نمایشگاه آثار چهره‌های ماندگار ایران در نیاوران

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار چهره‌های ماندگار ایران با عنوان «قاب تجلی»، جمعه نهم تیرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار چهره‌های ماندگار ایران در نیاوران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایسنا، در این نمایشگاه که توسط ماهنامه چهره‌های ماندگار و بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار می‌شود، آثار هنرمندان نام‌آشنا و ماندگار در حوزه هنرهای تجسمی به نمایش در می‌آید و در کنار آن همچنین تصاویری از پرتره تعدادی از 240 شخصیت برگزیده که در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری در خلال این سال‌ها به عنوان «چهره ماندگار» انتخاب شده‌اند نیز به روی دیوار خواهد رفت.

    محمود اسعدی - دبیر این نمایشگاه - در گفت‌وگویی هدف از برگزاری این نمایشگاه را تداوم حرکت و جریان اصیل و اساسی انتخاب چهره ماندگار در کشور دانست و خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بهترین شخصیت‌های صاحب رأی در حوزه‌های علمی، فرهنگی و هنری به عنوان چهره ماندگار معرفی شدند. ما این افتخار داشته‌ایم تا این شخصیت‌های برجسته و نخبه را در عرصه‌های مختلف شناسایی و جامعه خصوصا نسل جوان را با آنها بیش از پیش آشنا کنیم .

    وی ادامه داد: در این نمایشگاه عکس‌های پرتره چهره‌های ماندگاری که فرصت کافی جهت عکاسی حرفه‌ای از آنها فراهم شده است به نمایش درخواهد آمد. در کنار آن آثار نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط چهره‌های ماندگار هنرهای تجسمی چون استاد محمود فرشچیان، استاد محمد احصایی، استاد غلامحسین امیرخانی، استاد نصرالله افجه‌ای، استاد جلیل رسولی، استاد یدالله کابلی، استاد کیخسرو خروش، استاد محمدحسین حلیمی، استاد محمد سلحشور، استاد عباس اخوین، استاد علی‌اکبر صادقی، استاد حبیب‌الله آیت‌اللهی، استاد عبدالصمد حاج صمدی به همراه برخی دیگر از بزرگان هنر نیز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. همچنین دو کتاب عکس چهره‌های ماندگار و کاشی‌های اسلیمی چهره‌های ماندگار ارائه خواهد شد.

    اسعدی در پایان صحبت‌هایش با انتقاد از سو استفاده هایی که برخی از این برند ملی می کنند اظهار داشت: متاسفانه برخی شرکت‌ها افرادی را حتی با پرداخت مبالغی سعی دارند به عنوان چهره ماندگار معرفی کنند. از این رو می‌توان گفت یکی دیگر از اهداف ما در برگزاری این نمایشگاه معرفی چهره‌های ماندگار واقعی است و تلاش می‌کنیم تا در خلال برگزاری نمایشگاه آثاراین عزیزان که به صورت کتاب چاپ شده است نیز به نمایش گذاشته شود.

    آیین افتتاحیه نمایشگاه آثار چهره‌های ماندگار ایران جمعه نهم تیرماه ساعت 18 و با حضور جمعی از چهره‌های نام‌آشنا و ماندگار کشور در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

    این نمایشگاه تا 16 تیرماه دایر است و علاقه‌مندان جهت بازدید از آن می‌توانند در روزهای عادی از ساعت ١۰ الی ٢١ و در روزهای تعطیل از ساعت ١٤ الی ٢١ به گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت