از سخنرانی یک لبنانی تا ارائه ترجمه ۴۷۵ رمان؛

برنامه‌های مهمان ویژه نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ تشریح شد

عصر نمایشگاه- کشور فرانسه به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال ۲۰۱۷ برنامه‌های ویژه‌ای از جمله ارائه ترجمه‌های آلمانی از ادبیات فرانسه و حضور بیش از ۱۳۰ نویسنده را تدارک دیده است.

برنامه‌های مهمان ویژه نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ تشریح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از مهر، کشور فرانسه به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال 2017 انتخاب شده و این کشور به همراه فعالان فرهنگی فرانسوی زبان در سایر کشورهای جهان، برنامه‌های متنوعی را برای حضور در این رویداد تدارک دیده‌اند.

    بر این اساس 134 نویسنده و هنرمند از فرانسه و منطقه فرانسوی کشورهای سوئیس، بلژیک، لوکزامبورگ، کانادا، آفریقا، آسیا و مغرب، آثار خود را در نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال 2017 ارائه خواهند کرد.

    همچنین سخنرانی ادبی مراسم افتتاحیه نیز «Wajdi Mouawad» انتخاب شده که نویسنده، بازیگر و نمایشنامه‌نویس لبنانی است که در حال حاضر کارگردان تئاتر ملی دلا کالین در پاریس است. پیشینه کاری و رویکرد ادبی او نسبت به فرانسه و زبان فرانسوی او را نماینده فرانسه برای این مراسم کرده است.

    همچنین در نمایشگاه سال جاری 130 ناشر از آلمان، اتریش و سوئیس ترجمه آلمانی 473 رمان، آثار غیرعلمی، کتاب‌های کودکان و نوجوانان و رمان‌های گرافیکی را ارائه خواهند کرد.

    کشور فرانسه بر این امید است که با این حجم از حضور فرهنگی در این دوره از نمایشگاه بتواند فصل جدید از مناسباتی فرهنگی میان این دو کشور را رقم بزند.

    در همین زمینه و در کنفرانس خبری که روز گذشته برای معرفی این برنامه‌ها برگزار شد، یوگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز در سخنانی عنوان داشت:  در زمانی که اروپا تحت فشار سیاسی زیادی قرار دارد و در جامعه آن اختلافات عمیقی حس می‌شود، حضور فرانسه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت جدای از تقویت روابط نزدیک بین آلمان و فرانسه؛ فضای فرهنگی پر جنب و جوشی را که به مرزهای جغرافیایی فراوانی می‌رسد، ایجاد می‌کند ما در در چند هفته، نویسندگانی را در فرانکفورت می‌بینیم که میهن خود را مورد انتقاد قرار می‌دهند، پرسش های خود را مطرح می‌کنند و دوباره تصویری تازه از  فرانسه را در جهان به نمایش می‌گذارند  که این موضوع صرف‌نظر از اینکه آن‌ها در فرانسه متولد شده‌اند یا فرانسه را به دلایل حرفه‌ای، سیاسی یا شخصی پذیرفته اند، رخ خواهد داد.

    فرانسه غرفه خود را در فضایی بالغ بر 2500 متر مربع و در قالب یک کار هنری سه بعدی در نمایشگاه کتاب امسال خواهد ساخت که به بازدیدکنندگان اجازه مواجهه با طیف وسیعی از فعالیت‌های ادبی این کشور را می‌دهد. در این غرفه پنل‌های اختصاصی برای نویسندگان و نیز کتابخانه‌ای اختصاصی از ادبیات فرانسه نیز تدارک دیده شده است.

    همچنین فرانسه مجموعه‌ای از 200 رمان گرافیکی بلژیکی و فرانسوی و نیز خلاصه‌ای مصور از 200 سال صنعت نشر در این کشور را در نمایشگاه عرضه خواهد کرد.

    مدرسه هنر و طراحی سنت اتین فرانسه نیز در غرفه فرانسه در نمایشگاه امسال نسخه‌هایی از نخستین آثاری که توسط کوتنبرگ به چاپ رسیده را ارائه خواهد کرد.

    نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال جاری از تاریخ 11 تا 15 اکتبر(19 تا 23 مهر) برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت