ایجاد نمایشگاه دایمی راهکار اصلی افزایش تولید و اشتغال در استان

عصر نمایشگاه- رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان ایجاد نمایشگاه دایمی با هدف معرفی تولیدات داخلی استان و همچنین ایجاد بازار هدف برای سرمایه‌گذاران را راهکار مناسبی برای افزایش تولید و اشتغال استان هرمزگان دانست.

ایجاد نمایشگاه دایمی راهکار اصلی افزایش تولید و اشتغال در استان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه » به نقل از تسنیم ؛ عبدالمجید جلالی  با اشاره تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: محوریت نامگذاری سال توسط معظم‌له در چندین سال متوالی بر اساس این موضوع و تاکید ایشان بر مقوله تولید و اشتغال در سال جاری بیانگر اهمیت موضوع  بوده و افزایش مسئولیت برنامه‌ریزان و مجریان این حوزه را درپی دارد.
    وی در ادامه بیان کرد: 2 مقوله تولید و اشتغال به هم وابسته‌اند به گونه‌ای که با ایجاد اشتغال، اقتصاد رونق می‌یابد و آمار را در مسیر واقعیت قرار می‌دهد.
    رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان با توجه به رشد بیکاری در سطح کشور تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری تنها مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد ایجاد اشتغال است.
    وی در ادامه افزود: اتاق اصناف اتحادیه‌ای زیرنظر تشکل‌های صنفی تنها مولد اشتغال هستند که بدون اینکه بار مالی بر دولت داشته باشند با سرمایه‌گذاری افراد و بدون اینکه سربار دولت باشند و حتی بدون دریافت وام فعالیت می‌کنند.
    پرداخت عوارض و مالیات بدون استفاده از سرمایه دولتی توسط اصناف
    جلالی ادامه داد: توجه دولت‌مردان به این مولفه باید بیشتر از دیگران باشد چون در اتاق اصناف نه تنها هیچ سرمایه‌ای از دولت هدر نمی‌رود، بلکه سرمایه به کمک دولت می‌آید و ایجاد اشتغال می‌کند که در قبال این اشتغال، عوارض و مالیات در کشور پرداخت می‌شود.
    نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران با اشاره به فرایند رشد تولید در هرمزگان از برگزاری تورهای صنعتی نماینده‌های اتحادیه‌های امور صنفی استان از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان درون هرمزگان با همکاری سازمان صنعت معدن و تجارت خبر داد و افزود: تاکنون سه تور انجام شده که خروجی خوبی داشته و آمار ارقام این مهم را تایید می‌کنند این تورها ابتدا از شهر بندرعباس آغاز و سپس در میناب و آخرین تور در شهرستان بستک واقع در غرب استان انجام شد.
    جلالی با بیان اینکه معرفی خودباوری‌های ایجاد شده در تولید یکی از اهداف اجرای این تورها بود بیان‌ داشت: یکی از قطب‌های صنعت تولید در ابعاد مختلف اعم از کوچک، متوسط و بزرگ در استان هرمزگان راه‌اندازی شده است.
    رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان در ادامه گفت: در بازدیدهایی که انجام شد در شهرستان میناب، یک بانوی تولیدکننده با راه‌اندازی کارگاهی مجهز به تمامی دستگاه‌های استرلیزه و حتی آزمایشگاه اقدام به تولید خیارشور با کیفیت بالایی کرده و این اقدام این باعث افتخار است که بانویی بومی از اهالی روستاهای میناب، ایجاد اشتغال کرده و تمامی نیروهای  متخصص مورد نیاز خود برای بخش‌های دیگر و نیروهای تخصصی برای بخش فنی را از مردم همان منطقه به‌کار گیری کرده گرفته باید در بندرعباس نیز این گونه اقدام شود.
    برندها و محصولات تولید شده در هرمزگان حمایت شوند
    وی در ادامه یادآور شد: برخی‌ها اخذ برند خارجی را افتخار می‌دانند در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند که "اینقدر نگویید برند، اصل قضیه آن چیزی است که خودتان دارید بیاورید آن باید برند شما باشد"، برند باید در این راستا جا بیافتد.
    نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران دیگر استان‌ها از تولید محصول خیارشور بانوی مینابی و توزیع سراسری آن محصول در کشور گفت: این مهم باید در بین سرمایه‌گذاران هرمزگانی نیز نهادینه شود و از محصولات فروآروی شده در استان حمایت کنند.
    رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان با اشاره به تورهای صنعتی انجام شده توسط اتحادیه‌های امور صنفی هرمزگان گفت: کارخانه آرد، شرکت تن ماهی، شرکت تولید مواد لبنیاتی در بستک و تولید نمک نیز مورد بازدید قرار گرفت که نوع فعالیت‌شان رضایت بخش بود، و به اذعان صاحبان این شرکت‌ها، هر کدام از این صنایع نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند البته حمایت نه به معنای اعطای تسهیلات، بلکه تامین بازار هدف و خرید محصولات تولیدی آنان که بهترین نوع کمک و حمایت از آنان محسوب می‌شود.
    جلالی مهمترین مطالبه تولیدکنندگان استان را راه‌اندازی یک نمایشگاه تخصصی دائمی در مکانی از شهر بندرعباس جهت معرفی محصولات تولیدی دانست و افزود: ایجاد نمایشگاه دائمی با هدف معرفی تولیدات داخلی استان و همچنین ایجاد بازار هدف برای سرمایه‌گذاران، راهکار مناسبی برای افزایش تولید و اشتغال هرمزگان است.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت