رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمی خبر داد

آغاز فعالیت نمایشگاه دائمی صنایع دستی گرمی تا پایان ماه جاری

عصر نمایشگاه- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرمی مغان گفت: با رفع برخی از نواقص توسط پیمان‌کار انتخاب شده، سعی می‌شود نمایشگاه دائمی صنایع دستی گرمی به صورت رسمی تا پایان تیرماه فعالیت خود را آغاز کند.

آغاز فعالیت نمایشگاه دائمی صنایع دستی گرمی تا پایان ماه جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، روح الله محمدی  اظهار کرد: افتتاح این نمایشگاه به منظور تشویق هنرمندان بافته‌های داری شهرستان برای تولید گلیم، ورنی و قالی بوده و با نقشه‌های بازار پسند ساختمان نمایشگاه دائمی صنایع دستی به دو بخش ورک شاپ و فضای نمایشگاهی پانل بندی شده است.

    وی با بیان این‌که محصولات تولیدی شهرستان در این نمایشگاه عرضه خواهد شد، افزود: این ساختمان با همکاری شرکت تعاونی فدک به عنوان مرکز آموزش رایگان، مطالعه و احیاء رشته‌های منسوخ و یا در حال منسوخ شدن صنایع دستی مانند حصیر بافی فعالیت خواهد کرد.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در خصوص آشنایی هنرمندان شهرستان با جنبه‌های مختلف تولید مقرون به صرفه و بازاریابی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اقدام به دعوت از اساتید به نام رشته‌های مختلف مانند رنگرزی سنتی، مجسمه‌سازی، عکاسی و بافته‌های داری از سازمان مرکزی میراث فرهنگی نموده است که به زودی در سطح شهرستان تشکیل خواهد شد.

    وی در رابطه با برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی گفت: در طول فعالیت اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی در این شهرستان تاکنون بیش از 828 نفر با طی دوره‌های آموزشی موفق به اخذ پروانه صنعت‌گری در رشته‌های گلیم بافی، ورنی بافی، معرق چوب، سفالگری، تذهیب، منبت چوب، خوش‌نویسی، چر‌م‌سازی، تراش سنگ‌های قیمتی و کیف بافی گلیمی شده اند.

    محمدی با بیان این‌که تلاش ما ترویج تولید صنایع دستی بومی است، تصریح کرد: علاوه بر پروانه‌های اخذ شده، بیش از 2000 نفر نیز بدون نیاز به دوره‌های آموزشی و بدلیل مهارت کافی در تولیدات صنایع دستی به خصوص گلیم و ورنی مجوزهای قانونی صنعتگری این رشته‌ها را کسب نموده اند.

    وی به مشکلات بافندگان به علت پائین بودن دستمزد اشاره کرد و گفت: یک بافنده ورنی با اختصاص یک ماه وقت در حدود دو متر مربع ورنی تولید می کند و دستمزد دریافتی اش بین 100 تا 200 هزار تومان در نوسان است که چنین دستمزدهایی عملا بافندگان را از اشتغال جدی به این کار باز میدارد.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تنها در صورتی که بافنده بتواند خود بدون واسطه کالای خویش را به دست مشتری برساند می تواند امیدوار به دریافت دستمزد نسبتا عادلانه باشد که این مهم نیز با ورود گردشگران به منطقه و ارایه صنایع دستی روستاها و جامعه عشایری با حذف دلال ها امکان پذیر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت