گالری «محسن» به استقبال عکس های مفهومی می رود

عصر نمایشگاه- نمایشگاه گروهی عکس های مفهومی با عنوان «دال های ضمنی» در گالری محسن برپا می شود.

گالری «محسن» به استقبال عکس های مفهومی می رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از مهر، نمایشگاهی از عکس های نیما علیزاده، وحید دشتیاری و علیرضا زنگی آبادی با عنوان «دال های ضمنی» از 9 الی 28 تیر در گالری محسن برگزار خواهد شد. این آثار این نمایشگاه توسط مهرداد افسری انتخاب شده است.

    در این نمایشگاه مجموعه «آنجا بودی بی آنکه بدانی» اثر نیما علیزاده به نمایش در می آید که در این مجموعه عکاس آنچه را به چالش می کشد که باید حضور داشته باشد اما دیده نمی شود و نیز آنچه حضور ندارد اما با این حال احساس می شود.

    وحید دشتیاری عکس هایی زیبا از مکان های طبیعی را به نمایش در می آورد که چیزی فراتر از ترکیب عجیب و غیرعادی نور، زمین و درختان در آنها وجود دارد. دشتیاری می خواهد ترس را در تصاویرش ثبت کند.

    مجموعه «دیگران» اثر علیرضا زنگی آبادی نیز به کنکاش در رابطه مادی، فرهنگی و استعاری ما با فضاهای شهری ای که غالباً متروک هستند می پردازد. مجتمع های مسکونی که با علف ها، درخت ها، نرده ها و ماشین-آلات ساختمان سازی احاطه شده اند.

    در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: از دهه 60 میلادی، هنرمندانی که تحت تأثیر جنبش هنر مفهومی بودند به بازنمایی ارزش های زندگی روزمره روی آوردند و به تدریج دیگر عکس را به مثابه هنر در نظر نمی گرفتند. عکاسانی که به زیبایی شناسیِ گویا و معنادار هنر مدرنیستی بدگمان بودند، درگیر نوعی از هنر شدند که عمدتا به مباحثات فکری و طرح پرسش می پرداخت. آن ها از عکاسی به عنوان ابزاری برای ثبت بیواسطه بدون پیش داوری استفاده کردند که خیلی زود به زیبایی شناسی غالب در عکاسی بدل گشت. نمونه بارز این گونه آثار در سال 1975 در نمایشگاهی تحت عنوان «توپوگرافی های جدید: عکس هایی از چشم اندازهایی که انسان در آن ها دست برده است» در موزه عکاسی ایستمن هاُسِ نیویورک ارائه شد. این نمایش نقطه عطفی در تاریخ عکاسی و مهر پایانی بر شیوه متداول نمایش چشم انداز بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت