مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نشست خبری:

رویداد TGC با حضور خریداران و ناشران مطرح بین‌المللی برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با اعلام برگزاری Tehran Game Convention به عنوان نخستین رویداد تجاری صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران در ۱۵ و ۱۶ تیرماه واقع در مرکز همایش‌های صدا و سیما گفت: هدف ما از برگزاری این رویداد، اتصال بازی‌سازان ایرانی به بازار جهانی است.

رویداد TGC با حضور خریداران و ناشران مطرح بین‌المللی برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حسن کریمی قدوسی در نشست خبری که صبح روز یکشنبه 11 تیر ماه برگزار شد، افزود: هدف قطعی ما از برگزاری TGC، صادرات بازارهای ایرانی است و در این راه 99 درصد شرکت‌های خارجی در این رویداد، خریدار محصول و ناشر هستند.

    وی با بیان این که می‌توان ادعا کرد TGC نخستین همایش بین‌المللی نه تنها در حوزه بازی که در صنعت ICT است گفت: برای نخستین بار، به جای آن که به طور فرمایشی هیاتی از طرف یک دولت خارجی به ایران بیاید، بیش از 100 نفر از فعالان صنعت گیم از بخش خصوصی واقعی کشورهای مختلف جهان به ایران می‌آیند و امیداوریم حضور این افراد در رشد و توسعه صنعت بازی‌های ویدئویی ایران موثر باشد.

    مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که تجربه به ما نشان داده است ناشران بین‌المللی در مقابل بازی‌های ایرانی گارد دارند گفت: حل این مشکل صرفا با حضور در نمایشگاه‌های خارجی شکسته نمی‌شود و شرکت‌های خارجی با حضور در کشور و مشاهده فضای امنی که برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، به همکاری با بازی‌سازان ایرانی تشویق شده و اعتماد لازم به وجود می‌آید.

    کریمی قدوسی با تاکید بر این که بازار بازی‌های رایانه‌ای در تمام دنیا، بازاری جهانی است گفت: بازار 80 میلیون نفری ایران، برای توسعه صنعت بازی، بازار کوچکی محسوب می‌شود و باید برای اتصال بازی‌سازان ایرانی به بازارهای خارجی بیش از پیش بکوشیم.

     

    حضور سخنرانان تراز اول بین‌المللی در TGC

    مهرداد آشتیانی مدیر پروژه رویداد TGC نیز در این نشست خبری گفت: هدف از برگزاری این رویداد افزایش تعاملات بین‌المللی برای بازی‌سازان داخلی و ارتقای تجربه و دانش آنهاست.

    وی افزود: در نخستین رویداد TGC قرار است 60 سخنرانی با محوریت مسائل اصلی صنعت بازی شامل طراحی بازی، فنی، هنری، مدیریت پروژه و توسعه کسب و کار برگزار شود که نیمی از این سخنرانان، اساتید باتجربه و تراز اول بین‌المللی هستند.

    آشتیانی ادامه داد: به موازات سخنرانی‌ها 6 کلاس تخصصی یک روزه نیز در TGC برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی تجربیات و دانش خود را به صورت فشرده در موضوعات تخصصی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند. همچنین موضوعات مرتبط با حوزه گیم در سه پنل تخصصی در این رویداد به بحث گذاشته خواهد شد.

    وی درباره جزییات برپایی نمایشگاه TGC نیز توضیح داد: 1100 متر مربع فضای نمایشگاهی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما وجود دارد که از این میزان 750 متر مربع در اختیار شرکت‌های تجاری و 350 متر مربع در اختیار بازی‌سازان مستقل قرار گرفته است.

    آشتیانی گفت: 120 شرکت در این رویداد حاضر خواهند شد که 30 درصد آن‌ها خارجی هستند. بخشی از این شرکت‌های خارجی نیز به دعوت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با توجه به اهداف TGC به این رویداد می‌آیند.

    مدیر پروژه TGC تاکید کرد: هرچند در دوره نخست TGC بیشتر نگاه ما به حمایت از بازی‌سازان داخلی معطوف بوده است، اما شعار محوری این رویداد، ایجاد پل ارتباطی بین صنعت بازی‌سازی در خاورمیانه و فضای بین‌الملل است و برای دوره‌های بعد تلاش خواهیم کرد با حضور بیشتر بازی‌سازان از کشورهای خاورمیانه، یک گام به جلو برداریم.

    وی افزود: برنامه کاری رویداد در روز اول از ساعت 8:30 صبح آغاز می‌شود و تا 18:30 خواهد بود و روز دوم نیز مراسم اختتامیه‌ای برای اهدای جوایز مسابقه جایزه توسعه‌دهندگان تا ساعت 20:00 برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت