نمایشگاه قرآن و عترت در باکو گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه قرآن و عترت عصر شنبه طی مراسمی در سالن نمایشگاهی خانه فرهنگی شهریار رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو گشایش یافت.

نمایشگاه قرآن و عترت در باکو گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، در مراسم گشایش این نمایشگاه به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، آیت الله محسن قمی معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، اصغر فارسی رایزن فرهنگی سفارت کشورمان حضور داشتند.
    اصغر فارسی رایزن فرهنگی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان هدف از برگزاری این نمایشگاه در روز 23 ماه مبارک رمضان که یکی از شب های لیالی قدر است، معرفی و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی برای جوانان و به ویژه جوانان جمهوری آذربایجان اعلام شد.
    وی افزود: در این نمایشگاه نزدیک به 250 جلد قرآن مجید در اندازه و اشکال مختلف و به زبان ها و دوره های گوناگون به نمایش گذاشته شده است که برخی از این نسخ مربوط به زمان شوروی است که مردم از ترس مبلغان رژیم کمونیستی در زیر زمین، بین دیوارها و چاهها قرآن ها را مخفی کرده بودند.
    به گفته فارسی با وجود این همه موانع در دوره های گذشته از جمله در زمان شوروی، در حال حاضر شاهد آن هستیم که در میان مردم جمهوری آذربایجان قاریان بسیار زیادی پرورش یافته اند که حتی جایگاه های مهمی را در مسابقات بین المللی قاریان کسب کرده اند.
    در این نمایشگاه همچنین آثار هنر های قرآنی شامل خوشنویسی، قلم زنی، آثار حجمی و تذهیب قرآنی به نمایش در آمده است.
    همزمان با این نمایشگاه مراسم محفل انس با قرآن کریم با مشارکت جمعی از قاریان ایرانی و آذربایجانی برگزار شد که در آن علاقه مندان به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت حضور داشتند.
    آیت الله محسن قمی معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری طی سخنانی در این مراسم توصیه و نصیحت علمای بزرگ اسلام برای قرائت هر روزه قرآن مجید و هدیه کردن آن به امام زمان (عج ) را خاطر نشان کرد و گفت، شعرای بزرگ همچون حافظ شیرازی و حکیم نظامی خلاقیت خود را از قرآن کریم الهام گرفتند.
    وی همچنین سخنان امیر المومنین علی (ع) مبنی بر این که خداوند متعال در قرآن تجلی کرده است و جلوه کلامی خدا قرآن مجید است، یاد آور شد و گفت، اگر بخواهید به یک انسان نگاه کنید که جلوه خدا باشد به علی (ع ) نگاه کنید.
    آیت الله محسن قمی افزود: ما مسلمانان افتخار می کنیم که مهمترین معجزه پیامبر ما کتاب قرآن مجید است.
    وی افزود: ما افتخار می کنیم که امت پیامبری هستیم که فرموده است ، هر مرد و زن باید علم بیاموزد و خداوند متعال و قرآن کریم به انسان بعنوان اشرف مخلوقات ارزش زیادی قایل است.
    سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان نیز جایگاه شب های قدر در اسلام و نزول قرآن کریم در یکی از این شبها را مورد اشاره قرار داد و نیز ضربت خوردن علی (ع) در یکی از این شبها را خاطر نشان کرد و آن را به حاضران تسلیت گفت.
    به گفته وی کلمات و نامه های ارزشمند علی ( ع ) در کتاب نهج البلاغه جمع شده و برای ما باقی مانده است که باید از آن بهرمند شد.
    نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان همچنین وصیت های امیر المومنین علی (ع) مبنی بر قرائت قرآن را خاطر نشان شد و گفت، آن حضرت فرمودند مبادا قرآن بخوانید و احکام آن را رعایت نکنید
    سید علی اکبر اجاق نژاد قرائت قرآن کریم و رعایت احکام کتاب خدا را امری مهم در زندگی هر مسلمان عنوان کرد.
    این مراسم با قرائت قرآن از سوی حافظان و قاریان و اجرای برنامه های از سوی گروههای هنری دینی ادامه یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت