رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب یزدگفت:

نیازمند حرکتی بزرگ برای بردن کتاب به سبد خانوارها هستیم

عصر نمایشگاه- مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: کتاب بستر توسعه است؛ نیازمند حرکتی بزرگ برای بردن کتاب به سبد خانوارهای ایرانی هستیم.

نیازمند حرکتی بزرگ برای بردن کتاب به سبد خانوارها هستیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،سید رضا صالحی امیری امروز در آیین گشایش هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد با بیان اینکه توسعه فرهنگی بدون گسترش کتابخوانی اهمیت ندارد؛ افزود: بذر کتاب باید در سراسر کشور که از سرانه پایینی برخوردار است، پاشیده شود.
    وی ادامه داد: حتی بستر توسعه اقتصادی نیازمند توسعه فرهنگی است، بنابراین اگر می خواهیم در مدار توسعه قدم برداریم باید به فرهنگ توجه جدی داشته باشیم.
    مشاور رئیس جمهوری تاکید کرد: سیاست دولت توجه و عزم جدی برای توسعه و تقویت فرهنگی است و تحقق این امر بدون صنعت کتاب و نشر معنا نخواهد داشت.
    وی از روحانیون و نخبگان جامعه خواست کتاب و اهمیت کتابخوانی را بیشتر در جامعه توصیه کنند.
    صالحی امیری با بیان اینکه اگر قرار است در کشور توسعه اقتصادی اتفاق بیفتد، باید توسعه فرهنگی رقم بخورد، افزود: نخستین میوه توسعه فرهنگی، هویت سازی است.
    رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی عنوان کرد: فرهنگ ، شخصیت ساز و هویت ساز است و انسان همواره به دنبال هویت و ارتقای شخصیت است به همین دلیل است که از انسان های فرهیخته به عنوان انسان با فرهنگ یاد می کنیم.
    وی اظهار داشت: جامعه ای که فرهنگ ندارد، دائم در آن تنازع، تخریب، ناسازگاری و دعوا وجود دارد و جامعه ای که فرهنگ دارد، انسان ها با امنیت، آرامش و ثبات در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
    وی تصریح کرد: اگر در اقتصاد، تقلب، رشوه، پارتی و فساد وجود دارد؛ ریشه آن فرهنگی است و اگر در جامعه، طلاق، اعتیاد و سایر ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی را مشاهده می کنیم به خاطر فرهنگ است زیرا انسان فرهنگی مبتلا به آسیب اجتماعی نمی شود.
    مشاور رئیس جمهوری گفت: اگر در سیاست شاهد تخریب، توهین و انگ زدن هستیم، ریشه فرهنگی دارد زیرا اینها رفتاری است که از انسان سر می زند و انسان دچار مشکل فرهنگی، همه بخش های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را دچار آسیب می کند.
    وی یادآور شد: ما نیازمند زیرساختی به نام توسعه فرهنگی و به دنبال یک حرکت بزرگ برای بردن کتاب به سبد خانواده ها هستیم.
    صالحی امیری اظهارکرد: وضعیت کتاب و کتابخوانی به هیچ وجه در کشور ما خوب نیست آمارها نشان می دهد که بعد از انقلاب، آمار کتاب فروشی ها افول کرده و در عوض بازار سایر اقلام مصرفی خوراکی و آرایشی و بنگاه های خودرو رونق گرفته است.
    صالحی امیری افزود: انسان می تواند در هوای آلوده زندگی کند اما آلودگی فرهنگی، انسان و جامعه را متلاشی می کند بنابراین باید همه تلاش ما برای رشد در محیط فرهنگی باشد.
    وی گفت: دولت تدبیر و امید درصدد تقویت حوزه فرهنگی است لذا مولف، ناشر، کتابخانه، کتاب فروشی و کتابخوانی را یک زنجیره می داند و برای رفع مشکلات آنها برنامه دارد.
    به گفته وی دولت آگاه است که ناشران و مولفان وضعیت خوبی ندارند و کتاب فروشی ها یک به یک در حال تعطیلی هستند.
    نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد با حضور صالحی امیری مشاور رئیس جمهوری و آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در محل دائمی نمایشگاه های استان افتتاح شد.
    گفتنی است ،504ناشر در قالب 305 غرفه در مساحتی بالغ بر هفت هزار مترمربع در نمایشگاه بزرگ کتاب یزد حضور دارند ضمن آنکه 57 ناشر از این تعداد خارجی هستند.
    همچنین 45 هزار و 750 عنوان کتاب داخلی و 14هزار کتاب از ناشران خارجی دراین نمایشگاه درمعرض دید و فروش گذاشته شده همچنین سقف اعتبار بن امسال هم 700میلیون تومان تدارک دیده شده است.
    در نمایشگاه بزرگ کتاب یزد کتاب ها با تخفیف 40 درصد عرضه شده است.
    شایان ذکر است ،20 درصد این تخفیف با همراهی و پشتیبانی شرکت پیشگامان، 10درصد موسسه نمایشگاه های کتاب و 10درصد از سوی غرفه دار ارائه می شود.
    به گزارش ایرنا ،رونمایی کتاب، سخنرانی و نقد کتاب، جشن امضا، کارگاه های آموزشی و شاهنامه خوانی از برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت