نمایشگاه روزهای قرآن کریم در شهر بیهاچ بوسنی و هرزگوین گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه هنری قرآن کریم در شهر بیهاچ بوسنی و هرزگوین با حضور نخست وزیر ایالت اونا سانا فدراسیون بوسنی و هرزگوین، مفتی شهر بیهاچ در این ایالت، شهردار این شهر، وزیر فرهنگ ایالت اونا سانا و رایزن فرهنگی ایران افتتاح شد.

نمایشگاه روزهای قرآن کریم در شهر بیهاچ بوسنی و هرزگوین گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر«عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا، 'علی اصغر عامری' رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در بوسنی و هرزگوین در ابتدای این مراسم طی سخنانی از همکاری مفتی گری ایالت اونا سانا و شهرداری بیهاچ در برپایی این نمایشگاه تشکر و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن می باشد، بهترین فرصت برای ارتقا دانش و معرفت نسبت به مفاهیم عالی آیات قرآن کریم است.
    'حسن افندی ماکیچ' مفتی ایالت اونا سانا فدراسیون بوسنی وهرزگوین نیزدرآیین افتتاحیه این مراسم، این ماه مبارک را بهترین مناسبت برای برپایی نمایشگاه قرآن کریم دانست.
    وی اظهار داشت: هنرمندان قرآن کریم که تمام عمر خود را صرف کتابت آیات الهی می کردند با آثار هنری خود قصد دارند هر چه بیشتر مردم را به خواندن و تفکر در معانی این آیات تشویق کنند.
    'حسین روژیچ' نخست وزیر ایالت اونا سانا فدراسیون بوسنی و هرزگوین از دیگر سخنرانان این مراسم طی سخنانی حضور در این مراسم را برای خود افتخاری بزرگ دانست و افزود: این نمایشگاه که دریچه ای کوچک از گنجینه عظیم هنر ایرانی است، دانش ما را نسبت به فرهنگ و هنر دینی این کشور افزایش می دهد.
    وی اظهار داشت: منطقه ما به داشتن طبیعتی زیبا، دلاوران و شهدایی که در دوران جنگ جان خود را در راه حفظ وطن از هجوم دشمنان فدا کردند، مشهور است و همچنین علاقه به هنر از دیگر ویژه گی های مردم شهر بیهاج است.
    'شهرت فاضلیچ' شهردار شهر بیهاچ نیز از دیگر سخنرانان این آیین ضمن تشکر از ابتکار برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه، ماه مبارک رمضان را برای مردم شهر بیهاچ زیباتر کرده است و نه تنها برای مسلمانان بلکه اقلیت غیر مسلمان این شهر نیز فرصتی مهیا کرده تا با هنر فاخر و سراسر مملو از ذوق و سلیقه خاص ایرانی ها آشنا شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت