معرفی ماژول دوربین دوگانه سامسونگ در نمایشگاه MWC شانگهای

عصر نمایشگاه- ماژول دوربین دوگانه سامسونگ در نمایشگاه MWC شانگهای در قالب یک اسلاید معرفی شد که نشان می‌دهد محصولات آتی این شرکت دارای چنین دوربینی خواهند بود.

معرفی ماژول دوربین دوگانه سامسونگ در نمایشگاه MWC شانگهای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶:۰۰

    بر اساس بسیاری از شایعات، پرچمدار جدید سری Note سامسونگ به دنبال سبک جدید توسعه دوربین‌های موبایل، مجهز به یک دوربین دوگانه خواهد بود. تاکنون گوشی‌سازان بزرگ و کوچک زیادی یک گوشی موبایل دارای چنین ویژگی معرفی کرده‌اند، اما هنوز نخستین گوشی مجهز به دوربین دوگانه سامسونگ معرفی نشده است. حتی اگر با احتمالی پایین گلکسی نوت 8 فاقد چنین ویژگی باشد، این شرکت باید هر چه زودتر برای عقب نماندن از سایرین حداقل یک محصول مجهز به چنین دوربینی روانه بازار کند.

    مهمترین سوالی که درباره این موضوع مطرح می‌شود، راهکار سامسونگ برای پیاده‌سازی دوربین دوگانه است. اگرچه دستگاه‌های دارای این ویژگی، همگی در ظاهر تنها شامل دو سنسور هستند، اما از نظر نحوه کار کاملا با یکدیگر متفاوتند. به عنوان نمونه اپل یک سنسور عادی را در کنار یک سنسور تله فوتو دارای 2 برابر بزرگنمایی اپتیکال قرار می‌دهد که مزیت آن علاوه بر امکان زوم بدون کاهش کیفیت، ثبت تصاویر پرتره حرفه‌ای به لطف اعمال افکت بوکه است.
    ماژول دوربین دوگانه سامسونگ
    راهکار ال جی کاملا متفاوت بوده و در محصولات دارای دوربین دوگانه آن شاهد به کار رفتن یک سنسور عادی در کنار یک سنسور دارای زاویه بسیار باز هستیم. ترکیب این دو، دوربینی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که برای ثبت تصاویر دارای زاویه باز مخصوصا از مناظر طبیعی بسیار ایده‌آل است و می‌توان بدون نیاز به دور شدن از سوژه، اشیا بیشتری را در قاب تصویر جای داد.
    راهکار هواوی با این دو شرکت تفاوت دارد. این راهکار میان گوشی‌سازان کوچک که تنها می‌خواهند یک گوشی موبایل دارای دوربین دوگانه روانه بازار کنند بسیار محبوب است. در این شیوه یک سنسور رنگی عادی در کنار یک سنسور سیاه و سفید دارای رزولوشن بالا قرار می‌گیرد. سنسور سیاه و سفید نور به مراتب بهتری جذب کرده و عمق بیشتری دارد.

    راهکار پیاده شده در ماژول دوربین دوگانه سامسونگ

    در نمایشگاه MWC شانگهای امسال، این غول کره‌ای یک زیر برند جدید تحت سنسورهای دوربین ISOCELL خود معرفی کرد. این برند ISOCELL Dual نام داشته و تکنولوژی جدید سامسونگ برای استفاده از دو سنسور به منظور ثبت تصاویر دارای کیفیت‌‍‌های بالاتر را تشریح می‌کند. ماژول دوربین دوگانه سامسونگ تنها در قالب یک اسلاید معرفی شده است. بر اساس اطلاعات محدود منتشر شده، این شرکت تصمیم دارد همچون هواوی، از یک سنسور رنگی در کنار یک سنسور سیاه و سفید استفاده کند.
    تنها نکته ناامیدکننده درباره دستگاه نمونه مجهز به ماژول دوربین دوگانه سامسونگ که در این اسلاید به تصویر کشیده شده، گشودگی دریچه دیافراگم F2.0 آن است که در مقایسه با گشودگی دریچه دیافراگم F1.7 سنسور دوربین گلکسی نوت 7 و گلکسی اس 8 به مراتب کمتر است. همچنین اندازه پیکسل‌های آن 1.12 میکرومتر در نظر گرفته شده‌اند که در مقایسه مورد مشابه در پرچمداران پیشین این شرکت (1.4 میکرومتر) کمتر است.
    ماژول دوربین دوگانه سامسونگ
    اندازه پیکسل کمتر به معنی توانایی پایینتر برای جذب نور کافی است. اما از طرفی دیگر با یک سنسور سیاه و سفید رو به رو هستیم که در حالت پایه، در مقایسه با سنسورهای رنگی جذب نور به مراتب بهتری دارد.
    اما گشودگی دریچه دیافراگم پایین ماژول دوربین دوگانه سامسونگ به هیچ عنوان قابل قبول نیست. نه تنها این مشخصه جذب نور را بیش از پیش با مشکل مواجه می‌کند، بلکه اعمال افکت‌هایی همچون افکت بوکه به وسیله آن سخت‌تر می‌شود.
    ماژول دوربین دوگانه سامسونگ
    به نظر ما این یک طرح ابتدایی از ماژول دوربین دوگانه سامسونگ است و هرگز آن را در گلکسی  نوت 8 مشاهده نخواهیم کرد. دو نظریه دیگر نیز در این باره وجود دارند. ممکن است سامسونگ این ماژول را برای فروش به دیگر کمپانی‌ها توسعه داده باشد و یا اینکه بخواهد آن‌ها را تنها در برخی از محصولات میان‌رده آتی خود همچون گلکسی سی 10 به کار ببرد.
    با در نظر گرفتن دوربین پرچمداران کنونی سامسونگ و از طرفی نگاه ویژه کاربران و تحلیلگران به گلکسی نوت 8 به خاطر فاجعه پدید آمده در محصول پیشین این سری، بعید به نظر می‌رسد این غول کره‌ای با استفاده از چنین ماژولی، تا این اندازه عقب‌نشینی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت