بیرجند میزبان بیست و یکمین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی

عصر نمایشگاه:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه استانی و بیست و یکمین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی از ۱۵ اسفندماه در شهرستان بیرجند خبر داد.

بیرجند میزبان بیست و یکمین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه » ، احمد محبی اظهار داشت: این جشنواره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری و حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و  بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی و موسسه فرهنگی و هنری چهار درخت برگزار می‌شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: این جشنواره به منظور حفظ و تقویت فرهنگ و هویت اسلامی و ایرانی، ارج نهادن، تبیین و ترویج الگوهای بومی و ملی، هدایت بازار تولید و فراهم ساختن فضای رقابتی در بین فعالان این عرصه و همچنین ترغیب مردم به پرهیز انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه برگزار می‌شود.

    محبی زمینه سازی برای کشف ظهور استعدادها و خلاقیت‌های نو مرتبط با پوشاک اسلامی و ایرانی، ترویج طرح‌های ملی مناسب با سلیقه و در خور شأن والای جامعه بر اساس سبک زندگی اسلامی، معرفی نمونه طرح‌های مد و لباس متناسب با المان‌ها و شاخصه‌های تاریخی، بومی و سنتی استان بر اساس استانداردهای اسلامی و ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی میان طراحان و تولیدکنندگان را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد.

    وی با بیان اینکه این جشنواره با موضوع طراحی در حوزه پوشاک بانوان با موضوعیت مانتو فرم «اجتماع» برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره در ٢ بخش شامل بخش رقابتی جشنواره که شامل طراحی مانتو اجتماعی بوده، است و بخش دیگر آن بخش نمایشگاهی خواهد بود .

    وی با اشاره به اینکه شرکت در جشنواره و نمایشگاه برای تمامی طراحان، تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و فرهیختگان آزاد خواهد بود، خاطرنشان کرد: میزان خلاقیت، نوآوری و ابتکار در طرح و تناسب زنگ و استفاده ار المان‌های بومی و سنتی اسلامی ایرانی استان، میزان تطابق با شاخصه‌های فرهنگ عمومی و کلیات شئونات اسلامی ایرانی لباس، توان و قابلیت تولید انبوه و ورود به بازارهای تجاری با ملاحظه قیمت‌های مناسب، ارائه و تحویل ملحقات و ملزومات لباس و بررسی آثار منوط به رسیدن حد نصاب در هریک از بخش‌ها از معیارهای مهم داوری در این جشنواره خواهد بود.

    به نقل از ایلنا، وی یادآور شد: آیین افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره شنبه 15 اسفند ساعت ١٧در محل نگارخانه شهر واقع در میدان ابوذر و آیین اختتامیه جشنواره، همان روز ساعت ١٩ در محل آمفی تئاتر گلبانگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان واقع در خیابان مطهری مطهری ٢٣ برگزار خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت