برگزاری نمایشگاه‌های مشترک فرهنگی ایران و فیلیپین

عصر نمایشگاه- محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران با آمنه رسول، رییس مرکز اسلام و دموکراسی فیلیپین، دیدار و در خصوص توسعه همکاری های دوجانبه گفت‌وگو شد.

برگزاری نمایشگاه‌های مشترک فرهنگی ایران و فیلیپین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، آمنه ر سول، رییس مرکز اسلام و دموکراسی فیلیپین در آغاز این دیدار گزارشی از فعالیت‌ها و عملکر این مرکز ارایه داد و گفت: این مرکز که فعالیت‌های آموزش و علمی را برای مسلمانان این کشور برگزار می‌کند، در برنامه‌های خود برگزاری سیمنارهای علمی آموزشی و اقتصادی را برای مسلمانان و به منظور آشنایی و رشد فکری جامعه مسلمانان و همچنین آموزش قوانین را در دستور کار خود دارد.

    آمنه رسول سپس با ابراز امیدواری در این باره که در آینده نزدیک، همکاری‌های ایران و فیلیپین در خصوص فعالیت‌های دینی بیشتر شود، افزود: جامعه اسلامی فیلپین نیاز به آموزش و روشنگری دارند و در این راستا این مرکز آمادگی دارد تا به طور مشترک نمایشگاه‌های مشترک فرهنگی و همچنین سمینارهای مشترکی با رایزنی فرهنگی ایران برگزار کند.

    آمنه رسول ادامه داد: مرکز اسلام و دموکراسی فیلیپین بعد از ایام عید فطر، سه نمایشگاه را در سه نقطه از شهر مانیل (پایتخت) برگزار خواهد کرد و امیدواریم که رایزنی فرهنگی ایران بتواند در این نمایشگاه‌ها حضور فعال داشته باشد.

    در ادامه محمد جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی کشورمان در فیلیپین با بیان سخنانی گفت: در حال حاظر مسلمانان جهان با بحران افراط‌گرایی دینی روبرو هستند و این موضوع به طور مستقیم مردم جنوب کشور فیلپین را درگیر کرده است.

    وی افزود: از آنجا که این پدیده چهره مسلمانان و اسلام را در جهان و در بین مردم خدشه‌دار کرده است؛ لازم است برای روشنگری و نمایاندن چهره واقعی اسلام سمینار و یا کنفرانس‌های مشترک علمی و دانشگاهی برگزار شود.

    جعفری‌ملک همچنین از پیشنهاد ارایه شده از سوی رییس مرکز اسلام و دموکراسی فیلیپین مبنی بر مشارکت ایران در نمایشگاه‌های فرهنگی دایرشده از سوی این مرکز، گفت: رایزنی فرهنگی ایران آمادگی دارد تا در نمایشگاه‌های فرهنگی این مرکز حضور فعال و جدی داشته باشد.

    در پایان طرفین این دیدار توافقاتی انجام دادند که از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: موضوع برگزاری دو سمینار در خصوص موضوعات فرهنگی و افراط‌گرایی و دین، شرکت رایزنی فرهنگی ایران با آثار خوشنویسی قرآنی و اسلامی و همچنین آثار و صنایع دستی در نمایشگاه‌های مرکز اسلام و دموکراسی فیلیپین و برگزاری سمیناری در حوزه زن و خانواده در فیلیپین با همکاری انجمن دوستی ایران و فیلپین و انجمن زنان فرهیخته دو کشور.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت