نخستین نمایشگاه جامع تولیدات ملی ۱۴ تیرماه در تهران برگزار می شود

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه جامع تولیدات ملی به منظور معرفی بنگاه های کوچک و متوسط و تولیدکننده داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از ۱۴ تا ۱۹ تیرماه در بوستان گفت و گوی تهران برگزار می شود.

نخستین نمایشگاه جامع تولیدات ملی ۱۴ تیرماه در تهران برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  ایرنا، «مهدی طغیانی» عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان  گفت: اقتصاد مقاومتی که در شرایط تحریم و دشواری به پیشرفت کشور کمک می کند، دارای ویژگی هایی از جمله عدالت محور بودن، دانش محوری ، درونزا، برونگرا و و مردمی بودن است که باید از سهم دولت کم و به سهم مردم اضافه شود.
    وی با بیان اینکه ساختار اقتصاد مقاومتی برپایه تقویت تولیدات داخلی است، افزود: 96 درصد بنگاه های کشور بنگاه های کوچک و متوسط با 50 نفر کارکن هستند که باید بستر لازم برای تقویت این بنگاه ها فراهم شود.
    عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه در اقتصاد ما اکنون به دلایل مختلف بیش از 50 درصد ارزش افزوده یک کالا در زنجیره توزیع تقسیم شده، گفت: این چیزی نیست که به کمک تولید ملی بیاید و اقتصاد درون‌زا باشد، بلکه باید سهم تولید را در این زنجیره افزایش دهیم و فاصله تولید تا مصرف‌ کوتاه شود.
    طغیانی تاکید کرد: در سال هایی که سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده ، کمتر به این سیاست ها توجه شده و این در شرایطی است که همواره از مشکلات بیرونی همچون مالیات، بیمه و فضای کسب و کار صحبت می کنیم. علاوه بر آن با مشکلاتی همچون کمبود دانش مالی، بازاریابی و اقتصادی در بنگاه‌های کوچک و متوسط روبه‌رو هستیم و در صورتی این بنگاه‌ها به دانش نیاز دارند، بتوانند مشاوره‌های تخصصی بگیرند که این موضوع کمتر فراهم شده است.
    «رضوانه مجلسی راد» دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه جامع تولیدات ملی نیز در ادامه نشست اظهار داشت: نمایشگاه جامع تولیدات ملی نمایشگاهی با رویکرد علمی و تخصصی در راستای اقتصاد مقاومتی است که با همکاری استادان دانشگاه های امام صادق (ع) و امام حسین (ع) از دو سال پیش کارهای تحقیق و بررسی آن آغاز شده است.
    وی اضافه کرد: این نمایشگاه توسط گروه های خودجوش مردمی و بدون هیچگونه وابستگی به نهادهای دولتی برگزار می شود.
    دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه جامع تولیدات ملی تصریح کرد: قرار است این نمایشگاه به صورت فصلی در چهار دوره تیر، شهریور، آذر و دی ماه برگزار شود.
    وی درباره تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه های دیگر گفت: تفاوت اصلی این نمایشگاه دانش بنیان و محتوایی بودن این نمایشگاه است، چرا که بسیاری از تولیدکنندگان متوسط و کوچک هستند که کالاهای باکیفیت تولید می‌کنند، اما نشان آنها معرفی نشده است.
    مجلسی راد بیان کرد: از طریق رسانه های اینترنتی از جمله خبرگزاری ها اطلاع رسانی برای حضور در نمایشگاه ها انجام می شود و علاوه بر آن بانک اطلاعاتی از طریق اصناف در اختیار داریم تا بوسیه آن از تولیدکنندگان داخلی برای حضور در نمایشگاه دعوت می شود.
    دبیر اجرایی نمایشگاه جامع تولیدات ملی اظهارداشت: متقاضیان شرکت در این نمایشگاه در مرحله اول باید در سامانه سایت نمایشگاه های بین المللی پیش ثبت نام کنند و بعد از بررسی کالاهای تولیدی آنها و تایید برای ثبت نام نهایی به صورت حضوری با نمونه تولیدی خود به کارشناسان مراجعه می کنند.
    وی اظهارداشت: در این دوره 100 تولیدکننده در چهار حوزه موادغذایی، صنایع دستی، پوشاک و نوآوری و خلاقیت حضور دارند.
    به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه جامع تولیدات ملی از 14 تا 19 تیرماه به مدت شش روز در بوستان گفت‌وگو و مرکز نمایشگاههای بین المللی شهرداری تهران برگزار می شود. همچنین قرار است دوره‌های دو ساعته آموزشی در حوزه نشان‌سازی و برندسازی، نقاط آسیب‌زا در حسابداری و مالی شرکت‌های کوچک در حاشیه این نمایشگاه برگزار شود.

     

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت