محمدقربان حقجو رییس اداره حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان

نمایشگاه گفتمان جدید دولتمردان دو کشور است

ایرانی‌ها تجارب تولیدی و صنعتی خود را به افغانستان بیاورند

عصر نمایشگاه:رییس اداره حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان آیساگفت: از ایرانی‌ها انتظار داریم که تجارب تولیدی و صنعتی خود را در بخش‌های مختلف به افغانستان بیاورند و در کشور ما سرمایه‌گذاری کنند.

نمایشگاه گفتمان جدید دولتمردان دو کشور است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه » ، قربان حقجو در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان گفت: ایرانی‌ها در بخش‌های مختلف مانند فراوری مواد معدنی، تولیدات غذایی، کشاورزی، صنایع پلاستیکی، آهن‌آلات و همچنین بخش حمل‌ونقل، سلامت و بیمارستان‌سازی پیشرفت‌های بسیاری را داشته‌اند، ما از همه ایرانی‌ها می‌خواهیم که با سرمایه‌گذاری در کشور ما تجارب خودشان را به افغانستان بیاورند.

    وی با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه‌های اختصاصی ایران در افغانستان گفت: برگزاری نمایشگاه فرصت بسیاری خوبی را برای معرفی فرصت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه مناسبات اقتصادی فراهم کرده است.

    رییس اداره حمایت از سرمایه‌گذاری در افغانستان خاطرنشان کرد: نمایشگاه گفتمان جدید بین دولتمردان دو کشور است که باعث می‌شود مشکلات را از نزدیک شناسایی و برای رفع آنها چاره‌اندیشی کنند، به همین دلیل پیشنهاد ما این است که غیر از کابل در شهرهای دیگر افغانستان مانند مزارشریف نیز این نوع نمایشگاه‌ها برگزار شود.

    این مقام مسئول در دولت افغانستان ادامه داد: با توجه به مناسبات خوب ایران و افغانستان و تشابهات فرهنگی و زبانی و مذهبی، و همچنین اراده خوبی که بین دو دولت و ملت برای توسعه روابط وجود دارد اما هنوز سطح مناسبات تجاری با ایران به حد مطلوب نرسیده است.

    حقجو در مورد دستاوردهای نمایشگاه‌های پیشین ایران در افغانستان اظهار کرد: چالش‌ها و مشکلاتی برای افزایش مناسبات تجاری دو جانبه وجود دارد که مانع جذب سرمایه‌گذاران ایرانی در افغانستان می‌شود؛ اما نمایشگاه تولیدات ایران که اکنون برای سومین سال پیاپی برگزار شده است، فرصتی برای دستاوردهای سرمایه‌گذاری و تولیدی است و این دستاورد بزرگی است.

    به نقل از ایلنا، گفتنی است سومین نمایشگاه ‌اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل روز چهارشنبه 12 اسفندماه با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت دو کشور گشایش یافت و تا روز شنبه 15 اسفند سال جاری دایر است. در این نمایشگاه 111 شرکت ایرانی در 12 گروه کالایی و خدماتی محصولات و خدمات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت