رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

نمایشگاه آی فارم در جهش کشاورزی بسیار تاثیرگذار است/ در کشاورزی به دنبال پایداری تولیدیم نه افزایش آن

عصر نمایشگاه- رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی نمایشگاه های با موضوعیت کشاورزی از جمله نمایشگاه آی فارم رادر جهش کشاورزی بسیار تاثیرگذار دانست.

نمایشگاه آی فارم در جهش کشاورزی بسیار تاثیرگذار است/ در کشاورزی به دنبال پایداری تولیدیم نه افزایش آن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» دکتر کامبیز عباسی عنوان کرد: یکی از عوامل مهم برای توسعه سرمایه گذاری در بخش مکانیزاسیون کشاورزی برگزاری نمایشگاههایی مثل نمایشگاه آی فارم است.

    وی افزود: یکی از اولویت های ما این است که در نمایشگاه آی فارم کشاورزان به عنوان اعضای اصلی حضوری پررنگ داشته باشند چرا که بحث پایداری تولید به کمک مکانیزاسیون در کشاورزی خصوصا با تغییرات اقلیمی اخیر و افت کیفیت خاک از اهمیت بالایی برخوردار است.

    عباسی ادامه داد:  در همین راستا حضور ماشین آلات و ادوات با کیفیت کشاورزی از یک سو و حضور کشاورزان به عنوان بازار تقاضا از سوی دیگر در نمایشگاه آی فارم حائز اهمیت است و سیاست ما نیز در نمایشگاه حول محور کشاورزی مکانیزه و کاهش تقاضای آب و بهبود مواد آلی در خاک است.

    **به دنبال افزایش تولید نیستیم

    رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در کشاورزی با روش های گذشته دستیابی به تولید پایدار ممکن نیست، تصریح کرد: ما به دنبال رکورد زنی و افزایش تولید نیستیم بلکه به دنبال پایداری تولید در بخش کشاورزی هستیم چرا که با گذر زمان و تغییرات اقلیمی ما راهی  جز ورود به تکنولوژی های نوین نداریم.

    وی با اشاره به اینکه نمایشگاه آی فارم می تواند به قطب در این حوزه تبدیل شود، تصریح کرد:  در حوزه لوازم و تجهیزات آبیاری و ماشین آلات کشاورزی به استاندار بسیار اهمیت می دهیم و آمار ماشین آلات استاندارد را از 250 در دولت قبل به 1200 استاندار رسانده و امیدواریم در نمایشگاه   نیز این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

    رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه فضای خوب سرمایه گذاری در غالب پرداخت مشوق ها و تسهیلات در دولت به وجود آمده است، عنوان کرد: طی 4 سال گذشته بیش از 5000 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون صورت گرفته و بیش از 80000 تراکتور و 180000 انواع ادوات کشاورزی رشد پیدا کرد و در راستای این توسعه توجه ما به بخش کمی و کیفی بود.

    عباسی با اشاره به اینکه با توسعه مکانیزاسیون ضایعات برداشت غلات به کمتر از 5.7 درصد رسید، گفت: این موضوع رشد چشم گیری در این حوزه بود که در سطح کشور اتفاق افتاد، همچنین در حوزه مکانیزاسیون برنج از برداشت مکانیزه 15 درصد مزارع شالیزار به 85 درصد برداشت مکانیزه رسیدیم و بیش از 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری اتفاق افتاد.

    وی افزود: در حوزه مکانیزاسیون شیلات و دام و طیور اقدامات خوبی صورت گرفته و به تازگی به مکانیزاسیون گیاهان دارویی نیز ورود پیدا کردیم و مکانیزاسیون گلخانه و جنگل و مراتع را در دستور کار قرار دادیم.

    رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای سال جاری خط اعتباری 15000 میلیارد ریالی برای تجهیز ناوگان بخش کشاورزی در کشور راه اندازی شد که امیدواریم این خط اعتباری امسال کامل جذب شود.

    عباسی بیان کرد: در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در کشور سالانه 2500 میلیارد تومان تقاضای تسهیلات وجود دارد و امیدواریم با تداوم خط اعتباری مکانیزاسیون بتوانیم تا پایان برنامه ششم مکانیزاسیون را به پایان برسانیم.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی مراحل کشاورزی برخی محصولات به صورت کاملا مکانیزه انجام میشود، عنوان کرد: در حوزه باغبانی مکانیزاسیون به لحاظ فنی تر بودن تجهیزات نفوذ کمی داشته و متاسفانه در این بخش اقدامات اکثرا سنتی است که امیدواریم در برنامه ششم پیگیری شود.

    رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد:سیاست ما در حوزه مکانیزاسیون حرکت به سمت تولید پایدار است تا به این وسیله بتوانیم اثرات اقلیمی را کاهش داده و وابستگی تولید به اقلیم را کم کنیم تا علی رغم نوسانات اقلیمی بتوانیم  تولیدی پایدار داشته باشیم.

    **کم توجهی صنعت به ماشین آلات کشاورزی

    عباسی با اشاره به استقبال کشاورزان از ماشین آلات کشاورزی داخلی تصریح کرد: با این وجود متاسفانه بخش صنعت کشور به حوزه ماشین آلات کشاورزی کم توجه بوده و یکی از دلایل عدم سرمایه گذاری در این بخش همین موضوع است که امیدواریم بخش صنعت جایگاه ماشین آلات کشاورزی را احصا کند چرا که این بخش قطعا با صنعتی مثل خودرو متفاوت بوده و امنیت غذایی و بالطبع امنیت ملی را برای ما در پی خواهد داشت.

    وی در پایان با اشاره به پیشرفت قابل توجه کشاورزی در حوزه مکانیزاسیون خاطرنشان کرد: این پیشرفت چشم گیر مرهون تلاش های دولت و به خصوص شخص وزیر جهاد کشاورزی است.

    علاقمندان جهت مشارکت در این نمایشگاه می توانند به وب سایت www.ifarmexpo.ir  مراجعه و یا با شماره 44385338 – 021  یا 31519 – 051 تماس حاصل نمایند.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت