حاشیه ای بر نخستین نمایشگاه تولیدات جامع ملی مهر

عصر نمایشگاه- نمایشگاه جامع تولیدات ملی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی برای نخستین بار فرصتی برای تولیدکنندگان خرد فراهم می کند تا پس از تایید کیفیت کالاهایشان برندهای خود را به مردم معرفی و برای حضور در عرصه های اقتصادی بزرگ تر آموزش ببینند.

حاشیه ای بر نخستین نمایشگاه تولیدات جامع ملی مهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، این نمایشگاه در سه بخش مواد غذایی، پوشاک و صنایع دستی است و شرکت کنندگان در این نمایشگاه با 20 درصد کمتر از قیمت بازار محصولات خود را ارائه می کنند.
    خبرنگار اقتصادی ایرنا به منظور بررسی روند برگزاری و نظر بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در این نمایشگاه با حاضرین در این نمایشگاه صحبت کرده است که در ادامه می آید.
    «محبوبه خسروی» مسئول غرفه محصولات چوبی که توسط کودکان کار تهیه شده است گفت: محصولات این غرفه به وسیله 35 تن از کودکان 7 تا 14 سال در کارگاه تهیه شده است.
    وی افزود: بیشتر محصولات ما اینترنتی و از طریق دوستان و آشنایان فروخته می شود و به منظور معرفی بیشتر و جذب مشتری در این نمایشگاه حاضر شده ایم.
    خسروی درباره طریقه آشنایی با این نمایشگاه گفت: از طریق دوستان و شبکه های مجازی از برپایی این نمایشگاه مطلع شدیم و محصولات خود را برای تایید ارسال کردیم.
    وی بیان کرد: استقبال از نمایشگاه خوب نبود و یکی از دلایل آن نبودن تبلیغات مناسب از این نمایشگاه است و انتظار داریم با توجه به سخت گیری هایی که برای حضور در نمایشگاه بود به همان نسبت تبلیغات نیز بیشتر باشد.
    «اعظم رشیدی» مسئول غرفه صنایع دستی افرند درباره فعالیت های خود به خبرنگار ایرنا گفت: من به همراه پسرعموی خود با هدف معرفی گلیم و جاچیم استان اردبیل ارثیه پدری خود را در این زمینه سرمایه گذاری کردیم.
    وی افزود: هشت سال است که در این زمینه فعالیت می کنیم و کارگران ما 28 تن از خانم های بی سرپرست خانوار استان اردبیل هستند که با معرفی دوستان و آشنایان با آنها همکاری می کنیم و 60 درصد از فروش محصولات به بافندگان گلیم و جاجیم تعلق می گیرد البته تهیه مواد اولیه نیز برعهده تولیدکننده است.
    این فعال اقتصادی و کارآفرین درباره نمایشگاه گفت: بیشتر محصولات ما توسط شبکه های مجازی و دوستان به فروش می رسد و با معرفی یکی از آشنایان از برپایی این نمایشگاه مطلع شدیم و اولین بار است که در نمایشگاهی حاضر می شویم و امیدواریم مقدمه ای برای معرفی محصولات ما باشد.
    وی با انتقاد از برگزاری نمایشگاه گفت: امکانات رفاهی نمایشگاه خوب نیست و استقبال خوبی از نمایشگاه نشده است و البته روز جمعه استقبال خوب بود اما بعد از آن افراد کمی برای بازدید از نمایشگاه آمدند.
    رشیدی در پایان گفت: در طی برگزاری این نمایشگاه شاهد بودم که استقبال مردم از کالاهای نامرغوب چینی بیشتر از صنایع دستی بوده در صورتی که این محصولات حاصل دست رنج زنانی است که با دقت تمام بافته می شود از مردم تقاضا داریم که خرید از این صنایع دستی حمایت خود را از تولیدکنندگان داخلی نشان دهند و ما را در این راه کمک کنند.
    «زهرا حسن زاده» مسئول غرفه روسری و چادر در نمایشگاه تولیدات ملی گفت: روسری و چادرهایی که در این نمایشگاه عرضه می شود همه تولیدات داخلی هستند.
    وی ادامه داد: ما ببرای اولین بار موفق به تولید چادر رنگی مجلس شدیم که سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای تهران رونمایی شد و در نظر داریم با تولید انبوه این محصول را به بازار عرضه کنیم.
    حسن زاده درباره نحوه اطلاع از برگزاری نمایشگاه گفت: ما از طریق ارتباط با مسئولین برگزاری نمایشگاه در این نمایشگاه حاضر شدیم و در مجموع از برگزاری این نمایشگاه راضی هستیم چرا که برای معرفی تولیدکنندگانی خرد است که امکان تبلیغات و معرفی محصولات برای آنها فراهم نیست و از طرفی محصولات با کیفیت ایرانی تولید می کنند.
    وی با بیان اینکه در دوره های بعدی نمایشگاه نیز حاضر می شود گفت: امیدوارم در دوره های بعد برگزاری این نمایشگاه شاهد رفع نواقص این نمایشگاه باشیم.
    «مجتبی طالقانی» جوان 25 ساله مسئول غرفه پوشاک بچه گانه گفت: سه سال است که در زمینه تولید پوشاک بچه گانه با عکس و طرح های برگرفته از روایات و آیات قرآن، توجه به طبیعت، طرح های اسلامی و سبک های زندگی فعالیت می کنیم.
    وی با بیان اینکه 40 نفر با میانگین سنی 20 تا 35 سال در کارگاه تولیدی مشغول به کار هستند، افزود: تمام تلاش خود را به کار می بنیدم تا محصولات ما با کیفیت بالا و طرح های جدید و متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی را به بازار عرضه کنیم و خوشبختانه استقبال خوبی نیز از این محصولات شده است.
    طالقانی بیان کرد: برگزاری این چنین نمایشگاهی باعث دلگرمی تولیدکنندگان داخلی است و باعث می شود تا مردم با تولیدات داخلی آشنا و مطمئن شوند که تولیدات داخلی ما در کیفیت، طرح و رنگ قابلیت مقایسه با محصولات خارجی را دارند.
    وی ابراز امیدواری کرد مردم با خرید تولیدات با کیفیت داخلی زمینه اشتغال برای جوانان و فرزندان خود را فراهم کنند.
    به گزارش ایرنا، مدیر نمایشگاه جامع تولیدات ملی هدف از برگزاری این نمایشگاه را افزایش سطح آگاهی مردم و تولیدکنندگان درباره تولید و مصرف کالاهای ایرانی، معرفی و حمایت از تولیدکنندگان خرد، معرفی نشان های ایرانی به مردم و اعتمادسازی برای خرید کالاهای ایران عنوان کرد.
    این مقام مسئول درباره نحوه برگزاری نمایشگاه گفت که دو ماه پیش از برگزاری نمایشگاه، برای ثبت نام تولیدکنندگان اطلاع رسانی، پس از ثبت نام، کالای آنها توسط کمیته نظارت و ارزشیابی نمایشگاه ممیزی و پس از تایید از آنها خواسته شد تا چند نمونه از محصولات خود را به کمیته مزبور ارائه کنند. در صورت تایید نهایی، ثبت نام نهایی انجام و شرایط و چگونگی حضور در نمایشگاه به آنها آموزش داده می شد.
    وی افزود: در نخستین دوره این نمایشگاه 60 تولیدکننده در حوزه پوشاک، مواد غذایی و صنایع دستی حضور دارند و این نماشگاه از 14 تا 19 تیرماه در بوستان گفت و گوی تهران دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت