نمایشگاه عیدانه، فرصتی برای تقویت گردشگری در سوادکوه

عصر نمایشگاه- مسئول جشنواره و نمایشگاه عیدانه در وَلوپی سوادکوه از برگزاری نمایشگاه عیدانه به مدت ده روز در این منطقه خبرداد.

نمایشگاه عیدانه، فرصتی برای تقویت گردشگری در سوادکوه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»  ، مرضیه بخشنده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه جشنواره‌ای به مناسبت عید سعید فطر با عنوان «نمایشگاه و جشنواره عیدانه» در منطقه وَلوپی شهرستان سوادکوه از 2 تیرماه به منظور تقویت بخش گردشگری این شهرستان به مدت 10 روز در حال فعالیت است، اظهار کرد: این جشنواره در پیرو شعار سال 1396 که رهبر معظم انقلاب آن را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند برگزار شد تا اهالی ساکن در روستا بتوانند از فروش محصولات و تولیدات خود کسب درآمد داشته باشند.

    وی افزود: با برگزاری چنین جشنواره‌هایی جوانان ساکن در محل که از نظر شغلی بیکار هستند راه و روش کسب درآمد را از محصولات خود می‌آموزند و از این طریق دارای یک شغل ثابت در روستای خود می‌شوند.

    مسئول جشنواره و نمایشگاه عیدانه در وَلوپی سوادکوه، یادآور شد: مسافران و گردشگرانی هم که از این منطقه عبور می‌کنند و به مناطق ییلاقی می‌روند با بازدید از این نمایشگاه می‌توانند با محصولات طبیعی این منطقه آشنا شوند و آنان می‌توانند برای استفاده، این محصولات را خریداری کنند.

    مسئول برگزاری جشنواره عیدانه در سوادکوه، گفت: افراد حاضر در این جشنواره نیز ساکنان اصلی روستای اطراف وَلوپی هستند که محصولات طبیعی منزل خود را شامل محصولات لبنی، غذاهای بومی و محلی، صنایع دستی و صیفی‌جات در این بازارچه برای فروش آوردند تا مسافران و گردشگران بومی و غیر بومی از آن ها بهره ببرند.

    وی با بیان اینکه با ایجاد چنین بازارچه‌هایی در مناطق خود هم می‌توانیم توانمندی اهالی روستا را به دیگران نشان دهیم، تصریح کرد: مسافران و گرشگرانی که از این مسیر عبور می‌کنند برایشان جذابیت و تنوع بیشتری ایجاد می‌شود تا این مسیر را برای تفریح و استراحت خود انتخاب کنند.

    بخشنده یادآور شد: این بازارچه از نظر اقتصادی برای مردم سودآوری دارد و همچنین منطقه از نظر گردشگری قابل شناسایی است و نیز توانمندی مردم را به دیگران نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت