌اف» مدیر کل اتاق بازرگانی ازبکستان حضور کشورش برای نخستین بار در این نمایشگاه را رضایت بخش توصیف کرد و گفت: با هدف تحکیم روابط تجاری و اقتصادی با تاجیکستان امروز بیش از 30 شرکت ازبک در این نمایشگاه حضور یافته و چندین توافق‌نامه خوب همکاری به امضا رسیده است.

    «نگاره غفارزاده» مدیر بخش روابط اقتصادی استانداری سغد گفت: در این نمایشگاه در کنار میوه، سبزیجات و خشکبار همچنین محصولات لبنی، صنایع دستی، پارچه، لباس، فرش، قطعات یدکی و حتی ماشین‌آلات کشاورزی به فروش گذاشته شده است.

    طبق اطلاعات سازمان کشاورزی استان سغد، طی سال 2016 این استان به روسیه بیش از 84 هزار تن سبزیجات، 40 هزار تن خشکبار و حدود 5 هزار تن میوه صادر کرده که طی سال جاری میزان صادرات به روسیه رشد بیشتری خواهد یافت.

    در حاشیه این نمایشگاه همچنین جشنواره «زردآلو» و «گل» نیز برگزار خواهد شد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت