نگاهی به ۶ نمایشگاه تجسمی در خانه هنرمندان

عصر نمایشگاه- گالری های خانه هنرمندان در این هفته میزبان ۶ نمایشگاه تجسمی از تصویرگری،مجسمه،عکس و نقاشی به صورت انفرادی و گروهی است .

نگاهی به ۶ نمایشگاه تجسمی در خانه هنرمندان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، هنرهای تجسمی هنرهایی هستند که حس بینایی را مخاطب قرار می دهد این هنرها شامل هنرهای زیبا و هنرهای کاربردی است.
    خانه هنرمندان ، خانه ای برای همه اصناف و هنرمندان است که همیشه با برپایی نمایشگاه های تجسمی سعی در گسترش و کمک به اقتصاد هنر داشته است که در این هفته میزبان 6 نمایشگاه از آثار تجسمی است.
    **گالری زمستان و ممیز میزبان آثار تصویرگران
    نمایشگاه گروهی تصویر سازی 'خروس نشان' با ارائه 73 اثر از 73 تصویرگر در گالری زمستان خانه هنرمندان برپا است.
    عاطفه شفیعی راد در گفت و گو با ایرنا در این زمینه اظهار داشت: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه انجمن تصویرگان است که در سال 96 برگزار شده دراین نمایشگاه تصویرگران که با مجله همشهری همکاری داشتند، آثارشان را با اقتباس از دنیای رنگارنگ پرهای خروس خلق کرده و به نمایش گذاشته اند.
    وی ادامه داد: نمایشگاه تصویرسازی تابستانه نمایشگاه دیگری از تصویرگران است که در گالری ممیز برپا شده است .
    شفیعی راد افزود: اعضای پیوسته انجمن تصویرگران که آثارشان از کیفیت مطلوب برخوردار و توانسته اند به صورت حرفه ای بر اساس ژانر مورد تخصص خود نظیر داستانی، علمی آموزشی، انیمیشن، بازی های رایانه ای ، کمیک استریپ و .. در بازار کار فعالیت کنند . آثارشان در این نمایشگاه بر روی دیوار رفته است.

    **نمایشگاه نقاشی طاها قاسمی در گالری میرمیران
    در گالری میرمیران نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی طاها قاسمی هنرمند خود آموخته با عنوان' جنگ نامه 'برپا است .
    دراین نمایشگاه هنرمند نوجوان که 14 سال سن دارد با تکنیک ترکیب مواد بر روی مقوا با موضوع جنگ های واقعی و افسانه ای آثاری زیبا خلق کرده است.
    این نقاش نوجوان سعی کرده تا با نقاشی هایش عواملی که منجر به جنگ شده اند را به رشته تصویر در بیاورد همچنین در برخی آثارش چگونگی جریان نبرد تن به تن را به نمایش گذاشته که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند استفاده از رنگ ها و نمایش حرکت آدم ها در جنگ در این آثار بسیار زیبا است.

    ** نمایشگاه عکس داریوش فردی پور در گالری نامی
    بر روی دیوار گالری نامی عکس هایی از داریوش فردی پور با عنوان 'گاهی عاشقانه به آسمان نگاه کن' به نمایش در آمده است . 33 تابلو عکس که همه در ابعاد 40 در 60 با موضوع بناهای تاریخی اصفهان ، یزد و کاشان در معرض دید قرار داده شده است.
    داریوش فردی پور در زمینه این نمایشگاه اظهار داشت: اطراف ما پر از زیبایی ‌هایی است که یا کمتر دیده ‌شده یا اصلاً به چشم نمی ‌آید برای دیدن این زیبایی ها باید حس خود را با نگاه همراه کرد و از نگاه ‌های کلیشه‌ ای و سطحی بگذریم .
    وی با اشاره به اینکه باید به این تصاویر عمیق تر و عاشقانه تر بنگریم گفت: به علت نگرش مذهبی و اعتقادی سازندگان این بناهای تاریخی اکثر شگفتی ها خارج از دید و رو به آسمان ساخته شده است زمانی که عبادت ‌کنندگان برای پذیرش درخواست خود رو به آسمان می‌ کردند، دیدن این زیبایی ‌های خارق ‌العاده نقش بسیار مهمی در تحول روحیه آن ‌ها داشت.
    فردی پور خاطر نشان کرد: این آثار هنری مانند قطعه ای از یک شعر و موسیقی است و هدف من از این نمایشگاه عکس انتقال این حس به مردم است.

    **نمایشگاه گروهی تجسمی در گالری پاییز
    نمایشگاه گروهی مهرداد خضریان و محمدعلی مقدادی با عنوان' آدم ها و باغ سوخته 'در گالری پاییز برپا است .
    آدم ها و باغ سوخته‌ با همکاری دو هنرمند از چهار مجموعه پدید و آثار مختلف تجسمی از عکس، مجسمه، چیدمان و مجسمه با دور ریختنی ‌ها به نمایش درآمده است.
    نخستین مجموعه این نمایشگاه مجسمه های چوبی که از درخت ساخته شده است.
    همچنین دراین نمایشگاه یک چیدمان دگرگون درباره ایران‌‌ با نام نوشته های پشت بلیت در معرض دید مخاطبان گذاشته شده است.
    در این اثر چیدمانی 3 هزار جلد کتاب مانند یک دیوار بر روی هم گذاشته شده است و یک اثر زیبا خلق کرده است.
    در قسمتی دیگر از این نمایشگاه مجسمه های بازیافتی با وسایل به جا مانده از زندگی مدرن همچون نوار کاست ساخته شده اند عنوان این نمایشگاه 'چشم دکمه ای ها آدمک های بازیافتی' است.

    **گالری بهار میزبان نمایشگاه چهره نگاره ها و بداهه های فلزی
    گالری بهار نیز میزبان نمایشگاه چهره نگاره ها و بداهه های فلزی شد. در نمایشگاه چهره نگاره ها مجموعه ای از20 طراحی المیرا صباحی نمین به نمایش گذاشته شد. تکنیک این طراحی ها روان نویس و ماژیک سیاه بر روی مقواهایی با ابعاد 40 در 30 است.
    همچنین در گالری بهار مجموعه ای از 16 مجسمه که نگار نجیبی با ضایعات آهن ساخته قرار دارد .مجسمه هایی که با تکنیک جوش تکه های بازیافتی آهن شکل گرفته اند و هر یک فرمی از پیکره یک حیوان را به نمایش گذاشته است.

    **دو نمایشگاه نقاشی در گالری تابستان
    نمایشگاه نقاشی های نامی قنواتی زاده و عزیزه خدادی در گالری تابستان دایر است.
    خدادی 8 اثر نقاشی با عنوان سنجاقک شرقی و با تکنیک اکرولیک بر روی بوم به نمایش گذاشته است. در این مجموعه خدادی بر روی بوم هایی با رنگ های کدر قرمز سفید و خاکستری فضای شهری را به تصویر کشیده است.
    در این نمایشگاه قنواتی زاده نیز 6 نقاشی با تکنیک رنگ روغن روی بوم را به نمایش گذاشته است. موضوع این نمایشگاه غیاب انسان در مکان هایی است که محل سکونت و یا اجتماع انسان ها است. او در این مجموعه به نوعی زندگی چند دانشجو دختر را در خانه ای دانشجویی به تصویر کشیده است.
    علاقه مندان به هنرهای تجسمی می توانند تا 27 تیر ماه به گالری های خانه هنرمندان مراجعه نمایند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت